Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-16, 01:09
  #445
Medlem
svampssons avatar
som jag sagt tidigare, riktigt bra ladd slår det mesta jag testat inom droger. Går liksom inte att jämföra med något annat tycker jag.
Citera
2017-11-17, 10:40
  #446
Medlem
Allt beror på kvalitén. Startade nyss morgonen med en line. Underbart
Citera
2017-11-17, 13:54
  #447
Medlem
Nasofermens avatar
Blev bjuden på kola för nån vecka sen och d var en sten jag fick krossa innan d åkte upp i nosen o för d priset som d brukar ligga på så är d sjukt överskattat enligt mig 😎
Citera
2017-12-29, 13:05
  #448
Medlem
Enligt mig den mest överskattade drogen som finns. Har prövat ladd ett flertal gånger av varierande kvalitet och har alltid blivit lika fundersam till varför det är så satans dyrt och hypat. Som en liten lina väldigt kasst tjack fast svindyrt. Bara en statusdrog.
Citera
2017-12-29, 13:46
  #449
Medlem
mrdrutts avatar
Kokain är sannerligen inte en överskattad drog. Är det äkta och relativt lite utblandat förstås. Den har allt om förutsättningarna de rätta🎅
Citera
2017-12-29, 19:11
  #450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
Enligt mig den mest överskattade drogen som finns. Har prövat ladd ett flertal gånger av varierande kvalitet och har alltid blivit lika fundersam till varför det är så satans dyrt och hypat. Som en liten lina väldigt kasst tjack fast svindyrt. Bara en statusdrog.

Varför det är dyrt? ja det är väl inte svårt o förstå? Det går inte att odla kokabusken i många länder. Priset ökar av det. Smugglingen hit är bra lång, det ska ta sig från sydamerika till europa, sen är det många länder det ska gå igenom innan det hamnar i Sverige. Sen för att inte tala om att det är grovt våldsamma drog karteller som styr handeln med koks i grunden, där ökar priset ännu mer. Dessa herrar som lever på att smuggla drogen är väldigt väldigt jagade av både militär, polisen i mexico, colombia. DEA. You name it.
Tycker man cola är dåligt så har man enbart stött på skit oavsett vad man säger. Och det förstår jag om dom flesta testat också. Så många mellanhänder kokset gått igenom innan det ens når sverige.

Ont: Nej, kokain är verkligen inte överskattad. Folk som säger det får tag i skit koks, eller förstår inte tjusningen med koks.
Alla människor kan inte sitta o dra nå jävla tjack och sitta vaken en hel natt. För vissa människor lämpar sig kokain bättre än amfetamin, kortare rus, det går enkelt o sova efteråt. Det sabbar inte hungern så speciellt mkt som tex amfetamin.
Kokain ihop med alkohol är även bra skit det med.
Man känner sig bra mkt mer välmående av en stadig lina koks av bra kvalité än av tjack.
Tjack enligt mig passar bättre om man är själv, eller har många timmar att spendera.
Kokain är bra mkt bättre fest drog enligt mig iaf, Ruset är bättre än tjacket, man slipper ligga sömnlös i flera timmar efter festen väl slutat. Det både smakar och luktar bättre än tjack som enbart luktar syntetiskt.
Nakedelen är priset enligt mig. Hade priset legat på samma nivå som amfetamin hade jag lätt köpt koks i stället för tjack varje gång jag nu väljer mellan någon av dem. Kola är helt enkelt bättre. Även om jag nu gillar amfetamin också.

Till er som bara får skit koks här hemma i Sverige. Prova handla bra kokain från spanien/portugal över nätet. Det är första 2 hållplatserna kokset når när det väl hamnar i Europa. Där är det bra mycket bättre kvalité än här. Och priset är humanare också.
__________________
Senast redigerad av Dobelol 2017-12-29 kl. 19:16.
Citera
2017-12-30, 07:15
  #451
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobelol
Varför det är dyrt? ja det är väl inte svårt o förstå? Det går inte att odla kokabusken i många länder. Priset ökar av det. Smugglingen hit är bra lång, det ska ta sig från sydamerika till europa, sen är det många länder det ska gå igenom innan det hamnar i Sverige. Sen för att inte tala om att det är grovt våldsamma drog karteller som styr handeln med koks i grunden, där ökar priset ännu mer. Dessa herrar som lever på att smuggla drogen är väldigt väldigt jagade av både militär, polisen i mexico, colombia. DEA. You name it.
Tycker man cola är dåligt så har man enbart stött på skit oavsett vad man säger. Och det förstår jag om dom flesta testat också. Så många mellanhänder kokset gått igenom innan det ens når sverige.

Ont: Nej, kokain är verkligen inte överskattad. Folk som säger det får tag i skit koks, eller förstår inte tjusningen med koks.
Alla människor kan inte sitta o dra nå jävla tjack och sitta vaken en hel natt. För vissa människor lämpar sig kokain bättre än amfetamin, kortare rus, det går enkelt o sova efteråt. Det sabbar inte hungern så speciellt mkt som tex amfetamin.
Kokain ihop med alkohol är även bra skit det med.
Man känner sig bra mkt mer välmående av en stadig lina koks av bra kvalité än av tjack.
Tjack enligt mig passar bättre om man är själv, eller har många timmar att spendera.
Kokain är bra mkt bättre fest drog enligt mig iaf, Ruset är bättre än tjacket, man slipper ligga sömnlös i flera timmar efter festen väl slutat. Det både smakar och luktar bättre än tjack som enbart luktar syntetiskt.
Nakedelen är priset enligt mig. Hade priset legat på samma nivå som amfetamin hade jag lätt köpt koks i stället för tjack varje gång jag nu väljer mellan någon av dem. Kola är helt enkelt bättre. Även om jag nu gillar amfetamin också.

Till er som bara får skit koks här hemma i Sverige. Prova handla bra kokain från spanien/portugal över nätet. Det är första 2 hållplatserna kokset når när det väl hamnar i Europa. Där är det bra mycket bättre kvalité än här. Och priset är humanare också.
Vad man föredrar är såklart individuellt. Det finns egentligen ingen mening med att jämföra t.ex amfetamin och kokain då det är två olika droger. Farmakologin ser annorlunda ut. Jag misstänker att kokainet slår eller byggs upp hundrafaldigt bättre vid yttre stimuli. Har haft väldigt bra stunder på kokain. Jag gillar inte att dricka på kokain dock, jag får obehagskänslor och upplever vad jag vill kalla ett dissociativt tillstånd. Däremot, nikotin via cigaretter, kaffe uppskattar jag, det får bra fart på kokainet.

Amfetamin, vilket jag föredrar över kokain, fungerar som det ska för mig i nästan alla lägen. Kokainet har vissa fördelar fördelar över amfetaminet i vissa lägen. På amfetamin vill jag inte lämna rummet, utan vill stanna där resten av livet och skriva på Flashback, tragiskt egentligen men tjacket hjälper att tränga undan känslan av uttråkning. Dock är det ibland knepigt med amfetamin vissa lägen. Det är som att det endast ger bieffekter, trots pulver från samma batch. Näringsbrist tror jag är den största boven där då vi behöver extra mycket proteiner(aminosyror) för att upprätthålla hormonnivåerna. Så ät viltkött tills ni storknar, mina vänner och speedfreaks!

Hos kokain frisätts inga hormoner, det täpper dock till återupptaget, brukar se det som en ackumulering. Amfetaminet frisätter hormoner men återupptagningen förblir opåverkat(jag faktiskt inte helt säker på detta, men det vore inte rimligt). Sen skiljer substanserna troligtvis i vilka receptor de attackerar, och vilka delar av centrala nervsystemet. Kokainet påverkar serotoninet vilket inte amfetamin gör(inte helt sant, dopaminfrisättning ska ha indirekt verkan på serotoninet. Det verkar rimligt eftersom tarmarna frisätter serotonin när vi äter och skapar bland annat mättnadskänsla och uppmärksamhet på omgivningen/vaktbeteende/spaning/avspändhet/sömnighet. Dopamin frisätts vid lukten av mat, så serotoninet stoppar begäret att söka efter föda. Något åt det hållet. Principen gäller även vid regleringen av paranoia/rädsla. För mycket dopamin kan inducera substanspsykos, vilket kroppen reglerar i viss mån då med hjälp av serotoninet. Ett tips vid noja är då att äta en ganska stor måltid av näringsrik mat, jag får känslan av att jag lugnar ner mig och blir stabilare på tjack om jag äter ordentligt. Nog om detta!).

Därför tror jag att social stimulans och bekräftelse från andra ökar effektiviteten på kokainet markant. Även att vara motiverad att söka efter naturlig dopamin/noradrenalin-stimuli.

Kändisar platsar in i en sådan miljö och kokainet verkar långt mer populärt i kändiskretsar. Troligtvis hittar vi tjackisarna bakom kulisserna i produktionen, konsertevenemang osv. Att stå på scen och spela musik för människor är skönt som fan utan droger. Jag hade garanterat valt kokainet före tjack om jag hade levt kändislivet och framförallt om framträdanden var en del av vardagen. Hade inte blivit närvarande så länge dock, hade troligtvis kört ner mig i rännstenen innan jag hunnit ta över världen.

Även ett kriminella verkar ha större benägenhet att använda kokain än gemene man. Har inga färdiga hypoteser här dock. Utgår ifrån ett par personer som levt kriminellt och som hade riktigt grova problem med kokainet.

Ta hand om dig Dobelol och må din näsa rymma många fler skidbackar!


Mvh Frasse Lejonhjärta
__________________
Senast redigerad av FrassesTigrar 2017-12-30 kl. 07:24.
Citera
2017-12-30, 18:35
  #452
Medlem
Soluss avatar
Jag tycker att kokain för sig är trist och intetsägande, men att blanda 50-100 mg fint ladd med 150-200 mg mephedrone, löst på några meter vatten och trycka så hårt man kan i Autobahn, det är grejer det! Något av det skönaste och starkaste i drogväg jag någonsin upplevt!
Citera
2017-12-30, 21:21
  #453
Medlem
Ladidas avatar
Har polare som tycker att det är skit, att det inte funkar och jämför det med tjack. Jag tror det är lite vad man förväntar sig, tror man att eftersom det är dyrt ska man bli helt bonanza, så lär man bli besviken.
Tycker absolut kola har sin charm, är man på krogen, druckit några drinkar, det är sommar och bra stämning så är jag inte den som är den som skulle sväva fram på några linor bra koks.

Sedan ser man inte ut som Christer Petterson efter ett par streck heller till skillnad mot tjack då man bara sitter och tuggar.

Många jämför tjack med koks, det är som att jämföra E med LSD, det är ju två skilda saker. Tjack kan jag ta hemma när jag har tråkigt, gå runt och städa, spela tv-spel, runka typ.
Koks tar man när man festar, då det är festligt, då är det fan svårt att toppa när man svävar lite över alla andra på krogen som inte förstår eller kommer förstå grejen alls.

Till sist tror jag ärligt inte det funkar på alla heller, eller på samma sätt och det har med personlighet att göra.
Ska man uppskatta koks ska man också ha lite av en Persbrandt i sig och då talar jag inte om 12cm Persbrandt i röven om vi säger som så.
Citera
2017-12-31, 01:50
  #454
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag gillar kokain, ger ett fint rus och ett otroligt självförtroende. Kan titta mig själv i spegeln och tänka fan vad underbar jag är. Men tjacket är mest värt att ta då det sitter i längre och är betydligt billigare än vad ladd är.
Citera
2018-01-04, 23:19
  #455
Medlem
StyrmanJanssons avatar
En kväll, long gone, när mitt bruk av stimulanter var i sin linda så hade jag och ett rejält gäng på en sisådär 60 pers dinerat på en krog. Vi skulle därefter åka med ett knippe bussar till vårt hotell. För att friska upp oss så var vi ett par grabbar som bevistade ställets wc och tog någon lina koks. Jag var sist, och råkade hälla ut lite för mycket på dasslocket. Jag fick såklart dra i mig detta ändå. Och den efterföljande promenaden till bussen, längs en känd å, blev alldeles magisk. Gatlyktorna lyste så vackert, åns stilla vatten speglade dem så att man blev rent gråtfärdig av lycka. Jag ville kyssa marken. Jag har allt sedan dess försökt att återskapa denna känsla. De enda substanser som har gett mig något liknande är mdma, mephedrone, methylone och 3-mmc. Jag trodde först att detta berodde på att koks inte funkar så värst bra efter en tids användande. Nu så inser jag att det mest beror på att kokset åren efter detta tappade i kvalitet. När jag nu, långt senare, har gett mig på det dyra vita igen så kan jag konstatera att konkurrens har uppstått bland de skitstövlarna som säljer. Därmed har halten av koks i pulvret gått upp enormt. Senast jag inhandlade några gubbar så måste jag dra slutsatsen att:

nej, det är inte överskattat.
Citera
2018-01-05, 02:07
  #456
Medlem
Tobias123s avatar
Riktigt rent kokain finns det inget som slår. Jag hade köpt o dragit i mig detta sålänge det var möjligt. Vilket jag gjorde under några år också.. Men fyfan vad man blir trasig efter några år! Heeelt förstörd!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback