Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-08, 02:26
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o.g-kush
Du verkar gilla dem europeiska dragen!! Glöm inte att Venezuela har flest miss world titlar i världen...

Min ranking var baserad på länder jag besökt. Där ingår inte Venezuela.
Citera
2015-03-02, 13:03
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
En aning motsägelsefull ranking. Hur kan Bolivia ligga i topp när Peru ligger näst sist? Bolivianska brudar är för övrigt ingenting att hänga i granen rent generellt. Ofräscha och stillösa, men det beror till stor del på fattigdomen.

Min ranking av kvinnor i länderna jag besökt:

1. Argentina
2. Uruguay
3. Colombia och Brasilien
4. Paraguay
5. Chile och Peru
6. Bolivia

Därför skrev jag "Santa Cruz" efter Bolivia. Förövrigt kom inte Bolivia med på listan. La Paz... vet inte om man kan kalla dessa kreatur för kvinnor.

Santa Cruz däremot. Bege dig dit, då får du veta varför det ligger på toppen av min lista.
Citera
2015-03-02, 21:29
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r3450n
Därför skrev jag "Santa Cruz" efter Bolivia. Förövrigt kom inte Bolivia med på listan. La Paz... vet inte om man kan kalla dessa kreatur för kvinnor.

Santa Cruz däremot. Bege dig dit, då får du veta varför det ligger på toppen av min lista.

Vad är det som är så speciellt med Santa Cruz?
Det är inte ofta man hör något om den staden, finns där något att göra vad gäller nattliv, bra matkultur, lätt att hitta bra boende och hur är prisnivån jämfört med andra länder i SA?
Och främst då jämfört med Argentina Buenos Aires.
__________________
Senast redigerad av daloon 2015-03-02 kl. 21:32.
Citera
2015-03-03, 12:55
  #280
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daloon
Vad är det som är så speciellt med Santa Cruz?
Det är inte ofta man hör något om den staden, finns där något att göra vad gäller nattliv, bra matkultur, lätt att hitta bra boende och hur är prisnivån jämfört med andra länder i SA?
Och främst då jämfört med Argentina Buenos Aires.

Kvinnorna ser bra ut där. Känns generellt som det finns en större mix av europeiska drag där, dog inget jag har belägg för.
Staden i sig är väl egentligen ett smutsigt sunkhål där det är kokhett och blåser massa sand i ögonen på en Dock ganska fint centrum med en skön plaza. Extremt enkelt att hitta då staden är en cirkel med ringvägar, och bara gå till mitten för att komma till centrum. Tämligen mycket kriminalitet för att vara Bolivia också. Men visst finns det lite klubbar och grejer, bor ju över miljonen där. Hostels var dyra för att vara Bolivia, typ 100 BOB/natt.
Citera
2015-03-03, 16:04
  #281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daloon
Vad är det som är så speciellt med Santa Cruz?
Det är inte ofta man hör något om den staden, finns där något att göra vad gäller nattliv, bra matkultur, lätt att hitta bra boende och hur är prisnivån jämfört med andra länder i SA?
Och främst då jämfört med Argentina Buenos Aires.

Har varit där. Santa Cruz kändes mer välställt än övriga städer i Bolivia (undantaget Sucre). Det var mindre "hattkvinnor" än i övriga ställen jag senare kom att besöka (La Paz, Sucre, Uyuni, Potosí), men de var ju inte ett dugg snyggare. Möjligen yngre och mer solbrända.

Jag tog en buss dit från Asunción under vårvintern. Det var den värsta bussresan någonsin i mitt liv. När jag kom ombord på bussen såg jag att "locals" började plocka fram riktigt tjocka filtar och täcken. Jag förstod ingenting. Så kallt var det ju inte, men jag skulle snart bli varse om hur det låg till. Efter någon timme började temperaturen sjunka snabbt, och under hela natten höll sig temperaturen på minus inne i bussen. Som om det inte var nog var haken på mitt bussfönster trasigt, så fönstret gick inte att stänga. Där satt jag med sommarjacka och t-shirt och frös röven av mig. Vid den paraguayanska gränskontrollen var jag tvungen att stå och köa i minusgrader i en halvtimme. När jag väl kom fram till Santa Cruz var mina läppar blå. Dock var det runt 25-28 grader varmt i Santa Cruz och jag var räddad.

Nåväl, känns som att jag/vi börjar gå Off Topic. Det är trots allt en BsAs-tråd.
Citera
2015-03-03, 16:11
  #282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shepard25
Kvinnorna ser bra ut där. Känns generellt som det finns en större mix av europeiska drag där, dog inget jag har belägg för.
Staden i sig är väl egentligen ett smutsigt sunkhål där det är kokhett och blåser massa sand i ögonen på en Dock ganska fint centrum med en skön plaza. Extremt enkelt att hitta då staden är en cirkel med ringvägar, och bara gå till mitten för att komma till centrum. Tämligen mycket kriminalitet för att vara Bolivia också. Men visst finns det lite klubbar och grejer, bor ju över miljonen där. Hostels var dyra för att vara Bolivia, typ 100 BOB/natt.

Fint centrum. Nja. En plaza med en kyrka och runtom. Gatorna runtom är inget att hänga i granen.

Det finns dock en svartklubb (som säljer kokain, förstås) på en innergård som drivs av en riktigt rolig dansk kille i 40-45-årsåldern.
Citera
2015-03-03, 22:58
  #283
Medlem
aeg1ss avatar
nagon som varit i BA nyligen o ha koll pa vad man kan fa for dollarn? Har plockat ut en bunt o ger mig in i Argentina naesta vecka o det hade vart schysst med lite info, tack
Citera
2015-03-04, 11:27
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daloon
Vad är det som är så speciellt med Santa Cruz?
Det är inte ofta man hör något om den staden, finns där något att göra vad gäller nattliv, bra matkultur, lätt att hitta bra boende och hur är prisnivån jämfört med andra länder i SA?
Och främst då jämfört med Argentina Buenos Aires.

Santa Cruz är litet. Låga hus, bara ett eller två "bra" hotel, det finns några klubbar men de är inte i världsklass precis. Maten är bra men inga superfina restauranger.

Vad som gör Santa Cruz speciellt är att det ligger i mitten av ingenting. Jag förmodar att många Tyskar flyttade dit efter andra världskriget och det har blivit en oasis av blonda, blåögda, långa flickor och pojkar i mitten av Sydamerika.

Jag skulle inte bege mig dit som turist. Jag råkade ha ett "uppdrag" där för 10 år sedan. Möjligt att saker har förändrats. men jag fick en shock när jag åkte dit. Har varit där två gånger förresten. Andra gången mötte jag Miss Bolivia som är därifrån.
Citera
2015-03-04, 18:55
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r3450n
Jag skulle inte bege mig dit som turist. Jag råkade ha ett "uppdrag" där för 10 år sedan.

Importera?
Citera
2015-03-14, 16:23
  #286
Medlem
aeg1ss avatar
ad har jag för chanser att få ut dollar i Argentina från mitt norska/svenska konto? Borde väl vara noll möjlighet?
Och ni som pratar om europeiska ansiktsdrag hos brudarna, vad menar ni där om inte bara faktum att hår och hud tenderar att vara ljusare hos argentinskorna? blir nyfiken där. Ontopic eller om man kan säga så så torkar sig argentinskornsa sig i röven med colombianskorna. Visst såg jag sjukt vackra colombianskor i mde o cartagena men här är dom precis överallt, vart man än vänder blicken. (Rosario) kan varken uttala mig om venezuela eller Brasilien..ännu
Citera
2015-03-14, 22:31
  #287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeg1s
Och ni som pratar om europeiska ansiktsdrag hos brudarna, vad menar ni där om inte bara faktum att hår och hud tenderar att vara ljusare hos argentinskorna? blir nyfiken där.

Förmodligen det faktum att de flesta härstammar från Europa...

The majority of Argentines descend from multiple European ethnic groups with an Italian majority (55% of Argentines have Italian origins), followed by Spanish plurality. An estimated 17% of the population also have French origins, and 8% descend from Germans.
Citera
2015-03-15, 11:32
  #288
Medlem
timpanis avatar
Kan rekommendera att gå på livefotboll i Bs As, men undvik derbyna.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f670026

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback