Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-05-08, 19:51
  #1
Medlem
I den här guiden kommer jag beskriva hur man enkelt gör hascholja av standard brunt/grönt.

Det fungerar genom att acetonet löser upp alla psykoaktiva ämnen och lämnar kvar onödigt inaktivt material, kvar får man en betydligt starkare produkt!

Material:
  • Kemisk ren aceton (ingen med olja i)
  • En mängd hasch/grönt (desto mindre desto snabbare)
  • Glasburk med lock
  • Rakblad
  • En metallyta som är platt och har kanter
  • Kaffefilter

OBS!
Det är viktigt att ha en platt yta när man skrapar det!

Aceton är explosivt och väldigt brandfarligt, arbeta i ett väl ventilerat område.

Guide:

Steg 1: Börja med att hacka upp haschet med rakbladet, jag gjorde plattor som jag sedan smulade ner. Det går säkert att mala eller krossa det!

Steg 2: Häll ner småbitarna i glasburken, sedan aceton så det täcker lagret. Stäng burken.

Steg 3: Skaka runt bitarna i några minuter och se hur de smälter och bildar en mörk grön/brun lösning.
Låt det stå någon timme (skaka det då och då) och häll i lite mer aceton om det behövs.

Steg 4: Nu är det dags att filtrera sörjan. Ta fram ytan och häll lösningen genom ett kaffefilter. Det kan ta ett tag men allt ska rinna igenom.
Du kan hälla i lite till aceton i burken och filtrera det igen om du verkligen vill få ut allt.

Steg 5: Låt det filtrerade acetonet torka. Det går snabbast med en hårfön under tex spisens fläkthuva. Om du inte kan göra detta låt det bara stå på ett välventilerat ställa tills ingen vätska är kvar.

Steg 6
: När det har torkat är det bara att skrapa upp det på ett rakblad, ev. skrapa av oljan med ett annat rakblad om du får mycket olja.
Förvara det lufttätt och njut!

Jag gjorde själv detta igår och det fungerade hur bra som helst, har rökt det smetat på cigaretter och blir riktigt sänkt.

Kom ihåg att detta extrakt är väldigt starkt, börja med lite olja!
__________________
Senast redigerad av rufflebutt 2008-05-08 kl. 20:21.
2008-05-08, 20:02
  #2
Medlem
Thyselfs avatar
Lite "kemiska" frågor: varför blir hascholja på 1 g starkare än att röka upp hela biten istället, gör acetonet alkaloiderna starkare? Eller menar du helt enkelt att det behövs mindre hascholja, eftersom koncentrationen är högre?

Cool guide för övrigt.
__________________
Senast redigerad av Thyself 2008-05-08 kl. 20:15.
2008-05-08, 20:04
  #3
Medlem
Spår av nötters avatar
Det låter väldigt enkelt och smidigt. Tack för guiden! Har jag någon gång överflöd av "dåligt" brass så provar jag nog detta.

Men en sak tycker jag låter underlig - Att det går så pass snabbt! En polare till mig gjorde olja av grönt, och för han tog det ungefär runt en vecka att få det klart. (Å andra sidan, som du nämner i texten, hade han en hel burk full med grönt. Och med så mycket tar det väl ett tag).
2008-05-08, 20:17
  #4
Medlem
Thyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Det låter väldigt enkelt och smidigt. Tack för guiden! Har jag någon gång överflöd av "dåligt" brass så provar jag nog detta.

Men en sak tycker jag låter underlig - Att det går så pass snabbt! En polare till mig gjorde olja av grönt, och för han tog det ungefär runt en vecka att få det klart. (Å andra sidan, som du nämner i texten, hade han en hel burk full med grönt. Och med så mycket tar det väl ett tag).

Vidare kanske hasch går snabbare att få ut olja ur.
2008-05-08, 20:20
  #5
Medlem
honken80s avatar
Kan dock inte påpekas nog att det ska vara REN aceton, spring inte och köp flaskor med olja i också, finns olika varianter på apoteket tex... många som gjort det misstaget.
2008-05-08, 20:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyself
Lite "kemiska" frågor: varför blir hascholja på 1 g starkare än att röka upp hela biten istället, gör acetonet alkaloiderna starkare? Eller menar du helt enkelt att det behövs mindre hascholja, eftersom koncentrationen är högre?

Cool guide för övrigt.

Man behöver helt enkelt mycket mindre olja. Ska prova röka/vaporizera ett tunt lager på folie senare.
2008-05-08, 20:24
  #7
Avstängd
SpliffenNr1s avatar
OBS!

Att göra olja av hasch eller bra gräs är korkat, efter som att det är rent slöseri!

Olja gör man på kvistar o blad från plantan som inte kan användas till något annat.
2008-05-08, 20:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpliffenNr1
OBS!

Att göra olja av hasch eller bra gräs är korkat, efter som att det är rent slöseri!

Olja gör man på kvistar o blad från plantan som inte kan användas till något annat.

Använde själv 2.5g standard. Är riktigt nöjd!
2008-05-08, 20:27
  #9
Avstängd
SpliffenNr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufflebutt
Använde själv 2.5g standard. Är riktigt nöjd!

Standard är väl ok.

Men gör det absolut inte av BRA röka.

EDIT: Man måste inte låta det torka innan man röker, gör bara en vanlig joint.
2008-05-08, 20:29
  #10
Medlem
umpfs avatar
Om du får köpa ett hegge bajs röka för 1000:- så är det värt att göra det!
2008-05-08, 20:42
  #11
Medlem
Thyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpliffenNr1
OBS!

Att göra olja av hasch eller bra gräs är korkat, efter som att det är rent slöseri!

Olja gör man på kvistar o blad från plantan som inte kan användas till något annat.

Varför är det slöseri, blir inte oljan starkare som TS påstår? Kan du utveckla ditt påstående?
2008-05-08, 21:35
  #12
Medlem
Seriöst, bara det är väl smulat binder sig allt gott i acetonet.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback