2012-03-03, 00:04
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmiz
okej okej, ska göra detta genast! fixar det sig inte och det blir samma grej så skickar jag in grafikkortet, för det är ca en/ en och en halv månad gammalt. =)

men tack för svar, återkommer med uppdatering!

När du har installerat drivarna -- installera även om DirectX från
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=35
(glöm inte att välja språk!)

Ska det va så ska det.
Citera
2012-03-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
När du har installerat drivarna -- installera även om DirectX från
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=35
(glöm inte att välja språk!)

Ska det va så ska det.

har föresten rensat och installerat nya drivrutiner till grafikkortet nu, även nytt directx 11, får se om det händer igen, tack i alla fall.
Citera
2012-03-04, 22:54
Medlem
Nån som kan hjälpa mig lösa en blue screen?

Hej!

som rubriken lyder, här är min blue screen.

stop: 0x0000008e (0xe0000001,0xba478925,0xa45d6a0,0x00000000)

watchdog.sys - adress: ba478925

tack på förhand
Citera
2012-03-04, 22:59
Medlem
Kaustis avatar
http://www.geekstogo.com/forum/topic...d-watchdogsys/

Citat:
Download, and install WhoCrashed: http://www.resplende...rashedSetup.exe
Open it, click Analyze button.
WhoCrashed will create report.
Copy, and paste it into your next reply.
Citera
2012-03-04, 23:17
Medlem
hehe workt wonders =) tha!

Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\WINDOWS\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Sun 2012-03-04 21:25:24 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\Mini030412-01.dmp
This was probably caused by the following module: watchdog.sys (watchdog+0x925)
Bugcheck code: 0x1000008E (0xFFFFFFFFE0000001, 0xFFFFFFFFBA478925, 0xFFFFFFFFA451D6A0, 0x0)
Error: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
file path: C:\WINDOWS\system32\watchdog.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Watchdog Driver
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time.

On Sun 2012-03-04 21:25:24 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\memory.dmp
This was probably caused by the following module: ati2cqag.dll (ati2cqag!CMMQS_GetProcAddress+0x1476A)
Bugcheck code: 0x8E (0xFFFFFFFFE0000001, 0xFFFFFFFFBA478925, 0xFFFFFFFFA451D6A0, 0x0)
Error: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
file path: C:\WINDOWS\system32\ati2cqag.dll
product: ATI Radeon Family
company: ATI Technologies Inc.
description: Central Memory Manager / Queue Server Module
Bug check description: This bug check indicates that a kernel-mode application generated an exception that the error handler did not catch.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: ati2cqag.dll (Central Memory Manager / Queue Server Module, ATI Technologies Inc.).
Google query: ati2cqag.dll ATI Technologies Inc. KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Citera
2012-03-04, 23:19
Medlem
har senaste ati drivers btw fröslag på vad jag ska göra?
Citera
2012-03-04, 23:26
Medlem
ah okej med närmare titt på det ser jag att jag tydligen har 2 grafik drivers installerade om jag inte mins fel fins det nått prog som rensar bort mina gamla drivers helt nån som vet ett sånt program?
Citera
2012-03-05, 14:54
Medlem
Har uppdaterat drivarna till grafikkortet och även directx.
Fått ytterliggare 2 bluescreens sen dess, men detta är orsakat av:

"Bugcheck name - PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"
detta skulle då vara orsakat utav "ntkrnlmp.exe" någon som har en aning om vad det är för nånting?

Tacksam för svar

/mvh
Citera
2012-03-08, 18:37
Medlem
Sen förra uppdateringen har jag fått 3 bluescreens, den senaste jag fick alldeles nyss var orsakad utav "ksaud.sys" som då ska ha med ljudkortet att göra. Mitt "ljudkort" är ett usb som jag enkelt sätter in i ett usb-utag och sedan sätter in hörlurarna där, både för ljud och mic, och den har funkat finfint så den skulle jag knappast tro att de är något med. kan även tilläga att "Whocrashed" nu ändrar sina "probably caused by" och har satt nästan alla mina bluescreens på "ntoskrnl.exe"..

help me out of this, guuuys :<

Mvh
Citera
2012-03-09, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmiz
Sen förra uppdateringen har jag fått 3 bluescreens, den senaste jag fick alldeles nyss var orsakad utav "ksaud.sys" som då ska ha med ljudkortet att göra. Mitt "ljudkort" är ett usb som jag enkelt sätter in i ett usb-utag och sedan sätter in hörlurarna där, både för ljud och mic, och den har funkat finfint så den skulle jag knappast tro att de är något med. kan även tilläga att "Whocrashed" nu ändrar sina "probably caused by" och har satt nästan alla mina bluescreens på "ntoskrnl.exe"..

help me out of this, guuuys :<

Mvh
Ointressant kanske, men har inte ditt moderkort inbyggt ljudkort? Borde annars räcka om du bara använder hörlurar, samt minska problem med tex bluiscreen.
Citera
2012-03-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Ointressant kanske, men har inte ditt moderkort inbyggt ljudkort? Borde annars räcka om du bara använder hörlurar, samt minska problem med tex bluiscreen.

ajjemen, det har jag, varför jag skaffade detta usb-ljudkortet är för att ljudkortet på moderkortet är knasigt, så de kommer bara ljud ur vänster sida. =/ väldigt konstigt att de ska börja krångla det också. =/

tack för svar

Mvh
Citera
2012-03-11, 22:45
Medlem
Får frispel på denhär skiten, bluescreen hit och bluescreen dit.

"Roses are red, my screen is blue.. And im sitting here thinking wtf did i do! "

de fula är att i "whocrashed" så ändras "probably caused by" typ varje gång jag fått en ny bluescreen, t.ex nu förrförra gången jag fick bluescreen så var det "ksaud.sys" som skapade problem, den ändrades till ntoskrln.exe, och helt plötsligt är typ alla "probably caused by"- Ntoskrnl.exe.. datorn kan ju inte ens bestämma sig om vad som är fel. Hajar inte nånting om dehär, och varje forum man kollar så fattar jag 0 =(.

inom alla bluescreens så är iaf "Bugcheck name" -
Page_fault_in_nonpaged_area (inte en aning om vad de är/betyder..)
System_service_exception (inte en aning där heller..)
Driver_irql_not_less_or_equal (samma där, inte nånting hajar jag)

Jao, behöver hjälp om nån har ens en liten aning om vad problemet är, eller är det nån mer som tänker som jag - att moderkort/processor skapar problem? nätagg och grafikkort är nytt, och som denhär "ksaud.sys" som buggar, verkar ju vara nått med ljudet, jag har lixom ett usb-ljudkort så hajar inte hur den kan skapa problem?

moderkortet och processoren är där emot typ socket AM2 och går inte ens att köpa längre, så gammalt är det. är det möjligt att de är den?
Och som sagt, ramminnerna är testade, testade först 2/4 minnen, och sedan även dom andra 2, har nu även testat 1 och 1 (dvs 4 ggr..) och de hittar inget fel, men som folk säger här på forumet - bara för att inte memtest hittar nått så kan det fortfarande finnas fel.

Mvh!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in