• 1
  • 2
2008-05-06, 16:34
Medlem
Bartman777s avatar
tänkte om ni vill säga vad ni tycker om min nya låt "wide gob, A lack of heart"

har spelat in gitarr, bas och sång själv, sen har jag programmerat trummor med hjälp av EZ drummer och synthen med reason

länk: http://www.ftp.nu/files/8547/
Citera
2008-05-06, 18:38
Medlem
MycketBras avatar
Går inte att ladda ned för mig, varje gång jag klickar på länken så börjar nedräkningen för att visa länken om...
Citera
2008-05-06, 19:18
Medlem
Bartman777s avatar
hmm.. de gick inte för mig heller, jag testade att lägga upp den igen, men de blev samma skit igen...
Citera
2008-05-06, 22:36
Medlem
Högerklickar man på länken och väljer att "spara länken som" så fungerar det att dra ner den. Vad som inte fungerar däremot är att spela upp den, försök med att ladda upp den någon annanstans.
Citera
2008-05-07, 03:13
Medlem
Bartman777s avatar
okey nu ska vi se...
testa denna länk då, megaupload bruakr ju funka trotts allt

http://www.megaupload.com/?d=GLXBQQYW
Citera
2008-05-07, 11:09
Medlem
HATs avatar
Horribelt ljud, lär dig använda EQ snarast. Line-in skitljud på gitarren, skaffa förstärkare eller duglig förstärkarsimulering. För hårt klippt i, dvs. jag hör tydligt var du har klippt ihop två tagningar eller använt samma stycke flera gånger (speciellt i öppningsriffet är det väldigt hörbart). Gitarrerna är otajta och ostämda, skärpning. Men det värsta av allt: melodierna är skitmesiga, jag hör ju klart och tydligt på ljudet och sången att det ska vara någon slags elak metal, då går ackordföljden E, C, D bort fortare än kvickt, den är ooriginell och låter töntig. Det sista riffet du spelar från 3:10 i breaket är det bästa riffet, även om det inte är så originellt, det borde du göra något på istället.

Du är nybörjare så ta inte min kritik för hårt, alla börjar någonstans.
Citera
2008-05-07, 11:49
Medlem
gTab2s avatar
Är detta ett skämt?
Citera
2008-05-07, 12:20
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAT
Horribelt ljud, lär dig använda EQ snarast. Line-in skitljud på gitarren, skaffa förstärkare eller duglig förstärkarsimulering. För hårt klippt i, dvs. jag hör tydligt var du har klippt ihop två tagningar eller använt samma stycke flera gånger (speciellt i öppningsriffet är det väldigt hörbart). Gitarrerna är otajta och ostämda, skärpning. Men det värsta av allt: melodierna är skitmesiga, jag hör ju klart och tydligt på ljudet och sången att det ska vara någon slags elak metal, då går ackordföljden E, C, D bort fortare än kvickt, den är ooriginell och låter töntig. Det sista riffet du spelar från 3:10 i breaket är det bästa riffet, även om det inte är så originellt, det borde du göra något på istället.

Du är nybörjare så ta inte min kritik för hårt, alla börjar någonstans.

tack för kritik
och nu undrar jag såklart några saker, vad är duglig förstärkarsimulering?
och jag vet att de hörs var man hört att de e klippt, det har jag problem med att fixa så de låter bra, men hur får man bort det? (om man nu nödvändigtvis måste fuska och klippa :P)

jag tar inte din kritik för hårt, jag vet att mixen suger faktist i den låten, jag har låtar där det är bra mycket bättre mixat, men det jag ville ha kritik på var mer innehållet, och det ska jag försöka ta vara på och variera mina ackordföljder mer, jag vet att jag har fastnat i ett och samma mönster där =/

här är en som jag är mer nöjd över med mixen iaf --> http://www.megaupload.com/?d=P391OP48 den är instrumental än så länge, men skulle nog göra sej bättre med sång kanske
Citera
2008-05-07, 12:29
Medlem
Selbstmords avatar
Köp en förstärkare som kan ge den tonen du vill ha. (förslagsvis en Roland från Cube-serien.)
Köp sen ett ljudkort med XLR/Line ingång och en billig mikrofon (helst ett Shure SM-57 derivat, det finns en väldigt bra sådan på Jam för runt en femhundring.), micka upp förstärkaren, ställ in nivåerna så att mikrofonenen inte klippar, samt att du får bästa möjliga ton kontra volym.

Så.
Citera
2008-05-07, 12:34
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selbstmord
Köp en förstärkare som kan ge den tonen du vill ha. (förslagsvis en Roland från Cube-serien.)
Köp sen ett ljudkort med XLR/Line ingång och en billig mikrofon (helst ett Shure SM-57 derivat, det finns en väldigt bra sådan på Jam för runt en femhundring.), micka upp förstärkaren, ställ in nivåerna så att mikrofonenen inte klippar, samt att du får bästa möjliga ton kontra volym.

Så.

hm, okey, får se när ekonomin tillåter :P
Citera
2008-05-07, 12:34
Medlem
Selbstmords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
här är en som jag är mer nöjd över med mixen iaf --> http://www.megaupload.com/?d=P391OP48 den är instrumental än så länge, men skulle nog göra sej bättre med sång kanske

Den här sortens mix brukar favoriseras bland black-metal band, men jag tycker inte att det passar direkt bra till just sådan här musik. Det är alldeles för platt, jag kan inte höra om det är ett utdraget ackord som går i bakgrunden, eller om det är en synth, vilket bör ändras (flytta fram lead-instrumenten, flytta bakåt rytminstrumenten), samt tycker jag att trummorna (spec. cymbalerna) sticker ut något helt sinnessjukt ur mixen, de låter väldigt 'trummaskiniga' också (körde du EZDrummer?). Men i övrigt, två ledord här. Reverb och Delay.

edit: bör väl säga att jag tycker att materialet i övrigt är rätt bra, lite tråkigt kanske, men det kan ju ändras med hjälp av sång osv.
Senast redigerad av Selbstmord 2008-05-07 kl. 12:36. Anledning: addering, subtrahering
Citera
2008-05-07, 13:01
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selbstmord
Den här sortens mix brukar favoriseras bland black-metal band, men jag tycker inte att det passar direkt bra till just sådan här musik. Det är alldeles för platt, jag kan inte höra om det är ett utdraget ackord som går i bakgrunden, eller om det är en synth, vilket bör ändras (flytta fram lead-instrumenten, flytta bakåt rytminstrumenten), samt tycker jag att trummorna (spec. cymbalerna) sticker ut något helt sinnessjukt ur mixen, de låter väldigt 'trummaskiniga' också (körde du EZDrummer?). Men i övrigt, två ledord här. Reverb och Delay.

edit: bör väl säga att jag tycker att materialet i övrigt är rätt bra, lite tråkigt kanske, men det kan ju ändras med hjälp av sång osv.

okey tack, jag ska slipa mer på det när jag lägger till sång sen, jag tror också att det blir mnidre tråkigt med sången, och jag använder EZdrummer även här
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in