• 49 459 online
  • 1 128 504 medlemmar
  • 58 554 508 inlägg
2008-05-08, 21:11
Medlem
Hej!

I början av 80-talet skolkade jag regelbundet och hängde på butiken "Framtiden" som låg där Bokskotten nu ligger, mitt emot NK.

Man kunde där provspela alla TV-spel, och det var centrum för alla kids som gillade tv-spel (tillsammans med Åhléns där man också kunde spela Intllivision, Coleco etc)

Jag har googlat för att försöka hitta något om den, utan att lyckas. Har någon annan bilder / info etc om "Framtiden"?

Vore kul att se...
Citera
2008-05-08, 21:56
Moderator
Falukropps avatar
Var för liten för att minnas någon sådan butik, men Nintendocenter vid St Eriksplan och TV-spelsbörsen som låg mitt emot Åhlens City blir man nästan tårögd när man tänker på. Minns i mellanstadiet när någons stackars förälder tvingades ta med hela gänget på regelbundna odyseer in till den förstnämnda butiken
Citera
2008-05-09, 00:16
Medlem
Micolainens avatar
Ojojoj!
Vilken nostalgichock jag fick nu!
Nintendocenter hade jag lyckats glömma, men nu faller alla pusselbitar tillbaka på plats. En liten trappa som ledde upp till andra våningen där det stod ett Nintendo man kunde lira på, väl?

Framtiden kommer jag ihåg, och Stor & Liten i Gallerian....
Citera
2008-05-09, 00:54
Medlem
Castlevanias avatar
Stor & Liten

I min barndoms få besök till huvudstaden minns jag väl ett besök på Stor & Liten. De hade en helt underbar simulator som tog en med på underbara äventyr. Rally, berg och dalbana etc. Minns såväl att hela vår familj fick plats i denna "husvagn" som jag kallade den. Sen var det bara att luta sig tillbaka och spänna fast sig. Någon som har mer info om denna simulator och vet om den fortfarande finns aktiv någonstans?
Citera
2017-07-16, 21:15
Medlem
Kolla in https://nivelleringslikaren.eu/framtiden/
Citera