2008-05-19, 23:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jadå visst kan det göra det...

Hur gammalt var det nuvarande förhållandet egentligen?

Någon påstod att hon var singel i höstas, och att de haft nån dust i början av året. Vet inte varifrån de uppgifterna kom.

Vet inget om hennes eventuella tidigare relationer.
Citera
2008-05-19, 23:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
"Efter tre timmars förhör beslutade emellertid chefsåklagare Urban Svenkvist i Borås att frige den unge mannen."

Från GP.

Luktar pojkvän lång väg. Men han kan vara hur oskyldig som helst.

Statestiken talar för:
- Självmord, klart vanligare än:
- Mord med gärningsmannen i nära omgivning (typ pojkvän)
- Mord av annan person

Det som talar MOT självmord är att hon inte har hittats samt ev. tillvägagångssätt: Hon har lyckats försvinna samtidigt i så fall. Dom flesta som tar livet av sig gör det så dom upptäcks ganska snart. Piller, tåghoppning, frontar en tradare etc.
Det som talar för mord är just att hon inte har hittats.

Statistik innebär inte att självmord är en troligare orsak än mord just i det här specifika fallet.

Edit: Och det har du iofs inte hävdat heller. Men en del andra.
Citera
2008-05-19, 23:47
Medlem
dhimmis avatar
Finns en person som bor i samma hus, Kungsgatan 31, som Nathalie och är född 87. Kan det möjligtsvis vara den förhörda personen?

Den som söker på upplysning.se kan lätt se vad han heter.

Ska nu se om jag lyckas googla fram en bild. Dock rätt vanligt namn....
Citera
2008-05-19, 23:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhimmi
Finns en person som bor i samma hus, Kungsgatan 31, som Nathalie och är född 87. Kan det möjligtsvis vara den förhörda personen?

Den som söker på upplysning.se kan lätt se vad han heter.

Ska nu se om jag lyckas googla fram en bild. Dock rätt vanligt namn....

Det är han som är pojkvännen iaf. Är ju klarlagt. Har varit skriven på adressen sedan exakt samma datum som Nathalie och kommer från samma ort som Nathalies pojkvän.
Citera
2008-05-19, 23:59
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är han som är pojkvännen iaf. Är ju klarlagt. Har varit skriven på adressen sedan exakt samma datum som Nathalie och kommer från samma ort som Nathalies pojkvän.
Spelade väl också handboll på sin gamla ort.
Citera
2008-05-20, 00:00
Medlem
Cobber Kains avatar
Intressant att han delgavs misstanke om mord, märkligt att göra det när offret fortfarande är försvunnet! I Engla-fallet så delgavs den misstänkte bara misstanke om delaktighet i försvinnandet.
Citera
2008-05-20, 00:03
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Har vi ingen Alingsås corre här som kan bekräfta vem det är som tidigare idag togs in för förhör som skäligen misstänkt för mord?
Har bara ganska osäkra uppgifter på att det är pojkvännen,men det är sådant jag har hört som rykten och jag vet inte om det är sant.

Har inte tid med amatördetektivarbete så mkt(och det gör andra bättre),men jag kan väl bidra med lite lokalgeografi och sådant om någon behöver.
Hoppas ngt har klarnat tills imorgon iaf...nu säger jag godnatt.
Senast redigerad av leopardlily 2008-05-20 kl. 00:10.
Citera
2008-05-20, 00:06
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Intressant att han delgavs misstanke om mord, märkligt att göra det när offret fortfarande är försvunnet! I Engla-fallet så delgavs den misstänkte bara misstanke om delaktighet i försvinnandet.

Hur många dagar hade det gått sedan han plockats in? 2-3? Här har det ändå gått 5 dagar. Men visst, något litet hade dom väl på honom.
Citera
2008-05-20, 00:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Spelade väl också handboll på sin gamla ort.

Ja.
Citera
2008-05-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ja det vet jag, och jag vet ju vad jag tror om det här baserat på media och inlägg här i tråden men det vore bra att få bekräftat vem det faktiskt är som polisen har som misstänkt.
Det är sambon som varit inne på förhör, det räckte dock ej till att anhållas, men fortsatt misstänkt är han.
Citera
2008-05-20, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Det är sambon som varit inne på förhör, det räckte dock ej till att anhållas, men fortsatt misstänkt är han.

Det har du säkra källor på?
Citera
2008-05-20, 00:22
Medlem
Citat:
Det har du säkra källor på?
Svar ja.

mvh N
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera