Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-19, 00:19
  #169
Medlem
dannees avatar
Fruktansvärt dålig film. Uselt skådespel usel handling som hoppar hej vilt.
0 av 10.
Kan vara den sämsta film jag någonsin sett.
Citera
2017-01-09, 10:15
  #170
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Fruktansvärt dålig film. Uselt skådespel usel handling som hoppar hej vilt.
0 av 10.
Kan vara den sämsta film jag någonsin sett.
Håller med, man blev enbart trött på att se filmen, man orkade inte engagera sig.
Citera
2017-01-09, 13:17
  #171
Medlem
MartinStLouiss avatar
Förra årets största besvikelse, har svårt att förstå hur den kunde bli så här dålig.
Citera
2017-01-09, 13:58
  #172
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Förra årets största besvikelse, har svårt att förstå hur den kunde bli så här dålig.
Uppföljare blir väldigt sällan bra, fantasin tar helt enkelt slut.
Citera
2017-03-08, 00:02
  #173
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Kollade 15 minuter sen stängde jag av. Inte värd min tid.
Citera
2017-05-20, 15:15
  #174
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Det var längesedan jag såg en så fruktansvärt dålig film. Jag slog av efter 20 minuter, jag pallade inte mer och jag brukar ändå ha ett stort tålamod innan jag slår av en film. Sådär ser det ut när man slänger 200 miljoner dollar i sjön antar jag.

Vilken var målgruppen för filmen? Amerikanska tonåringar? Filmen får 2/10 av mig, men nosar helt klart på en etta. Det märks att det är regissören för katastroffilmen (i dubbel bemärkelse) 2012 som varit framme igen.

Någon frågade om det fanns kvar någon amerikansk patriotism i filmen. Ptja, vad sägs om att den amerikanska presidenten var världsledaren med veto i den s.k. världsregeringen? Bara det i sig var ganska skrattretande.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2017-05-20 kl. 15:27.
Citera
2017-09-11, 12:32
  #175
Medlem
Jonipoons avatar
Såg filmen igår och håller med ovanstående talare.

Jag visste inte att det var möjligt att göra så dåliga filmer längre. Det är helt sjukt vad värdelös den var, det var en ren pärs att sitta igenom skiten.
Citera
2017-12-28, 01:39
  #176
Medlem
Såg just filmen på cmore. Ingen varningstext att filmen skulle vara extremt urusel.

Bland det sämsta jag sett i modern sci-fi. Man kan slå ner på i princip allt i hela filmen.

Några saker:

Rymdstridspiloterna har medelålder på typ 20 år. Alla är jättesöta och snygga. Ett militärt rymdplan kan man förresten sno/låna lite hur som helst. Öht så är det väldigt avslappnad stil i det militära. Förutom en arg kines. Kinesen hade en dotter som också var stridspilot. Hon hade hår ner till rumpan. Har man otur kan man krocka med hela rymdstationen. Men då kan man ta rymdskeppets armar och trycka allt på plats igen.

Det gigantiska tefatet tyckte att det var kul att halvkrockar med månen. Sen när det landade så hade det till en början mycket större gravitation är jorden. Allt började sugas från jordytan. Men bara i början. Sen stängdes typ gravitationen av. Det passade också på att skjuta sönder alla satelliter. Men satelliterna används tydligen bara för att skjuta med. Övrig kommunikation, GPS etc görs tydligen på annat sätt för det var inga problem under övriga filmen.

Minns inte varför skolbussen hamnade i Nevadas öken utanför Area 51, men de hade väl någon tanke. Tur att det var så nära dit i alla fall. Vilken roll i filmen hade alla barnen i bussen? Greppade inte riktigt vad de tillförde.

Gamle presidentens unga dotter. Även hon 20 år, var såklart också stridspilot. Hon ville givetvis också rädda världen. Blev en fin pappa-dotter-flygning ändå. Åter igen så finns det allt något plan som man kan sno lite snabbt.

Under striderna landade stridspiloterna i någon sorts åkermark med sfi-fi växter där de sprang runt och gömde sig under vattenytan. Någon som vet var för typ av fält det var? Extra kul när de sedan springer in/klättrar in i det stora rymdskeppet som landat. Enkel match. Var bara att klättra upp och in. Väl där är det bara hoppa in i första bästa alien skepp och sedan är det full fart igen.

osv osv
Citera
2018-07-18, 00:21
  #177
Medlem
Enmansdemos avatar
Problemet är att det är en framtids-skildring där människor använder laservapen,
folk vill inte se detta
Citera
2019-09-29, 14:54
  #178
Medlem
Enmansdemos avatar
Ikväll går storverket på tv3 kl 21.00

Missa inte det, för vi vill ha flera nya recensioner till den här tråden
Citera
2019-09-29, 23:38
  #179
Medlem
Enmansdemos avatar
Inte dumt, jag tror manusförfattaren har spelat Mass Effect 2
Jag hade väntat mig ett magplask genom alla osammanhängande recensioner, det visade sig alltså att det var filmen som däremot inte var osammanhängande..

Det här bevisar bara vilka känslomässiga invalider folk är som
recenserar i allmänhet speciellt dom som har det som yrke är känslostyrda, och dom har också bestämt sig på förhand att dom inte gillar uppföljare inom vissa genres för dom har för höga förväntningar och inte kan släppa känslan för 1:an, dessa spån till recensenter är dock smarta genom att börja recensionen med att låtsas slå på sig och säga "kanske har jag blivit för gammal MEN"..

...också därefter kommer man undan med att just vara för gammal för att vara omdömesgill också sätta 2 getingar efter att man bevisat sig lite självmedveten, så här oärligt jobbar alla recensenter inom media

Man har mage att kritisera att filmen återanvände gamla skådisar här, vilket enbart kan förhöja en uppföljare snarare, se på Crocodile Dundee 2

Min enda invändning var att den kändes lite stressad i vissa scener
Och ganska många hjältar som råkade hamna på samma yta

Jag förväntar mig inte att den här tråden kommer tystas ner efter mig
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-09-30 kl. 00:09.
Citera
2019-10-05, 19:58
  #180
Medlem
Enmansdemos avatar
Okay jag medger att skådespeleriet är lite buskis på vissa ställen,
Dr Okem kliar sig i äset medans han promenerar in med sladdarna hängande i släptåg

Sedans något som enbart jag förmår se, den där bög relationen utmynnade
inte en homo-puss för amerikanska publiken, men istället filmskaparen som lär vara bög har istället
implementerat att en svart man ska ta utomjordingarna bakifrån, jag förstår inte poängen med detta tillägg, utomjordingarna sades i första filmen var lika ömtåliga som människor, jag uppfattar detta som en homo-erotisk analogi att döda utomjordingar bakifrån

"Hennes kungliga röv" ännu mera ideologisk buskis från skaparen

När Will Smith juniors morsa vill åka med helikoptern springer hon mot helikoptern och ropar
"vänta" och viftar med armarna på ett övertydligt sätt

För många karaktärer, han som skulle lära sig att bli afrikanskt rambo, han är helt överflödig

Sedan störde jag mig på att när den judiska farsan står i båten och steker kött, har man lagt på
onaturliga ljudeffekter av fräsande fett runt köttet som dock låter som stormkokande slem
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-10-05 kl. 20:21.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback