Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-30, 09:27
  #349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zmutzig
Cryengine var deras förfall, dom började sikta för högt.
Och förstå vad servrarna kostar för att hålla dom 4 nya planeterna vid liv när det ALDRIG har varit fullt någontstans innan på calypso.

Dock så hoppade jag in och drog ett par 10,000 på mining planeten.
Men gjorde det från en ny gubbe så du kan ju tänka när jag sprang runt med nästan tt finder och 500 peds ampar xD
Haha ;P

/edit
Men måste ju säga precis som alla andra satt jag och runkade sönder till deras into video till cryengine 2 ;P
Men när den kom så var det bara överflödigt, och städerna sen... dom blev större och större, men det kom aldrig mera folk, så det blev bara tomma städer överallt

coolt att du kunde använda level 13 ampar med en ny gubbe 😂
Citera
2015-02-10, 12:33
  #350
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Om något i Entropia Universe så ska man akta sig för shared loot encounters, typ som Zombie Kong, det finns spelare på sådana ställen som tar all vinst, och förlorarna är ju de som inte har samma dps, visst kan väl turen inträffa, men majoriteten av vinsterna går till "rika" spelare, de som har de bästa/dyraste vapnen etc.
Men för övrigt är spelet riktigt bra och underhållande, farligt så in i helvete med deposit däremot, har man väl gjort detta en gång är det svårt att hålla fingrarna i styr.
Jag tror på en sansad deposit, annars kan spelet bli fruktansvärt värdelöst, bara stå och farma svett eller olja 1 vecka i sträck för att kunna spela i 1-2 dagar är inte min melodi.
Effektiv svettfarming så kan man få ihop ca 2-3000 svett på en dag, och 1000 svett får man mellan 1.7-2 ped, alltså 20c usd.
1 ped får man 10.000 vapenceller för, och ett noob vapen drar ca 100-200 per avlossat skott, beroende på vapen.
Själv sköt jag upp 1.5-2 miljoner celler på en lång dag med ett noob vapen som drog 118 celler.

Många "generic mmo" spelare som kommer från wow av de värsta ställena slutar nog spela efter första dagen, pga just detta.

Ja,även jag är misstänksam mot vissa Team-regler.
Det finns nog risk för att en del förlorar systematiskt i teame.
Jag tror stacked shared loot efter dmg, är rättvist. Alltså helt utan tilläggsregler om att dela globaler eller items.
Man kan bara tänka på extremfallet: Någon slösar lite ammu mm, och en annan slössar mycket ammu. (Med samma bössa eller med dyrare grejor amp mm). Det bör ju vara rättvist att den som bränt mest ammu, slitage mm borde få större del.


Jag är ganska snål, men tycker det är OK att förlora lika mycket som i t.ex. WOW per månad, alltså dryga 100 kr. Man kan jämföra det med andra nöjen, som krogrundor, dyra resor, lyxbilar osv.

Man kan få förvånatsvärt mycket i skåpet, som kan vara värt flera tusen PED. Man tänker inte alltid på det.
Egentligen har man satt in pengar, och kanske MA använder en del som en bank. (T.ex. det värde som finns i alla skåp?)

Jag vet inget bättre MMO än Entropia Universe. Men barn som inte förstår vad riktiga pengar är bör inte spela det. Bra med 18-års gräns.
Utvecklingen av Next Island lades på is, men jag tror de fortsätter med det senare.
När de införde Cryengine så var det buggit i början. Men nu tycker jag det funkar mycket bra.
Det gäller ju att MA sköter ekonomin, samt inte kan lägga massor på utvecklingskostnade.
Auktionerna funkade på Calypso och Arkadia. Men på Next Island var nästan folktommt.
Spelet finns ju inte på Steam, så många känner nog inte till Entropia Universe.

Entropia Universe är egentligen ett fantastiskt spel.
__________________
Senast redigerad av ChristerN 2015-02-10 kl. 12:45. Anledning: rätta
Citera
2015-02-10, 20:46
  #351
Medlem
ThePasts avatar
Jag håller med om att spelet är fantastiskt roligt och beroendeframkallande.

Jag tror inte det går superbra för ma nu dock. Tog över 3 månader att föra över pengarna från spelet till min bank. Så jag kör endast små depos nuförtiden.
Citera
2015-05-03, 16:25
  #352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePast
Jag håller med om att spelet är fantastiskt roligt och beroendeframkallande.

Jag tror inte det går superbra för ma nu dock. Tog över 3 månader att föra över pengarna från spelet till min bank. Så jag kör endast små depos nuförtiden.

Att det tar tid har nog främst att göra med att de vill få folk att undvika att plocka ut pengar ur spelet!



Snart är det migration igen, ska bli kul!
Citera
2016-02-08, 20:56
  #353
Medlem
carle2s avatar
Jag har spelat snart i 10år med många längre avbrott.
Upp till 2013 har det bara vart ett hål att kasta pengar i.

Men allt förändrades över en Merry Mayhem där jag körde i vinnande laget för cat5 team och blev riktigt betald
Såg även att ingen körde cat4 team så sponsrade mitt egna lag där och lyckades bli trea och få en m83 +11k peds.

För mina vinster köpte jag ranger scope mk2 set och har inte behövt sätta in sedan dess.

Nu är jag snart lvl 100 med 260 hp och har 300k peds i gear.

Fast nu känns det som man gjort det mesta där inne. Vart en respekterad pker(suttit på alla 8 Landgrab landen), huntat i bästa lagen och vunnit 5 Mayhem med team.
Så känner spelet behöver något nytt för att det inte ska dö ut.
__________________
Senast redigerad av carle2 2016-02-08 kl. 21:02.
Citera
2016-06-23, 12:03
  #354
Medlem
Ska man börja lira spelet seriöst ä? Och varför?
Citera
2016-11-04, 11:39
  #355
Medlem
carle2s avatar
Så hur gick eran migration och Halloween?

Jag tog enormt med stryk på eomon men hade råtur på LT så gick väl lite plus ändå.

Halloween har jag kört seriöst för första gången med över 300 dps men min placering blir nog lite sådär men hade ball och bra loot iaf.
Citera
2020-08-06, 20:46
  #356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carle2
Jag har spelat snart i 10år med många längre avbrott.
Upp till 2013 har det bara vart ett hål att kasta pengar i.

Men allt förändrades över en Merry Mayhem där jag körde i vinnande laget för cat5 team och blev riktigt betald
Såg även att ingen körde cat4 team så sponsrade mitt egna lag där och lyckades bli trea och få en m83 +11k peds.

För mina vinster köpte jag ranger scope mk2 set och har inte behövt sätta in sedan dess.

Nu är jag snart lvl 100 med 260 hp och har 300k peds i gear.

Fast nu känns det som man gjort det mesta där inne. Vart en respekterad pker(suttit på alla 8 Landgrab landen), huntat i bästa lagen och vunnit 5 Mayhem med team.
Så känner spelet behöver något nytt för att det inte ska dö ut.

Spelar du fortfarande?

Kom tillbaka till entropia för någon månad sen, spelade 2008-2010. Funderar på och investera i utrustning men är lite osäker om det är värt efter loot 2.0.

Om du spelar fortfarande, och vill dela med dig.. vad kan man förvänta sig för TT return om man huntar med riktigt bra gear efter 2.0?
Citera
2020-08-08, 09:31
  #357
Medlem
carle2s avatar
Hej
Nä jag har sålt all Gear men gubben är kvar på en 320 HP men tänkte sälja lite skills också. Vi provade i ett år med 2.0 men det gick inte.
Profit kunde man hitta men timlönen var lägre än att leta burkar och då är det segt att ha en 450k i gear som jag fick för allt när jag sålde.

Jag har dock en kompis som kör och han säger att det har blivit bättre igen och high effi gör att du går konstant plus efter markup men jag testade inte själv med min lp70 fen och sålde den förra fredagen. Då hade de gått upp väldigt i pris så antar att folk kan hitta lite vinst med sådana ultra Eco vapen ändå.
Citera
2020-08-08, 13:26
  #358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carle2
Hej
Nä jag har sålt all Gear men gubben är kvar på en 320 HP men tänkte sälja lite skills också. Vi provade i ett år med 2.0 men det gick inte.
Profit kunde man hitta men timlönen var lägre än att leta burkar och då är det segt att ha en 450k i gear som jag fick för allt när jag sålde.

Jag har dock en kompis som kör och han säger att det har blivit bättre igen och high effi gör att du går konstant plus efter markup men jag testade inte själv med min lp70 fen och sålde den förra fredagen. Då hade de gått upp väldigt i pris så antar att folk kan hitta lite vinst med sådana ultra Eco vapen ändå.

Tack för svar!

Kan jag gå lite + är jag nöjd, man vet aldrig men känns som eco vapen håller sitt värde någorlunda iaf. Värre med ringar och så, men lirar man mycket så får man ju en hel del loot skills också som har bra markup om man säljer, och som antagligen kompenserar för ev. värdeminskning på gear i framtiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback