• 1
  • 2
2008-05-09, 21:40
Medlem
Albys avatar
Är på jakt efter en större elgrill till balkongen liknande gasolgrillarna som man har i villaträdgårdarna har uttag för el på balkongen. Blir grannarna vansinniga om man grillar lite då och då i hyresrätt på en elgrill?

/Alby
Citera
2008-05-09, 21:51
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alby
Blir grannarna vansinniga om man grillar lite då och då i hyresrätt på en elgrill?
En del ja, det bästa du kan göra är att prata med grannarna innan om det.
Kan slippa mycket problem med lite vänlighet innan, kanske rentav bjuda in snyggingen bredvid på midda
Citera
2008-05-09, 22:44
Medlem
rebbans avatar
Så länge det inte ryker så brukar dom inte klaga.
Har aldrig haft nått problem att grilla på balkong med elgrill men det beror ju lite på vad man har för grannar med.
Citera
2008-05-10, 17:43
Medlem
DennisOlofs avatar
Alby, gasol går också bra tycker jag.

Många här som kör med sådant, luktar inte så mycket och ryker absolut inte.
Däremot blir man ju tokig på hederliga kol-grillar. Jösses vad det blir blårök när folk brassar på, luktar APA också, det vill man inte ha rakt in i lägenheten.

Glöm inte att kolla upp med BRF'en (om det är en sådan) eller värden (husets ägare, eller störra bostadsföretaga) vad som gäller. En del föreningar och liknande har grillförbud på uteplatserna (balkonger osv).

Hör också med närboende vad dom tycker, om du inte gnäller eller bryr sig kan du köra med el-grill även om det kan vara förbjudet att grilla, det viktiga är att ingen blir nojig och klagar då är det lungt. Och grillar du inte varje dag så lär dom nog inte bry sig.
Citera
2008-05-11, 16:24
Medlem
madvillains avatar
Min mor har en gasolgrill på terassen, funkar utmärkt. Kommer knappt nå rök heller så kör hellre en sån en EL!
Citera
2008-05-14, 20:01
Medlem
Albys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madvillain
Min mor har en gasolgrill på terassen, funkar utmärkt. Kommer knappt nå rök heller så kör hellre en sån en EL!

Jag ska nog satsa på en mindre elgrill som man kan ha på balkongbordet eller på spisen, gasollgrill känns ej som något alternativ kan ju explodera i värsta fall, tror ej att grannarna skulle tycka om det. Skulle ej heller tycka om att grannarna hade gasolgrillar på balkongerna runtomkring.
Citera
2008-05-14, 20:26
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alby
...kan ju explodera i värsta fall...
En rätt utförd installation som fungerar kan inte explodera på en öppen ventilerad balkong.

Iallafall dom balkonger jag varit på har varit på tok för öppna för att gas skall kunna ansamlas vid ett läckage, rätt ofta finns de springor nere vid golvet som gasen skulle försvinna ut genom.
Gasflaskan i sej kan inte heller explodera då det sitter tryckventil som löser ut så att gasen släpps ut under mer kontrollerade former.
Senast redigerad av tjaboooo 2008-05-14 kl. 20:29.
Citera
2008-05-14, 20:51
Medlem
Ja köpte en elgrill precis. Är otroligt missnöjd. Hade igentligen inga förväntningar men det smakar verkligen inte som "vanligt grillat"
Håll dig ifrån elgrillen
Citera
2008-05-14, 20:58
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Ja köpte en elgrill precis. Är otroligt missnöjd. Hade igentligen inga förväntningar men det smakar verkligen inte som "vanligt grillat"
Håll dig ifrån elgrillen

Men det är nog det enda valet han har om han vill grilla och om han bor i lägenhet med flera grannar. En vanlig grill ryker det mer ifrån och luktar mer. Finns allt en hel del som inte gillar det.
Citera
2008-05-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Men det är nog det enda valet han har om han vill grilla och om han bor i lägenhet med flera grannar. En vanlig grill ryker det mer ifrån och luktar mer. Finns allt en hel del som inte gillar det.

Gasolgrill fungerar bra
Citera
2008-05-14, 21:44
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Gasolgrill fungerar bra

Iofs, där har du en poäng. Gasolgrillen glömde jag totalt bort!
Citera
2008-05-14, 22:14
Medlem
Octavianuss avatar
elgrill, är lika med idioti, då kan du ju lika gärna steka skiten istället. Blir ju ingen grillsmak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in