Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-05-15, 23:48
  #1
Avstängd
worldcitizens avatar
När kommer den?
Hur ska den presenteras?
Vem vågar öppna den ?
2 stycken öppnas samtidigt ?

TANKEN MÅSTE VÄCKAS

Hindren ska överkommas

Fred
Citera
2008-05-15, 23:49
  #2
Medlem
Pafids avatar
Finns redan, finns också redan tråd(ar) om detta.
Citera
2008-05-15, 23:53
  #3
Medlem
Lokalizers avatar
Du tror inte att det underlättar lite om det är lagligt/avkriminaliserat? Vi lever i Europas hårdaste land, inse det.
Citera
2008-05-16, 01:04
  #4
Medlem
Det var väl så det började i Nederländerna, ett gäng entusiaster som var beredda att offra sig för att få till stånd en förändring. Så fort en Coffeshop stängdes öppnades det en ny....

Det här är ***GÄNGET***

http://www.wwwshop.nl/30/




Dem förtjänar respekt och jag hoppas verkligen att dem ses som förebilder av dagens unga vuxna.
Citera
2008-05-16, 01:28
  #5
Medlem
Pais avatar
visst är dem förebilder, tror inte detta skulle funka idag i sverige. Lite skillnad på 1972 där och 2008 i ett hårt och trångsynt land som sverige. Vem är villig att åta i finkan och förlora massvis med pengar, för i stort sätt inget mer än respekt.. tror att straffet kommer avskräcka många från att någonsin testa igen.
Citera
2008-05-16, 02:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pafid
Finns redan, finns också redan tråd(ar) om detta.


Var skulle denna Svenska Coffeeshop finnas??
Citera
2008-05-16, 10:34
  #7
Medlem
Harikiriis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaterasu
Var skulle denna Svenska Coffeeshop finnas??

Lätt på ett torg i varje storstad. Så säljer man från sånadär korvstånd ungefär. Måste se ganska kul ut!
Citera
2008-05-16, 11:58
  #8
Medlem
medical_growers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaterasu
Var skulle denna Svenska Coffeeshop finnas??

Svartcoffeeshops finns lite överallt i världen.
Citera
2008-05-16, 12:58
  #9
Medlem
TryggTorkels avatar
När jag gick i gymnasiet så var det läskigt öppen försäljning av fint hasch från chriss på ett café i trakten.
Det pågick i flera år innan någons arga flickvän golade ner hela verksamheten.

Har inte sett röken av något liknande sedan dess förutom turkhak som krängt skabbigt fultjack som ändå ingen med hjärnan i behåll velat ha.

Skulle det dyka upp igen så vore jag desto gladare, jag tror tyvärr att rökförbudet skulle sabba allt.

hej på er alla förresten.
Citera
2008-05-16, 14:33
  #10
Medlem
Phanthans avatar
Tror att vi (alla) måste få en verklig bild av "droger" (alla inviduella och ta hänsyn till alla faktorer m.m, istället för att gå omkring och anta en massa grejer helatiden och sedan hävda att det är sanning) innan vi kan göra något liknande Coffeeshops.

Sanningen måste fram, NU innan det är försent.
Citera
2008-05-16, 15:29
  #11
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phanthan
Tror att vi (alla) måste få en verklig bild av "droger" (alla inviduella och ta hänsyn till alla faktorer m.m, istället för att gå omkring och anta en massa grejer helatiden och sedan hävda att det är sanning) innan vi kan göra något liknande Coffeeshops.

Sanningen måste fram, NU innan det är försent.

Så jävla RÄTT!!! Kan låta lite nyfrälsthet om det. Alla kan bidra med att berätta för sina vänner, arbetskamrater osv att många blivit uppväxta på en lögn.

Se bara till att det är personer som ni absolut litar på.
Citera
2008-05-16, 23:07
  #12
Medlem
Damortes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
När kommer den?
Den 13 januari år 2032
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Hur ska den presenteras?
En gigantiskt stor öppningsceremoni med den då sedan länge senildemente konungen Carl Gurra nummer 16 som sluddrare. Kan tänka mig att hans tal kommer låta något i stil med
"Goddag på er kära... eh... kaffeälskare... hmm... Var är jag nu då? Silvia kan du leta fram min syrgasmask?... Oj vad med människor här var då!... Jo javisst ja det var visst något band som skulle klippas för nån miljon om året... Håhå jaja, det är inte lätt att vara konung ska ni veta. När jag var ung för 100 år sedan så bla bla bla etc.

Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Vem vågar öppna den ?
Läs ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
2 stycken öppnas samtidigt ?

Vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
TANKEN MÅSTE VÄCKAS

Hindren ska överkommas

Fred




Ok, mer seriöst och on topic.
För att folk skall ta oss rökare mer seriöst så måste rökarna sluta resa drogen till skyarna hela tiden och hylla den som en frälsning för mänskligheten, för när det väl kommer till kritan är det bara en drog och som alla andra droger kan den vara vanebildande och förstörande för en människa och dess personlighet.
Att sprida massa propaganda om hur extremt bra det är att röka cannabis får inte ickerökare eller droghatare att ta cannabisrökare seriöst. Ty i deras ögon är du nämligen bara en jävla knarkare och sådana kan man som bekant inte lita på.
Lösningen är att föra en normal dialog om drogen och ta upp både de positiva effekterna såväl som de negativa.
Så som det ser ut nu så ser man nästan aldrig en rökare ta upp negativa efekter med rökat utan de håller sig mestadels till att prisa cannabis som en skänk från ovan. Det skall bota alla depressionsproblem ersätta smärtstillande, få fred och harmoni till världen och bla bla bla. Vad det sällan talas om är hur lätt det är att fastna i drogen. Att bli en sådan där hashtomte som röker en tia i veckan och enbart umgås med andra rökare alternativt låser in sig i sin ensamhet och helt klipper bort sitt sociala umgänge.
Visst måste droghatare öppna upp sina ögon och inse att cannabis inte är så farligt som antidrogpropagandan påstår, men det är fan på tiden att även vi rökare inser att cannabis inte är så underbart som glorifieringsporpagandan påstår.

Jag älskar att röka cannabis att vara stenad är en utav de bästa känslorna som finns. Men jag har ändå en STOR respekt för drogen, för med cannabis såväl som alla andra droger är det väldigt lätt att ett normalt brukande kan förvandlas till ett regelrätt missbruk.

För övrigt inser jag inte riktigt vad det var du ville diskutera i den här tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback