Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-16, 01:08
  #1
Medlem
Hej Flashback.

Ja, igår, torsdag, så köpte jag mig ett 25 pack dvd-r verbatim då mitt d2pro med wii-clip väntade på posten. Hämtade sedan ut det och satte in det i konsolen. (Var även lite jobbigt att få dit den då den åkte av några gånger så jag var tvungen o trycka lite hårt).

Men hur som helst så kopplade jag in wii:t och satte in Mario Galaxy (pal, backup spel) som jag bränt i 4x i imgburn och då snurrade skivan lite tills de stog "unable to read disc" eller liknande. Jag provade med Super Paper Mario också men det var samma sak.

Då öppnade jag wii:t igen och tryckte dit clippet mot plattan igen och provade (denna gången glömde jag ta ut batteriet) och kopplade sedan in. Satte in Mario Galaxy igen och då snurra skivan inte alls, provade även me alla spel jag hade (gamecube spel, wiisports) men ingen snurrade.

Hur kan jag fixa detta? För att tillägga går det att ejecta, men när jag sätter in en skiva så hörs det ett litet ljud och sedan inget mer. Jag har även garanti, men hittar inte kvittot och det är ju inte 100 att jag skulle få en ny om jag lämnade in.

Hjälp mej Flashback!
Är desperat efter svar, är jävligt sur och ledsen
Citera
2008-05-16, 01:12
  #2
Medlem
Edit: Shit trött sorry. Sova nu hejs.
__________________
Senast redigerad av Vivid 2008-05-16 kl. 01:17.
Citera
2008-05-16, 01:20
  #3
Medlem
Cum*s avatar
Kolla så du inte har knäkt något ben när du tryckte fast den. Har hört att det ska vara lätt hänt med liknande kort. Vet dock inte om det går att fixa, beror nog på hur bra man är på att löda.
Citera
2008-05-16, 01:23
  #4
Medlem
Ah okej.. tack för svaret.
Citera
2008-05-16, 01:30
  #5
Medlem
hmmmmm...har du tagit bort chippet igen och Wii:t funkar fortfarande inte?

Vi köpte nyss en wii-clip med d2c och det var lite marigt att sätta dit, man får som rucka lite på chippet...testa..rucka..testa tills det funkar. Ska sitta väldigt precist. Men vi fick också något konstigt läge där spelaren slutade funka, dock så tog vi bara bort chippet igen och den funkade som vanligt.

Tyvärr tror jag att OM den inte funkar när chippet är borta så är nog läsare trasig
Citera
2008-05-16, 01:31
  #6
Medlem
Ufojesuss avatar
Köpte du alltså ett http://www.wii-clip.com/V4_for_D2pro.htm med färdigmonterat D2Pro? Vad hände först när du försökte få igång backup-spelen, kände Wiit igen dem som spel?
Citera
2008-05-16, 12:16
  #7
Medlem
Ja jag har tagit bort chippet och det funkar inte.

Japp, ett färdigmonterat V4 för d2pro från Rejoy.se. Första gången jag satte in det funkade vanliga spel såsom wii sports och gamecube spel. Då funkade dock inga backupspel, unable to read disc (el dylikt stog det). Sen öppnade jag igen och kolla till chippet och det satt ju fast sen tog ja bort de o satte dit igen och då slutade dvd läsaren läsa skivorna.

Kan detta ha med att jag glömde batteriet ute? Skulle ju va grymt löjligt om det var fallet.
Citera
2008-05-16, 18:17
  #8
Medlem
Ufojesuss avatar
Kollat att inga ben blev böjda när du tryckte dit chippet? Om de blivit böjda & fått kontakt kan läsaren sluta fungera. Annars blir det svårare, då får du dra loss kablar & sätta dit igen etc. & se om det fungerar.
Citera
2008-05-16, 19:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Kollat att inga ben blev böjda när du tryckte dit chippet? Om de blivit böjda & fått kontakt kan läsaren sluta fungera. Annars blir det svårare, då får du dra loss kablar & sätta dit igen etc. & se om det fungerar.

Mycket möjligt att benen på d2cchipset blev böjda, tryckte som sagt till clippet med lite kraft då den enkelt gick av. Hur kan man fixa böjda benen då? Det bästa är väll att skicka in den till en moddare?
Citera
2008-05-16, 19:35
  #10
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skulltula
Mycket möjligt att benen på d2cchipset blev böjda, tryckte som sagt till clippet med lite kraft då den enkelt gick av. Hur kan man fixa böjda benen då? Det bästa är väll att skicka in den till en moddare?

Det enklaste sättet är att sätta en bit tunn kartong (typ cornflakespaket) mellan benen & vicka lite tills de delar på sig. Om du ser några misstänkta ben kan du trycka in lite skrivarpapper mellan & prova om det löser sig innan du försöker dela på dem.
Citera
2008-05-16, 21:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Det enklaste sättet är att sätta en bit tunn kartong (typ cornflakespaket) mellan benen & vicka lite tills de delar på sig. Om du ser några misstänkta ben kan du trycka in lite skrivarpapper mellan & prova om det löser sig innan du försöker dela på dem.

Ah okej, fan, vill dock inte pajja nånting igen då jag inte är kunnig när det gäller elektriska saker överhuvudtaget :/ men tack för lösningen, det uppskattas !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback