Citat:
Ursprungligen postat av HAT
Horribelt ljud, lär dig använda EQ snarast. Line-in skitljud på gitarren, skaffa förstärkare eller duglig förstärkarsimulering. För hårt klippt i, dvs. jag hör tydligt var du har klippt ihop två tagningar eller använt samma stycke flera gånger (speciellt i öppningsriffet är det väldigt hörbart). Gitarrerna är otajta och ostämda, skärpning. Men det värsta av allt: melodierna är skitmesiga, jag hör ju klart och tydligt på ljudet och sången att det ska vara någon slags elak metal, då går ackordföljden E, C, D bort fortare än kvickt, den är ooriginell och låter töntig. Det sista riffet du spelar från 3:10 i breaket är det bästa riffet, även om det inte är så originellt, det borde du göra något på istället.
Du är nybörjare så ta inte min kritik för hårt, alla börjar någonstans.
tack för kritik
och nu undrar jag såklart några saker, vad är duglig förstärkarsimulering?
och jag vet att de hörs var man hört att de e klippt, det har jag problem med att fixa så de låter bra, men hur får man bort det? (om man nu nödvändigtvis måste fuska och klippa :P)
jag tar inte din kritik för hårt, jag vet att mixen suger faktist i den låten, jag har låtar där det är bra mycket bättre mixat, men det jag ville ha kritik på var mer innehållet, och det ska jag försöka ta vara på och variera mina ackordföljder mer, jag vet att jag har fastnat i ett och samma mönster där =/
här är en som jag är mer nöjd över med mixen iaf -->
http://www.megaupload.com/?d=P391OP48 den är instrumental än så länge, men skulle nog göra sej bättre med sång kanske