Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-17, 13:05
  #445
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hygienprodukter
Skulle vara en upplevelse att åka till något av länderna som deltog i WW2 och söka efter kvarlämnat material. Verkar finnas massor: https://youtu.be/KYjBj4Z0hBM

Någon som vet hur lagarna ser ut i t.ex. Tyskland eller Polen angående detta?

Inte kul att hacka spaden ner i någon gammal handgranat eller behållare med senapsgas.
Citera
2019-04-15, 13:53
  #446
Medlem
skulle gärna vilja ha svar på dessa frågor jag har:

Räcker det med tillstånd från Länsstyrelsen att visa upp markägaren när man håller på att knalla runt och letar, eller måste man fråga markägaren om lov också Före man börjar leta?

kan markägaren neka en även om man fått tillstånd från Länsstyrelsen?

är det någon skillnad om marken ägs av privatperson eller "kommunen" angående om jag måste få extra tillstånd utöver länsstyrelsens godkännande?

tack på förhand om någon kan svara på dessa frågor.
Citera
2019-04-15, 15:27
  #447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill
skulle gärna vilja ha svar på dessa frågor jag har:

Räcker det med tillstånd från Länsstyrelsen att visa upp markägaren när man håller på att knalla runt och letar, eller måste man fråga markägaren om lov också Före man börjar leta?

kan markägaren neka en även om man fått tillstånd från Länsstyrelsen?

är det någon skillnad om marken ägs av privatperson eller "kommunen" angående om jag måste få extra tillstånd utöver länsstyrelsens godkännande?

tack på förhand om någon kan svara på dessa frågor.

just ja, sen undrar jag också hur lång tidsperiod max som man kan söka?
Citera
2019-04-25, 10:10
  #448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill
skulle gärna vilja ha svar på dessa frågor jag har:

Räcker det med tillstånd från Länsstyrelsen att visa upp markägaren när man håller på att knalla runt och letar, eller måste man fråga markägaren om lov också Före man börjar leta?

kan markägaren neka en även om man fått tillstånd från Länsstyrelsen?

är det någon skillnad om marken ägs av privatperson eller "kommunen" angående om jag måste få extra tillstånd utöver länsstyrelsens godkännande?

tack på förhand om någon kan svara på dessa frågor.

Du behöver markägarens tillstånd + länstyrelsens för att få söka på privat mark.
Citera
2019-05-01, 11:55
  #449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosyer2121
Du behöver markägarens tillstånd + länstyrelsens för att få söka på privat mark.

okej tack för svaret
Citera
2022-12-31, 08:47
  #450
Medlem
Hej metall letare med detektor.
Frågan är hur gör ni när sneakar runt utan tillstånd med metalldetektorerna?
Utan att bli påkomna?
hur gör ni,för det kostar sjukt mycket samt är krångligt med tillstånd.
har några områden att leta på men är sjukt nervig för att någon skall komma på mig.
Vad kan hända om någon kommer på en att söka utan tillstånd?
/matta
Citera
2022-12-31, 12:45
  #451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagagerumsmatta
Hej metall letare med detektor.
Frågan är hur gör ni när sneakar runt utan tillstånd med metalldetektorerna?
Utan att bli påkomna? gör ni,för det kostar sjukt mycket samt är krångligt med tillstånd.
har några områden att leta på men är sjukt nervig för att någon skall komma på mig.
Vad kan hända om någon kommer på en att söka utan tillstånd?
/matta

De e ganska simpelt. Traska runt i gryningen, va diskret. Kommer de någon så springer du. Blir du tagen så får du skylla dig själv. Är du nervig att någon ska hitta dig kanske UE inte är något för dig?
Citera
2022-12-31, 13:19
  #452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampthy
De e ganska simpelt. Traska runt i gryningen, va diskret. Kommer de någon så springer du. Blir du tagen så får du skylla dig själv. Är du nervig att någon ska hitta dig kanske UE inte är något för dig?

Ok skiter i det då.pga jag är nervig.
Citera
2023-01-11, 19:51
  #453
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagagerumsmatta
Ok skiter i det då.pga jag är nervig.
Rök gräs innan så blir du avslappnad. Gör de ute på glesbygden så lär ingen märka du är där
Citera
2023-12-14, 22:40
  #454
Medlem
SpOeNdis avatar
polaren har införskaffat sig två metalldetektor, vet att man behöver tillstånd å skit men skit samma.
Iaf nån som provat gå över en sån "vikingahög" eller gravhög heter la det?
borde ju finnas nått som ger utslag där? 🤠

sen vet jag minst tre fält eller områden här där vi har slagits mot dansken för en helvetes massa års sedan, känns som ett bra spott med va?
tänkte för gamla kulor, kanonkulor, kanske ett svärd eller kniv om man har tur.

våra fynd än så länge är en gammal revolver (leksak eller ej gick ej se då den var så sönder rostad, mynt, tjocka gamla rostiga spik, rostig bil leksak å en massa skit..

så tack vare honom så börjar jag bli smått beroende av detta 😅 var ju skitkul! haha
Han tar t.om. ut den när han reser "för man vet aldrig" 😅
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback