2008-05-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Receptbelagd
Du förväxlar diksussionen. Var har jag sagt att Naser styr och ställer? Jag sa att de är mäktiga i Sverige och att andra stora grupper samarbetar med honom här.

Det jag säger är att Naser är en spelpjäs till de stora albanerna, dom har ett samarbete. När jag skrev Naser inte styr och ställer syftade jag på att dom faktiskt inte styr och ställer heroinet i Sverige utan det är dom som Naserligan samarbetar med, albanerna antagligen UCK. Bara för att reda ut några frågetecken bland folk som läser i denna tråden.

Citat:
Detta har du nog läst i tidningen.

Det har jag också gjort. Men jag har även hört att det har med spelmarknaden att göra.
Citera
2008-05-23, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Det jag säger är att Naser är en spelpjäs till de stora albanerna, dom har ett samarbete. När jag skrev Naser inte styr och ställer syftade jag på att dom faktiskt inte styr och ställer heroinet i Sverige utan det är dom som Naserligan samarbetar med, albanerna antagligen UCK. Bara för att reda ut några frågetecken bland folk som läser i denna tråden.

Det har jag också gjort. Men jag har även hört att det har med spelmarknaden att göra.

Du har helt rätt förutom att det inte handlar om UCK eftersom de inte existerar längre. Alla albanska ligor har på ett eller annat sätt kontakter med varandra, Naser klarar inte själv att få heroin från Afghanistan ända in till Skandinavien. Han samarbetar alltså med många andra som delar på kakan.
Citera
2008-05-23, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget

Han är väldigt viktig för de där nere då det är han som är integrerad här.
Det är mer "hans folk" som står för power här i Norden.

Citat:

Då har den du hört det av fått det ifrån media.
Citera
2008-05-24, 01:40
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Pajebote
Det var Naser som bangade från OG, inte tvärtom. Om du varit någorlunda insatt hade du insett att Naser bangade.

Varför skriver du när du inte kan någonting, det var inte naserligan som bangade för OG, det var HA som gick in och sa att fred vore bäst för alla sidor. Vad jag vet var det albanerna som ägde OG.
Citera
2008-05-24, 04:17
Medlem
botten e nådds avatar
En grupp som ofta glöms bort i dessa samanhang är vietnameserna och andra östasiatiska etnesiteter.
Vietnammaffian eller rättare sagt familjer eller klaner, har väldiga resurser i det ekonomiska, dom skall dessutom vara extremt råa när det kommer till att sätta sitt folk på plats.
För det är just "sitt" folk som dom styr. Dessa ligor syns inte i medier och dom flesta känner knappt ens till dom. Deras folk lever i ett helt eget samhälle och allting görs upp sins i mellan.
Än av dom få gångerna som vanliga "svenssons" blev varse att dessa existerade, var här om året då två vietnameser avrättades i Hammarkullen i vad som verkade vara en intern uppvisning i vem som bestämmer i gruppen.

Kan säga att i Oslo, så är vietnamesrna betydligt synligare och dom styr där mer "offentligt" över heroinhandeln.

I GBG, så är dom inte alls lika många som i Oslo, men dom har nog en större roll i den kriminella verksamheten än vad många anar.
Göteborg och Oslo har dessutom ofta väldigt många gemensamma aktörer, oavsett "gäng".
Citera
2008-05-25, 02:10
Moderator
tobess avatar
Massvis med OT raderat igen.

Socialbidraget och Receptbelagd får varsin tillsägelse för sina OT inlägg i tråden

Skärpning!

/Moderator
Citera
2008-05-26, 08:26
Medlem
det är bara att kolla på hur det vart med gängkrigen i gbg vilka är still standing
för utan ekonomi kan ingen organisation klara av att kriga en längre tid

vissa av gängen har nästan försvunnit helt ifrån stan efteråt med undantag enstaka medlemmar så det talar väl för vilka som har mest makt dom som krigat och vunnit mest,
om detta sen vart väpnat krig eller politik så är det fortfarande en vinnare och en förlorare varje gång
Citera
2008-05-26, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albanish
Varför skriver du när du inte kan någonting, det var inte naserligan som bangade för OG, det var HA som gick in och sa att fred vore bäst för alla sidor. Vad jag vet var det albanerna som ägde OG.

Fast i det här ämnet är det väl egentligen ganska bra att de som inte vet nåt skriver och dem som har koll på läget håller tyst, enligt mig iaf....Inget riktigt mot dig med det här inlägget....
Citera
2008-05-26, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av botten e nådd
En grupp som ofta glöms bort i dessa samanhang är vietnameserna och andra östasiatiska etnesiteter.
Vietnammaffian eller rättare sagt familjer eller klaner, har väldiga resurser i det ekonomiska, dom skall dessutom vara extremt råa när det kommer till att sätta sitt folk på plats.
För det är just "sitt" folk som dom styr. Dessa ligor syns inte i medier och dom flesta känner knappt ens till dom. Deras folk lever i ett helt eget samhälle och allting görs upp sins i mellan.
Än av dom få gångerna som vanliga "svenssons" blev varse att dessa existerade, var här om året då två vietnameser avrättades i Hammarkullen i vad som verkade vara en intern uppvisning i vem som bestämmer i gruppen.

Kan säga att i Oslo, så är vietnamesrna betydligt synligare och dom styr där mer "offentligt" över heroinhandeln.

I GBG, så är dom inte alls lika många som i Oslo, men dom har nog en större roll i den kriminella verksamheten än vad många anar.
Göteborg och Oslo har dessutom ofta väldigt många gemensamma aktörer, oavsett "gäng".
Mycket sant! Dem styr æven en vældigt stor del av førsæljningen av weed hæruppe i Oslo! Iaf dem større mængderna!
Citera
2008-05-27, 21:54
Medlem
--StarryEyes--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macki_414
Mycket sant! Dem styr æven en vældigt stor del av førsæljningen av weed hæruppe i Oslo! Iaf dem større mængderna!

Kallar inte norskmedia dom vietnamesiska gängen A-gengen och packisarna för B-gengen eller är det tvärtom? Träffade en kille som sa att han varit med i tveita eller tveta eller tvita gänget eller nåt sånt. Vet du nåt om dom?
Citera
2008-05-27, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av botten e nådd

I vilken annan stad förutom Oslo kan de slå näven i pingisbordet så att andra hajar till?

Och jag påstår att albanerna kan tänka sig att käka asiatiskt - om de skulle behöva. Ingen trampar in på deras stråk och plockar åt sig, utan att bli varse att det är klokare att ägna sig åt annat.
Citera
2008-05-28, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --StarryEyes--
Kallar inte norskmedia dom vietnamesiska gängen A-gengen och packisarna för B-gengen eller är det tvärtom? Träffade en kille som sa att han varit med i tveita eller tveta eller tvita gänget eller nåt sånt. Vet du nåt om dom?
Nej både A och B gængen ær pakistanier! Æven Young Gunz ær pakistanier! Dem vietnamesiska gængen har inget namn vad jag vet!
Tveita gænget ær feta. Kænner en som var med dær. Har berættat många roliga historier då dem ær gamla och splittrade nu! Dem ær ju runt 40-50 nu! En av dem blev væll skjuten av en annan i umgænget dær, vet inte om båda var medlemar men dem var i samma umgænge iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in