Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-05-13, 22:38
  #1
Medlem
Vad behöver jag veta ?
Citera
2008-05-13, 23:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Bob
Vad behöver jag veta ?
det bästa vore väl om du läste till civilekonom eller ekonom, eller ingenjör med en ekonomisk inriktning. där har du dom bästa förutsättningarna! om du inte vill plugga så länge så kan du annars läsa en KY-utbildning inom ekonomi där har du också en bra start
Citera
2008-05-13, 23:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demetrio
det bästa vore väl om du läste till civilekonom eller ekonom, eller ingenjör med en ekonomisk inriktning. där har du dom bästa förutsättningarna! om du inte vill plugga så länge så kan du annars läsa en KY-utbildning inom ekonomi där har du också en bra start

Känns inte riktigt nödvändigt att läsa en längre utbildning, men jag vet inte. En släkting till mig driver en lyckad klädaffär, hon har inte gått gymnasiet. Det är väl klart bra att ha läst lite ekonomi, sen ska man väl var allmänt driftig också.
Citera
2008-05-14, 01:41
  #4
Medlem
Man lär sig allt man behöver veta rätt snabbt.

Vad gäller lokalköp och så där kan du ju alltid fråga på FB
Har läst en del trådar om "hur man lägger ett bud rätt" et.c...

Nischa dig på snobba märkeskläder. Det finns alldeles för lite av den varan i Sverige.

Hoppas det går bra för dig.
Citera
2008-05-14, 20:15
  #5
Medlem
tack så mycket för tipsen, skall spånas lite
Citera
2008-05-14, 20:29
  #6
Medlem
brianmolkos avatar
kolla om du kan sälja klassiker
Citera
2008-05-14, 20:50
  #7
Medlem
Panpots avatar
SU har en kandidatexamen i ekonomi inriktning detaljhandel. Perfekt för dig.
Finns även vissa som pluggar IHM och sen startar en affär - passar bra om du vill jobba under tiden och inte fördjupa dig i studier under 3 år.
Citera
2008-05-14, 20:52
  #8
Medlem
Panpots avatar
http://www.ihm.se/businessacademy/Si...anagement.aspx
- om du jobbar under tiden (här har du möjlighet att tillskansa dig praktiska kunskaper om detaljhandeln, som du sedan kan omsätta i praktiken när du startar din egna butik)

eller http://www.ihm.se/businesscollege/Si...gssaljare.aspx
- kanske är ngt för dig om du vill köra heltid


kvalitén är säkert sjyst, men inte på samma nivå som om du skulle plugga SU, Handels osv.
Citera
2008-05-14, 21:05
  #9
Medlem
Deannas avatar
Företagsekonomiska forumet nästa! / mod
Citera
2008-05-18, 14:07
  #10
Medlem
lönsamt

Jag har me tänkt lite på de me klädbutik,

Men behöver man inte ett jäkla kapital, + att tar de inte lång tid innan de blir lönsamt? är de någon som har erfaranhet?
Citera
2008-05-19, 02:46
  #11
Medlem
Om det är någon av er som tänker starta klädbutik som vill integerra en hemsida in i verksamheten, hör av er till mig.


Det är en spännande tråd detta
Citera
2008-05-19, 08:47
  #12
Medlem
Dennos avatar
Jag skulle nog satsat på att starta en nätbutik med kläder. Och sedan helt enkelt göra ett avtal med en leverantör som skickar direkt från sitt lager till dina kunder. Det gör att du inte behöver köpa på dig kläder för en mille och du slipper ha ett eget lager.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback