Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-18, 00:33
  #529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Rätt kul att se vart denna tråden kommit Från "Facister tar makten" till att en lebb och Kroat blir vald till premiärminister. Och en och annan Svensson som ser detta som en "framgång".

Älskar ytliga kommentarer med noll substans bakom. Vucic är varken en facist, nationalist eller demokrat. Han är en populist och opportunist likt Slobo. Imorgon kommer han vara nationalist igen om det så passar.

Vart Serbien kommer gå(alla andra balkanländer för den delen) så kan man kolla på Makedonien och Montenegro.

De har sagt ja och ställt upp på samtliga krav från EU, kommer förmodligen gå med i NATO också ändå har de sämre medelinkomst per invånare än vad Bosnien har(Som enligt alla är helt efter alla andra) Det är fan makedonska gästarbetare i min hemstad i Bosnien som bygger motorvägarna(För att dem är billigare)

Så nej, acceptera allt som EU och Väst bestämmer kommer inte ge den gemene medborgaren bättre levnadsstandard.
Så det är skadeglädje du uttrycker att makedonska gästarbetare bygger din hemstad?
Citera
2019-01-18, 06:56
  #530
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hope18
Vad har T. gjort för bra i regionen???

Jag tyckte min ironi framgick av inlägget: Kosovos nya kaxighet beror inte på stöd från EU eller Nato (utan dessas tålamod testas nu). Kvar har du Ryssland, Kina och Turkiet att välja på... Klart att Turkiet stöttar aktivt.
Citera
2019-01-18, 07:17
  #531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hope18
Så det är skadeglädje du uttrycker att makedonska gästarbetare bygger din hemstad?

Jag vet inte hur du kan formulera min post som "skadeglädje" det är snarare att jag tycker synd om dem då de enligt Pro-EU logik borde ligger flera år framför alla andra länder som inte är för EU.
Citera
2019-01-18, 08:32
  #532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Jag vet inte hur du kan formulera min post som "skadeglädje" det är snarare att jag tycker synd om dem då de enligt Pro-EU logik borde ligger flera år framför alla andra länder som inte är för EU.
Ok, då är jag med.
Citera
2019-01-18, 08:32
  #533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag tyckte min ironi framgick av inlägget: Kosovos nya kaxighet beror inte på stöd från EU eller Nato (utan dessas tålamod testas nu). Kvar har du Ryssland, Kina och Turkiet att välja på... Klart att Turkiet stöttar aktivt.
Då är vi på samma bana.
Citera
2023-03-12, 19:19
  #534
Medlem
Varför ställa en fråga om du bestämt dig för att alla bråkar med Serber här!?

I min mening är de flesta serber (som jag läser eller pratar med, inte alla dock) så otroligt kränkta och sitter på sin alldeles egen sanning. I de flesta frågor. Det är alltid så fruktansvärt synd om er, martyrerna.

Sällan kan ni hålla er till sak, det är konstant så synd om er, alltid är det någon annans fel. Vet verkligen inte hur det kommer att bli med landet Serbien, kan det bli värre?

Korruptionen kan säkert förvärras. Hatet kanske kan gro lite till. Sanningen kan säkerligen vridas till att det är någon annans fel, igen och igen.

Men en sak ändras inte, att ingenting serberna gjort, gör och kommer att göra nu är deras fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback