Det som hände på den där bilden finns alltid som ett alternativ om man E:ar, man älskar alla, ligga och krama en kompis ben och berätta att han är värsta bästa kompisen, göra ett böglyft, eller sitta på en ålandsbåt i en okänd hytt och massera främmande tjejers fötter är helt normalt i sådana sammanhang. Man måste bara sätta saker i sitt rätta perspektiv, så enkelt är det.
Jag ser inget att skämmas över i bilden. Jag respekterar folk som skiter i normer och bara "har kul" och låter stunden ta över. Inte nog med att de lyckades med det, de har även roat hundratusentals andra samtidigt, måhända ofrivilligt, men ändå.
Och det är (förvånandsvärt) få som tolkar in något homosexuellt i det där, visst, homoerotiskt, men ändå så verkar alla se att det är två vanliga män som kom på en sak som kändes riktigt djävla roligt när det utfördes.. Men inte riktigt tänkte igenom alla konsekvenser helt och hållet innan det sa klick på kameran .
Jag beundrar ändå att de som kompisar vågar kliva över det "accepterade" och gör en sådan sak som är så tabu. Tjejkompisar på fest må hångla och djup-tung-kyssa varandra, smekas och slicka varandra på brösten och drägla och jucka mot varandra, ingen reagerar, men här har vi två killar som (jag tror är hetero) som bryter mot alla heteronormer och alla patriarkalt inlärda manér.
DET är mod, mina kära vänner. Jag ger de all respekt.
btw, så tror jag fortfarande att det är en kamera med självutlösare som står på en datahylla som tagit bilden, inte att någon tjej var där. Eller har någon av de inblandade sagt något annat och jag har missat det?