• 5
  • 6
2019-04-10, 17:08
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Tycker att vita bönor i tomatsås med korv/bakon eller köttbullar är hyfsat gott och bra snabb nödproviant.

//tripportreat

Jag menar inget illa om dom stackars bönorna, dom faller bara inte just mig i smaken. Jag äter dom om det bjuds, det är bara något jag inte uppskattar särskilt mycket. Jag tycker inte dom smakar speciellt mycket alls egentligen utan det är den där mjöliga konsistensen jag ogillar. Jag tycker också att tomatsåsen brukar vara för söt. Men det är mina personliga problem, jag hyser inget agg mot dom som älskar bönor och det är uppenbarligen många ;-)
Citera
2022-08-25, 12:02
Medlem
Så här brukar jag göra med Vita bönor i Tomatsås:

Knaperstek ett paket bacon. Häll ut en halv burk Vita bönor i Tomatsås på en tallrik. Krydda med
vitlökspulver och svartpeppar. Sen kommer det viktigaste; droppa på med Thailändsk fisksås i
lagom mängd. Fisksåsen ger en smaskig sälta. Underbar smaksensation.
Ställ in tallriken i Micron (2 min). Lägg sedan på baconet och avnjut måltiden.

Väldigt enkelt väldigt gott.
Citera
2022-08-26, 05:03
Medlem
448s avatar
Falukorv funkar , är prepper så jag köpte 50kg Heinzbönor billigt så jag testa vad som gick att göra med det

Tärnad falukorv o smör var helt ok
Citera
2022-08-26, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Falukorv funkar , är prepper så jag köpte 50kg Heinzbönor billigt så jag testa vad som gick att göra med det

Tärnad falukorv o smör var helt ok

Cowboy käk. Vita bönor och fläsk. En klassiker.
Citera
2022-08-26, 09:24
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Cowboy käk. Vita bönor och fläsk. En klassiker.

Jag provade en rätt som var lik korv stroganöff.

Heinzbönor , korv och lite grädde serverat med ris.
Citera
2022-08-26, 09:55
Medlem
Sladdarens avatar
Finns mycket man kan göra men Heinz i tomatsås

Googla på google : "heinz beans recipe ideas" så har ni att testa
Citera
2022-09-06, 23:03
Medlem
Som variant på full english breakfast: bönor uppvärmda, korv efter smak även falukorv duger stekt, ägg stekta, champinjoner hela och stekta, vitt rostat bröd med smörklump på, en tjock skiva stekt bifftomat. Kanon
Citera
2023-02-12, 18:58
Medlem
Finns märken som smakar bättre än heinz .. prova Freshona från Lidl .. kostar bara 5,50kr för en burk i samma storlek .. däremot ska man akta sig för andra lågprismärken ..
Citera
2023-02-12, 22:15
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Finns märken som smakar bättre än heinz .. prova Freshona från Lidl .. kostar bara 5,50kr för en burk i samma storlek .. däremot ska man akta sig för andra lågprismärken ..

Detta! Synd bara att de gått från burk till tetra med kortare hållbarhet.
Citera
2023-02-13, 03:01
Medlem
TUKs avatar
Tycker dessa konserver behöver lite hetta. Tabsco eller liknnsäde rekommenderas som tillbehör.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in