Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-30, 16:10
  #337
Medlem
Tja! Undrar vad de finns för bra tatuerare i Norra norrland (runt luleå typ) tänker ”day of the dead”-tema på överarmen som senare kommer bli en helsleeve. Kommer även bli min första tatuering så vill att den ska bli bra

Någonting i denhär stilen: https://imgur.com/gallery/g77LT

~phsten
Citera
2018-01-30, 21:26
  #338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phsten
Tja! Undrar vad de finns för bra tatuerare i Norra norrland (runt luleå typ) tänker ”day of the dead”-tema på överarmen som senare kommer bli en helsleeve. Kommer även bli min första tatuering så vill att den ska bli bra

Någonting i denhär stilen: https://imgur.com/gallery/g77LT

~phsten
Oakman på noremorse i piteå (Om du gillar mörkare realism, även de andra där är grymma)
Peppe på lefthand tattoo i piteå (Om du gillar ljusare realism)
TNTattoo I gällivare (Grym realism, visserligen en bra bit från Luleå)
Oskar på Kingstreet tattoo i boden (Grym alround)
Citera
2018-01-30, 21:54
  #339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XPF
Oakman på noremorse i piteå (Om du gillar mörkare realism, även de andra där är grymma)
Peppe på lefthand tattoo i piteå (Om du gillar ljusare realism)
TNTattoo I gällivare (Grym realism, visserligen en bra bit från Luleå)
Oskar på Kingstreet tattoo i boden (Grym alround)

Ska kolla upp dom är från Kiruna men skrev boden då jag inte har problem att åka en bit.
Tack för tipsen!

Edit: Kollat lite på facebook nu och fastnade rejält för Martin på Noremorse och Kingstreet tatto’s stiler, tror den lite ljusare realismen kommer göra sig svinbra till motivet & verkligen om de blir en helsleeve av de.
Vet du föresten om det bara är en på Kingstreet eller om de är flera?

~phsten
__________________
Senast redigerad av phsten 2018-01-30 kl. 22:10. Anledning: Tillägg
Citera
2018-01-30, 23:55
  #340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phsten
Ska kolla upp dom är från Kiruna men skrev boden då jag inte har problem att åka en bit.
Tack för tipsen!

Edit: Kollat lite på facebook nu och fastnade rejält för Martin på Noremorse och Kingstreet tatto’s stiler, tror den lite ljusare realismen kommer göra sig svinbra till motivet & verkligen om de blir en helsleeve av de.
Vet du föresten om det bara är en på Kingstreet eller om de är flera?

~phsten
Båda är grymma i de dom gör, enda nackdelen är att Martin kan vara svår att få tid hos (Fast det är knappast relevant om du bestämt dig för att gå hos han).
Det är bara en på Kingstreet och det är Oskar (Han som äger studion), skulle rekommendera dig att kika på hans instagram istället. Vet att han inte är någon hejare att posta på Facebook.
Citera
2018-01-31, 11:16
  #341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XPF
Båda är grymma i de dom gör, enda nackdelen är att Martin kan vara svår att få tid hos (Fast det är knappast relevant om du bestämt dig för att gå hos han).
Det är bara en på Kingstreet och det är Oskar (Han som äger studion), skulle rekommendera dig att kika på hans instagram istället. Vet att han inte är någon hejare att posta på Facebook.

Lång väntetid betyder ju bara att man har mer pengar att lägga på den Tanken är ändå att göra den i/efter Augusti så väntetiden gör ändå inte något.
Har du varit hos nån av dom? Vem tror du blir bäst till motivet? Själv tror jag på Martin men vill höra någon annans åsikt också
Citera
2018-01-31, 12:10
  #342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phsten
Lång väntetid betyder ju bara att man har mer pengar att lägga på den Tanken är ändå att göra den i/efter Augusti så väntetiden gör ändå inte något.
Har du varit hos nån av dom? Vem tror du blir bäst till motivet? Själv tror jag på Martin men vill höra någon annans åsikt också
Låter klokt, allt för många som vill ha gjort helst igår och betala därefter. Då brukar resultatet bli där efter också.

Av dom två är det bara Oskar jag gått hos (Inne på mitt 6:e år), dock har jag vänner som har gått hos Martin.

Jag tror du kommer bli nöjd oavsett vem av dom två du väljer.
Lycka till när det blir dags
Citera
2018-04-06, 20:10
  #343
Medlem
Letar efter en tatuerare som är bra på att göra cirklar! Kan ju vara lite lurigt med dom, och man vill ju gärna få det bra gjort.
Egentligen söker jag från umeå ner till stockholm, lite flexibel får man vara. Men norrland är väl att föredra!
Citera
2018-05-20, 21:54
  #344
Medlem
Hallå!
Jag har länge vetat att jag ska tatuera mig och började för flera flera år sen leta runt efter tatuerare som tilltalade mig. Forskade länge och väl, bestämde mig för irezumi och hittade Horimatsu som var perfekt.

Problemet var bara att jag inte kunde komma iväg, så jag la det på is och nöjde mig med att gå in och kolla läget någon gång per år. Det är inte förrän nu som min livssituation tillåter tatuering.
Men nu verkar han ha gått upp i rök, hemsidan är borta och alla sociala medier är nedstängda, hittar inte ett spår. Är det någon som vet vad som hänt? Tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av ClintLeetwood 2018-05-20 kl. 21:57.
Citera
2018-05-21, 21:51
  #345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClintLeetwood
Hallå!
Jag har länge vetat att jag ska tatuera mig och började för flera flera år sen leta runt efter tatuerare som tilltalade mig. Forskade länge och väl, bestämde mig för irezumi och hittade Horimatsu som var perfekt.

Problemet var bara att jag inte kunde komma iväg, så jag la det på is och nöjde mig med att gå in och kolla läget någon gång per år. Det är inte förrän nu som min livssituation tillåter tatuering.
Men nu verkar han ha gått upp i rök, hemsidan är borta och alla sociala medier är nedstängda, hittar inte ett spår. Är det någon som vet vad som hänt? Tack på förhand.

Two cranes gallery i Umeå. Fråga efter Matti. Där har du en som är grym på japanskt.
Citera
2018-05-22, 01:23
  #346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasskiil
Two cranes gallery i Umeå. Fråga efter Matti. Där har du en som är grym på japanskt.

Du är banne mig en klippa, tusen tack.
Citera
2018-06-09, 15:20
  #347
Medlem
Finns det någon tatuerare i Norrland (Umeå och uppåt typ, men gärna runt Luleå) som är GRYM på text? Tänkt skriva en text över hela ovansidan på handen men vet inte vem jag ska höra av mig till
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback