Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 14:46
  #21097
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Jag tycker att det mest anmärkningsvärda i WC-väg är toalettstolen i "Badrummet i en klass för sig". https://www.bjurfors.se/filtered/509...zww1170-80.jpg
Maken till schabrak har jag bara sett när jag besökt vänner i Skärgården med förbränningstoalett.

Skulle gissa att det är en sån där japansk toalett med uppvärmd sits, som sprutar vatten i rumpan och spelar musik... De har väl blivit lite småpoppis i Sverige också numera, säljs på flera ställen och har väl blivit ytterligare ett sätt att pimpa badrummet i samband med renovering. Det som slår mig med bilden är att det ser ganska trångt ut kring toaletten. Det är inte mycket plats för benen mellan handfat och toalett...
Citera
2018-08-19, 15:27
  #21098
Medlem
CarolynHaxs avatar
Behövs det lite kyla i sommarvärmen? Här kommer den!

Huset är väl inte särskilt märkvärdigt - om man bortser från badkaret som man måste åla sig ner i - men alla bilderna inne i huset är vinterbilder. Riktigt ordentlig vinter med mycket snö. Utomhusbilderna är tagna på sommaren, men då ser allt utomhus ganska ovårdat och övergivet ut.

Vad hände? Har de försökt sälja huset i vintras men misslyckats?

https://www.hemnet.se/bostad/villa-7...en-3b-13655395
Citera
2018-08-19, 15:55
  #21099
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Den normala lösningen hade varit en vanlig WC med väggar och dörr, men det kanske inte kändes tillräckligt macho i det här fallet.

Rätt bekvämt med pissoar dock, kan jag tycka. På jobbet har vi en kvarleva från förr i form av en gammal herrtoalett med pissoar, och resten är moderna könsneutrala toaletter. Jag brukar välja den med pissoaren, tycker det är lagom höjd för det man skall göra. Jag vet inte hur städerskan upplever det, men antagligen är det inte lika många som siktar fel och kissar bredvid där.
Citera
2018-08-19, 16:00
  #21100
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Vad hände? Har de försökt sälja huset i vintras men misslyckats?
Mycket troligt. Försäljningarna norr om Stockholm och Danderyd gick mycket trögt i våras, har koll där så det vet jag. Var väl likadant i Danderyd. Många objekt kommer tillbaka nu.
Uppmärksamt av dig att se att det var vinterbilder.
Citera
2018-08-19, 19:44
  #21101
Medlem
JayGatsbys avatar
Trevligt hus på Djurgården till salu.
Känner inte igen det på direkten, men undrar om det inte ligger typ brevid Oakhill (italienska ambassaden) på vägen mot Biskoppsudden? Dvs ovanför Waldemarsudde.

https://www.perjansson.se/objekt/djurgarden/
Citera
2018-08-19, 20:56
  #21102
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Trevligt hus på Djurgården till salu.
Känner inte igen det på direkten, men undrar om det inte ligger typ brevid Oakhill (italienska ambassaden) på vägen mot Biskoppsudden? Dvs ovanför Waldemarsudde.

https://www.perjansson.se/objekt/djurgarden/

Jag tror att det kan ha varit ute förut i tråden, i så fall ligger det mellan bron över Djurgårdskanalen och kanotklubben. Lidovägen borde det vara om det är det huset. Dock har det i så fall målats om sen det var ute senast, för det huset var grönt. Men orangeriet får mig att tro att det är det huset, det är svårt att säga med så pass få bilder och utan adress. Så jag ska absolut inte svära på det.
Citera
2018-08-19, 21:04
  #21103
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag tror att det kan ha varit ute förut i tråden, i så fall ligger det mellan bron över Djurgårdskanalen och kanotklubben. Lidovägen borde det vara om det är det huset. Dock har det i så fall målats om sen det var ute senast, för det huset var grönt. Men orangeriet får mig att tro att det är det huset, det är svårt att säga med så pass få bilder och utan adress. Så jag ska absolut inte svära på det.
Du tänker på det gröna som ligger längs med promenadvägen? Nej, det är ett annat. Dock var det till salu av samma mäklare.
Citera
2018-08-19, 21:07
  #21104
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Du tänker på det gröna som ligger längs med promenadvägen? Nej, det är ett annat. Dock var det till salu av samma mäklare.

Japp, det var det jag tänkte på. Kom på sen att det borde ha varit ett annat hus, för det hade väl inte mer än en våning i någon del? Då är det inte huset jag tänkte på. De är alltid så kryptiska när det gäller hus på Djurgården. Det ska säljas utan adress, utan pris, utan interiörbilder etc. Det gröna huset hade verkligen inget attraktivt läge tycker jag, det här ligger säkert bättre till.
Citera
2018-08-19, 22:15
  #21105
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Japp, det var det jag tänkte på. Kom på sen att det borde ha varit ett annat hus, för det hade väl inte mer än en våning i någon del? Då är det inte huset jag tänkte på. De är alltid så kryptiska när det gäller hus på Djurgården. Det ska säljas utan adress, utan pris, utan interiörbilder etc. Det gröna huset hade verkligen inget attraktivt läge tycker jag, det här ligger säkert bättre till.
Nej precis, det gröna låg precis där halva Stockholm joggar varje helg med full insyn.
Om det är där jag tror så ligger detta på ön (det gröna på fastlandet) och betydligt mer insynsskyddat (men lika bra/bättre läge sett avstånd till city).
Citera
2018-08-19, 22:56
  #21106
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Trevligt hus på Djurgården till salu.
Känner inte igen det på direkten, men undrar om det inte ligger typ brevid Oakhill (italienska ambassaden) på vägen mot Biskoppsudden? Dvs ovanför Waldemarsudde.

https://www.perjansson.se/objekt/djurgarden/

Ser ut att vara Villa Bergsjölund, på vägen med samma namn. Granne med hundrastgården.
Citera
2018-08-19, 22:59
  #21107
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Ser ut att vara Villa Bergsjölund, på vägen med samma namn. Granne med hundrastgården.
Falköga där!
Och låg där jag trodde, skönt att huvudet fortfarande är med.
Citera
2018-08-20, 12:57
  #21108
Medlem
Ett lite udda hus, blir inte riktigt klok på lösningen med entren. Sen är trädgården helt stenlagd. Mest udda är väl att alla sovrum har en egen liten toalett och att de känns väldigt trångt i sovrummen.

En annan udda sak är inredningen som inte matchar ett modernt funkishus

https://www.hemnet.se/bostad/villa-5...en-29-14504856
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback