Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-22, 01:02
  #13
Medlem
Har väl inget att tillföra mer än att jag skrattar så jag gråter åt
Citat:
Men fan vet jag, ja åt grus när jag var liten.
!!
Citera
2008-12-22, 18:59
  #14
Medlem
the_d0ct0rs avatar
Låg på samma pluton som den dömde mannen, så jag har väl en hyffsad inblick i vad som hände, dock ska väl det mesta skvallret tas med en nypa salt. Det som är någorlunda säkert är att båda två var kraftfullt berusade, hamnade i samma säng det enda ledde till det andra, tre(?) dagar senare anmäler bruden detta, mannen häktas osv. Vet egentligen inte mer än vad som stått i tidningar, vill inte skriva sådant som inte är bekräftat så att säga har fortfarande någorlunda kontakt med killen. Han hävdar/hävdade minnesförlust och har inte så mycket att säga om saken.
Citera
2008-12-22, 22:11
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_d0ct0r
Låg på samma pluton som den dömde mannen, så jag har väl en hyffsad inblick i vad som hände, dock ska väl det mesta skvallret tas med en nypa salt. Det som är någorlunda säkert är att båda två var kraftfullt berusade, hamnade i samma säng det enda ledde till det andra, tre(?) dagar senare anmäler bruden detta, mannen häktas osv. Vet egentligen inte mer än vad som stått i tidningar, vill inte skriva sådant som inte är bekräftat så att säga har fortfarande någorlunda kontakt med killen. Han hävdar/hävdade minnesförlust och har inte så mycket att säga om saken.
tre dagar är inget ovanligt vid våldtäkt. det är ju många tankar som snurrar i huvet efter en sån grej. därmed inte sagt vad som är sant.
men minnesförlust låter ju inte lite suspect, har jag fått upp den så brukar det finnas minnesbilder.
Citera
2008-12-22, 22:17
  #16
Medlem
Tirads avatar
Tycker ni att det här är ett argument mot att ha kvinnlig värnplikt?
Citera
2009-06-23, 22:12
  #17
Medlem
Jag tror jag känner tjejen i fråga. Fyi så är hon ett jävla blockmongo. Tycker inte att någon förtjänar att bli våldtagen men fan vad jag har önskat att hon ska ramla i en trappa eller något...

Är inte 100% på att det är hon men hon berättade att hon blivit våldtagen i lumpen förra året. Tror hon höll till i Skövde och körde lastbil eller nåt sånt.
Citera
2009-06-23, 22:21
  #18
Medlem
Celles avatar
Det jag tycker är märkligt i denna historia är att dom lyckades knulla ostört på logementet.
Citera
2009-06-23, 22:47
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celle
Det jag tycker är märkligt i denna historia är att dom lyckades knulla ostört på logementet.

Ja eller våldta ostört på ett logemente (om så nu var fallet), iofs så hade jag en ovanför mig i logementet som snarkade så högt så jag sov med propp och kåpa, kanske var så att samtliga gjorde det.
Citera
2009-06-23, 22:47
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celle
Det jag tycker är märkligt i denna historia är att dom lyckades knulla ostört på logementet.

Om det handlar om min "kompis" så vaknade hon av att han pullade henne. Om hon låg och sov så lär han ju försökt vara så tyst som möjligt. De andra kan ju dessutom ha varit ute och festat fortfarande?
Citera
2009-06-24, 10:58
  #21
Medlem
Pälsbrunos avatar
"Kvinnan, den då 19-årige mannen, och tre vänner som alla tillsammans gjorde värnplikt vid samma pluton, var ute och festade under en ledighet.

När nattklubben de varit på stängde för kvällen åkte alla fem hem till kvinnan för att sova, enligt domen från tingsrätten.

Samtliga var berusade.

En av personerna la sig på soffan i lägenheten, de andra delade på sängen. Bland annat kvinnan och 20-åringen.

Men under natten vaknade kvinnan av att mannen höll tag i hennes armar och våldtog henne.

Hon försökte ta sig loss och lyckades till slut knuffa bort honom.
Skickade sms

Kvinnan väckte sin vän som sovit på soffan. Enligt honom var hon mycket rädd och grät.

20-åringen slängdes ut ur lägenheten.

Kvinnan anmälde mannen till polisen som grep honom samma dag.

Före gripandet skickade mannen ett sms till en av de värnpliktige som var i lägenheten:

”Det känns som en mardröm vad har hänt? Kommer inte ihåg vad jag gjorde igår?! Kom X hem med oss?”

Nu döms den värnpliktige 20-åringen mot sitt nekande till ett år och fyra månaders fängelse för våldtäkt.

Han ska även betala 85 000 kronor i skadestånd till kvinnan. "



Tydligen har allt hänt i en lägenhet, så det bör väll vara nån boende i skövde då antar jag?
Citera
2009-06-24, 16:37
  #22
Medlem
Artikeln ur aftonbladet igår rör inte p4 i skövde utan livgardet.
Citera
2009-06-27, 20:22
  #23
Medlem
sunny5s avatar
Sök och ni ska finna

http://frianyheter.wordpress.com/

Där finns namn & hela händelsen
Citera
2009-06-27, 21:44
  #24
Avstängd
Classiques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
http://frianyheter.wordpress.com/

Där finns namn & hela händelsen

Det är ju en annan händelse. Tråden handlar om vad som hände på garnisonen i Skövde - inte vad som hände på gardet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback