Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-06, 20:48
  #1
Medlem
Soeders avatar
Hej.

En lustig grej i mina drömmar är att jag aldrig kan slåss. T.ex. här om natten så avbröt jag en våldtäkt och skulle slå gärningsmannen på käften. Men armen bara liksom sträcks ut, helt utan kraft. Ungefär som att försöka slå ett knytnävsslag på någon annan när ni är helt under vatten. Detta händer alltid när jag ska slåss i sömnen. Vilket suger eftersom jag inte får den hjälteroll i mina drömmar som jag annars skulle få. När jag berättade detta för en kompis så sa han han att han inte kunna springa i sömnen när det väl gällde. Blev han jagad så gick det inte att springa. Är det såhär för alla?

/R
Citera
2008-05-07, 01:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soeder
Hej.

En lustig grej i mina drömmar är att jag aldrig kan slåss. T.ex. här om natten så avbröt jag en våldtäkt och skulle slå gärningsmannen på käften. Men armen bara liksom sträcks ut, helt utan kraft. Ungefär som att försöka slå ett knytnävsslag på någon annan när ni är helt under vatten. Detta händer alltid när jag ska slåss i sömnen. Vilket suger eftersom jag inte får den hjälteroll i mina drömmar som jag annars skulle få. När jag berättade detta för en kompis så sa han han att han inte kunna springa i sömnen när det väl gällde. Blev han jagad så gick det inte att springa. Är det såhär för alla?

/R

Jag brukar som din kompis inte kunna springa i mina drömmar, speciellt inte då det väl gäller. Drömmer jag t ex. att jag blir jagad av en mördare så springer jag men kommer ingen vart. Brukar dock bli medveten om att jag drömmer vid sådana tillfällen så jag tar mig till något lyckligare ställe.
Citera
2008-05-07, 01:07
  #3
Medlem
Jag har upplevt samma sak. Ibland kan man inte slåss ordentligt, ibland kan man inte se ordentligt osv. Jävligt jobbigt faktiskt.
Citera
2008-05-07, 01:10
  #4
Medlem
snuffomans avatar
Usch, jag känner igen mig precis i vad du beskriver. Man ska slå ett rejält slag men det finns ingen kraft. Skitjobbigt verkligen. Det och att man inte kommer någonvart när man springer (eller bara jävligt långsamt framåt) känns som relaterade fenomen och resulterar alltid i att drömmen blir mycket jobbigare än vad den borde va.
Citera
2008-05-07, 01:28
  #5
Medlem
Japp.. I drömmen känns det som man lägger all kraft man har - och så blir det bara en svag klapp. Helt galet irriterande.
Citera
2008-05-07, 01:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuffoman
Usch, jag känner igen mig precis i vad du beskriver. Man ska slå ett rejält slag men det finns ingen kraft. Skitjobbigt verkligen. Det och att man inte kommer någonvart när man springer (eller bara jävligt långsamt framåt) känns som relaterade fenomen och resulterar alltid i att drömmen blir mycket jobbigare än vad den borde va.

Japp, exakt så är det. När jag drömmer att jag blir jagad och måste fly ifrån något...är det som att benen tycks väga flera ton. Hur mycket jag än anstränger mig kan jag helt enkelt inte ta mig framåt i någon högre hastighet. Irriterande som fan. Undra varför det blir så?
Citera
2008-05-07, 01:39
  #7
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soeder
Hej.

En lustig grej i mina drömmar är att jag aldrig kan slåss. T.ex. här om natten så avbröt jag en våldtäkt och skulle slå gärningsmannen på käften. Men armen bara liksom sträcks ut, helt utan kraft. Ungefär som att försöka slå ett knytnävsslag på någon annan när ni är helt under vatten. Detta händer alltid när jag ska slåss i sömnen. Vilket suger eftersom jag inte får den hjälteroll i mina drömmar som jag annars skulle få. När jag berättade detta för en kompis så sa han han att han inte kunna springa i sömnen när det väl gällde. Blev han jagad så gick det inte att springa. Är det såhär för alla?

/R

Känner väl igen båda drömmarna. Ständigt återkommande med olika långa intervall. Har fått dessa drömmar lite analyserade av min psykolog.
Hans förklaring till drömmarna stämde väldigt bra in på mig känndes det som, men era egna förklaringar får ni lista ut själva.
Citera
2008-05-07, 01:47
  #8
Medlem
Soeders avatar
Det här är ett problem. Att få avbryta en våldtäkt, slå sönder och stå som hjälte är något jag smått drömmer om. Troligtvis är det inget som kommer hända någon gång, om det händer så kanske jag står och darrar (eller inte får någon kraft i armarna? ) när det händer. Borde inte min hjärna låta mig få smaka lite på det i mina drömmar?

Det är sånt här som gör att folk blir skolskjutare, tror jag.
Citera
2008-05-07, 03:17
  #9
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Svaga slag är ett vanligt förekommande fenomen i drömmar. Jag lider även av det, men jag kan iaf slåss i drömmar genom att använda mig av strypning, samt sticka ner fienden -eller fienderna- med vassa objekt som svärd och knivar.

/Teutonic Warrior
Citera
2008-05-07, 03:20
  #10
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeutonicWarrior
Svaga slag är ett vanligt förekommande fenomen i drömmar. Jag lider även av det, men jag kan iaf slåss i drömmar genom att använda mig av strypning, samt sticka ner fienden -eller fienderna- med vassa objekt som svärd och knivar.

/Teutonic Warrior
Sett något som förklarar fenomenet, för jag har samma drömmar även om det går kanske 10år mellan dem. Dock så är jag långsam och slår som en kärring, även om teknikerna sitter där de ska, och allt genomförs korrekt.

/mvh ikh
Citera
2008-05-07, 03:39
  #11
Medlem
alcatrazs avatar
Kan inte heller slå eller springa i mina drömmar. Mina slag är bara luft utan kraft alls, och när jag ska springa är jag så lätt så jag lyfter bara från backen och kommer ingenstans, ungefär som när man kastar en bit papper..
Citera
2008-05-07, 12:28
  #12
Medlem
Soeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeutonicWarrior
Svaga slag är ett vanligt förekommande fenomen i drömmar. Jag lider även av det, men jag kan iaf slåss i drömmar genom att använda mig av strypning, samt sticka ner fienden -eller fienderna- med vassa objekt som svärd och knivar.

/Teutonic Warrior

Tror att jag känner igen mig. Svagt minne av att jag nån gång lyckades få in ett strypgrepp på någon när slagen svek.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback