2008-06-10, 16:34
Medlem
Carl Hamiltons avatar
OT-inlägg är raderade och Receptbelagd får en tillsägelse för upprepat OT i flera olika trådar.

// Mod
Citera
2009-02-19, 00:14
Medlem
Muzieds avatar
Jag skulle hlt klart säja att Naser är den mäktigaste i GBG pga:
1.pengarna
2. Kontaketer runt hela jorden
3. De har den största delen av Narkotika handlen i GBG , iaf Heroin
4. Albanerna är de största gänget till antalet

Yeah thats it , min åsikt, men du är hemskt välkommen att kritisera mina åsikter eftersom de inte finns någon yttrandefrihet i sverige?
Citera
2009-02-19, 00:33
Medlem
X-tasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muzied
Jag skulle hlt klart säja att Naser är den mäktigaste i GBG pga:
1.pengarna
2. Kontaketer runt hela jorden
3. De har den största delen av Narkotika handlen i GBG , iaf Heroin
4. Albanerna är de största gänget till antalet

Yeah thats it , min åsikt, men du är hemskt välkommen att kritisera mina åsikter eftersom de inte finns någon yttrandefrihet i sverige?

Jaa, albanerna har inte bara största delen av heroin i GBG, utan hela Norden.

Naser är ju ingenting att jämföra med dem andra albanerna som finns runt om i Europa och USA. Men i Sverige är han en av dem tungaste
Citera
2009-02-19, 00:52
Medlem
Värsta Gänget!

Enligt min åsikt är absolut värsta gängmedlemmarna inte de som håller på med den typen av brottslighet ni diskuterar här! De är mycket mäktigare och har förgreningar som inget av de kriminella gängen ens kan drömma om!

Vad sägs om gänget som rippar av ett helt folk brallorna mitt på ljusan dag och sekunden senare kräver stålar för att hyra ut brallorna igen! Samma gäng stjäl allt de kommer åt från de svagaste i samhället men blir aldrig åtalade! Andra saker de kan roa sig utan att bli anhållna är att med lagen i ryggen resa och sova på flotta hotell när de vill slagga på kneget i Bryssel! Dessutom är spriten skattefri för dessa gangsters!

De är den enda kategorin människor som kan bygga hela sitt liv bakom en fasad av lögner utan att sota för det! Förutom meterologer då eftersom de också kan ljuga utan att få kicken från jobbet!

Vilka fan kan detta vara nu då!
Citera
2009-02-19, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av death-.-row
Man kan undra om hur det verkligen står till med kunskapen om de ämnena som diskuteras här på FB.

Hur kan ni ens försöka påstå att de tyngsta klubbarna i GBG är klubbar som OG, Bandidos och Hells Angels. Med tanke på allt som man vet om dessa klubbar, sånt som har varit känt länge i GBG.

OG:s President som sitter och golar i direktsänt TV om OG:s konflikter med andra klubbar och om vad hans medlemar gör och inte gör "en golning är en golning även om den sker via TV rutan eller i en tidning". OG har flera medlemar som har golat antingen varandra eller utomstående i polisutredingar och som fortfarande är med i OG bara för att de är släkt med Dano.

Bandidos viker ut sig i dagspressen så fort de får chansen och ska dricka frukost med en reporter inne i deras klubbhus bara för att visa att de inte alls är så farliga som alla tror. De har även en president "M.S" som har lagt folk för Människosmuggling, Utpressning och dopingbrott.

http://blogg.hd.se/larsson/2008/01/2...-at-bandidos//

Hells Angels har en medlem som har varit dömd för väldtäckt på en annan man under sin tid i en underorganisation till Hells Angels. De har även en fullvärdig medlem "A.L" som hjälpte polisen i en mordutredning i GBG i januari 2007. Om nu Hells Angels är så starka som alla här verkar tro så varför har de inte hämnats mordet på deras red and white medlem som mördades i närheten av deras klubblokal i GBG för över ett år sedan.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=359242´

För er som inte håller med mig eller som inte förstår varför jag lägger sån tyngd på golningar "FUCK OFF". Då är det inte meningen att ni ska förstå ändå.

Nu var det ju så att han ej dömdes för våldtäck. Sen han som dog utanför lokalen var ej red and white. Sen får du tycka vad du vill om dom. Men håll dig till fackta
Citera
2009-02-19, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dropkick Murphy
Nu var det ju så att han ej dömdes för våldtäck. Sen han som dog utanför lokalen var ej red and white. Sen får du tycka vad du vill om dom. Men håll dig till fackta

Han som åtalades var medlem i Garage1, inte HA. De var en supporterklubb
Citera
2009-02-19, 17:13
Medlem
bastard666s avatar
Rätt ska vara rätt

Han var vid gärningen medlem i Garage 1,sedermera slutade/blev ombedd? att sluta. har därefter sökt sig in i HA och är INTE medlem än.. Jag hoppas att ni som har viss kunskap fattar att HA skulle aldrig ta in en kille med den "meriten" om den var sann.
Det finns andra aspekter i det här som inte ska dryftas här.
Citera
2009-03-10, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tehthing
Fullt möjligt. OG är dock långt ifrån organiserad om man jämför med NASER, är som dag & natt. Dock verkar det som att OG breder ut sig i Europa, hur dom lyckats med det är ett dilemma..

jag vet inte om dem kan etablera sig i europa för konkuranserna ärrätt hårda
det är inte dans på rosor för OG om dem ska etablera sig i europa dem för kämpa rätt så hårt
Senast redigerad av eagleeye 2009-03-10 kl. 17:47.
Citera
2009-03-10, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El Guappo
Jag har funderat lite kring hur makt och styrkepositionerna bland kriminella ser ut i Göteborg idag och presenterar här en lista på vilka jag tror och varför.

1, Naserligan - mkt pengar och vapen och understöd från en regering
2, Bandidos - många och växande i förorterna samt hungriga
3, Hells Angels - organiserade men mätta
4, BSK - Få men galna, oorganiserade
5, OG - växande men oorganiserade
6, Asir - få men tuffa

Vilka tror ni?

Det har ju hänt ganska mycket senaste åren och som jag förstått har vissa stadsdelar delats upp. Å andra sidan samarbetar ju alla med alla på olika sätt men om det skulle hetta till så tror jag på ovanstående lista

Ha och Albanerna e dom som står kvar som starkast och styr gbg idag resten är utrotade
Citera
2009-03-11, 09:33
Medlem
Nivå noll!

Om man läser mellan raderna i den här tråden så slås man emellanåt av likheten mellan gängen och dagisbarn som käftar om vems farsa som är starkast! När vissa i samhället hyllar de män och vargflockar som prioriterar våld och feghet för att nå sina mål så visar det baksidan av ett utvecklingsbart demokratiskt samhälle!

Det är väl knappast någon medlem i de kriminella gängen som skulle vinna ett pris för att ha använt sin tanke- och muskelkraft till någonting mänskligheten har nån nytta av i längden! Otroligt att det tillåts utrymme för de med den mest begränsade hjärnkapaciteten att styra och ställa på sina egna villkor!

Hur tydligt blir det inte då att de som styr den politiska och polisiära makten i samhället är lika stora infantila idioter och skurkar som medlemmarna i de kriminella gängen!

Vilket gäng som är starkast i min mening är den tysta majoriteten som knyter näven i fickan och står ut med alla dårar den här världen består av!
Citera
2009-03-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldboyback
Ha och Albanerna e dom som står kvar som starkast och styr gbg idag resten är utrotade

finns riktigt tunga okända grupper i gbg etniska juggar etniska kurder men det sista de vill e att synas. men i gbg undre värld alla vet vilka dessa e o de e riktigt tunga personer me kontakt utomland, inga mediakåta som vill ha fans ute i bergsjön
Citera
2009-03-11, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av same.9
finns riktigt tunga okända grupper i gbg etniska juggar etniska kurder men det sista de vill e att synas. men i gbg undre värld alla vet vilka dessa e o de e riktigt tunga personer me kontakt utomland, inga mediakåta som vill ha fans ute i bergsjön

Tråden handlar om dom Gbgs mäktigaste grupper Och som jag sa det e dom två som e mäktigaste idag...
Dom som du pratar om kan man inte äns jämföra med HA och Albanerna, dom skulle bli uppätna direkt om dom skulle hamna i problem med någon av dom här grupperna...
Om dom e så tunga så hade alla vetat vilka du pratar om så så tunga e dom inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in