Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-22, 15:26
  #169
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Enda som funkat för mig är att slåss verbalt eller klöst snubben i ansiktet

Hur ska man vinna dessa fighter? Hur ska man kunna fly?
Du kanske har snubblat lite över spåren där? Att man måste byta taktik?

Typ som att drömmen sätter dig i ett scenario, sen tar ifrån dig lösningen på problemet, sen sitter och kollar på hur du ska lösa situationen nu då. (tänk drömmen som den fula katten i Alice i underlandet, bara gldier runt och observerar.)

Det enda jag är kapabel till att göra är att invänta judgement day, ta emot stryk och sen vakna. Eller att man tänker "Nej, fuck this, palla drömma det här, nu ska jag vakna" innan fighten drar igång. Alltså fly.

Men jag vill ju veta vad som händer, oftast är det jävligt intressanta drömmar och man vill stanna kvar lite till för det är gö att sova. Men lönlöst och slöseri med tid om man inte har någon kraft i den lem som behövs.

Någon som vet? Hur vinner ni dessa fighter?
__________________
Senast redigerad av therefore 2014-01-22 kl. 15:47.
Citera
2014-01-31, 22:09
  #170
Medlem
Har inget direkt svar på hur man ska kunna ha kraft i slagen i sina drömmar, eller kanske kan ju berätta hur de var för mej.

Har alldrig kunnat slagits i mina drömmar och har nästan fått skämmas för det dagen efter , riktigt jobbigt. Men för ett halvår sedan lyckades jag bryta mitt drogmissbruk som varit en del av mitt liv sedan 13 års ålder (är 23 idag ) efter det längtar jag varje kväll efter o sova eftersom jag har ALL kontroll i mina drömmar och slåss kan jag verkligen göra.

Min teori är att jag pånågott sätt tvivlat på mej själv pågrund av mitt missbruk och att det nu har släppt eftersom jag har kontroll i mitt vakna liv och därför även när jag sover väldigt flummigt och stämmer säkert inte alls men funkar för mej.

För att kontrollera om jag drömmer när jag är i lucid/sömnparalys så testar jag att tända en lampa ,vilket aldrig funkar - då är det fritt fram att göra vad man vill
Citera
2014-12-29, 00:03
  #171
Medlem
area50s avatar
Mina senaste drömmar (som jag kommer ihåg) har varit riktigt sjuka & ångestfyllda, lite som det där att man känner sig hjälplös.
Kan drömmarna kanske bero på att man har ångest & tvivel i verkligheten?
Citera
2017-01-03, 15:23
  #172
Medlem
Bookhouses avatar
Jag drömmer liknande scenarion. Brottar ner någon och ska slå ett slag mot hakan eller annat slag som skadar men det går aldrig. Ännu vanligare är att jag är i en allvarligare situation där vapen är involverade och när jag trycker på avtryckaren så har antingen ingen ammunition eller så visar det sig att vapnet bara är en attrapp. Frustrerande är bara förnamnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Soeder
Hej.

En lustig grej i mina drömmar är att jag aldrig kan slåss. T.ex. här om natten så avbröt jag en våldtäkt och skulle slå gärningsmannen på käften. Men armen bara liksom sträcks ut, helt utan kraft. Ungefär som att försöka slå ett knytnävsslag på någon annan när ni är helt under vatten. Detta händer alltid när jag ska slåss i sömnen. Vilket suger eftersom jag inte får den hjälteroll i mina drömmar som jag annars skulle få. När jag berättade detta för en kompis så sa han han att han inte kunna springa i sömnen när det väl gällde. Blev han jagad så gick det inte att springa. Är det såhär för alla?

/R
Citera
2017-01-10, 17:52
  #173
Medlem
-Zex-s avatar
Haha! Jag drömmer ofta om slagsmål, skillnaden är att jag kan slåss och får full kraft men min fiende är omöjlig att skada.
Ligger just nu på sjukan så blir inte så mycket sömn men drömde för några nätter sedan om att jag rånade en bank i högdalen. Det vart slagsmål och jag vevade med armarna som en vild åkersork, trots säkert 15 träffar med pistolens kolv rakt i nyllet på tjockisen till personal så hände ingenting. Jag tog i med full kraft och smällen lät ordentligt, men fjanten bara fortsatte att gapa och skrika på mig.

Detta händer även när jag t.ex. Skjuter i en dröm. Drömde förut att jag var polis och skulle skjuta en terrorist som gick mot mig, jag skjöt och träffade, han ramlade och reste sig. Så höll det på fram tills min kollega skjöt ett skott i benet på honom och han ramlade och kunde inte resa sig

Är jag den enda som möter odödligt folk i mina drömmar? (orkade inte läsa hela tråden).
Citera
2018-03-08, 16:54
  #174
Avstängd
Lamrons avatar
Kan man lära sig slå tillbaka i drömmar?
Mitt problem är inte strider eller monster i sig, det är just det att jag aldrig kan skada varelsen som förföljer mig överhuvudtaget, det går antingen i slowmotion eller så händer inget.

Jag vill nita tillbaka med full kraft, det måste bara gå på något sätt, min enda uppgift i liv är att hitta det tillståndet att kuna slå tillbaka och hjälpa dom som är med mig, spelar ingen rol lom jag måste dö tusen gånger för att det ska uppenbara sig, men på nått sätt i nån molekyl nånnstans så måste det kunna gå.
När det väl händer, there is gonna be action baby.

Jag har lyckats vrida nacken av en som plågade mig och gjorde mig utkastad från en grupp och som var jobbig mot alla andra vid ett tillfälle, det var den bästa känslan jag någonsin haft. Efter det blev allt i drömmen bättre.

Annars är alla slag i slowmotion.
Citera
2018-08-03, 15:30
  #175
Medlem
Otanjas avatar
Jag är tvärtom mot TS, jag drömmer alltid att jag slåss ute på stan. Beror nog på att jag är så bråkig under min vakna tid också. Dröm förlänger verkligheten.
__________________
Senast redigerad av Otanja 2018-08-03 kl. 15:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback