Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-05-03, 15:22
  #1
Medlem
Fredrikb82s avatar
Vad finns det för lösningar för att ha en mobil med två mobilnummer?

Bör nu runt på en mp3 spelare samt två mobiler (privat och jobb) vill få ner detta till en enhet, en musikmobil med 2 nummer.

Jag har jobbat på callcenter tidigare där calcentret svarat för mängder av företag, när någon ringde såg man i displayen vilket företag dom sökte och de svarade som de företaget. Något liknande vill jag ha på en mobil.
Citera
2008-05-03, 15:34
  #2
Medlem
ih82w846s avatar
http://www.cect.se/product_info.php?...f71434a5aa0c80
Citera
2008-05-03, 15:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikb82
Vad finns det för lösningar för att ha en mobil med två mobilnummer?

Bör nu runt på en mp3 spelare samt två mobiler (privat och jobb) vill få ner detta till en enhet, en musikmobil med 2 nummer.

Jag har jobbat på callcenter tidigare där calcentret svarat för mängder av företag, när någon ringde såg man i displayen vilket företag dom sökte och de svarade som de företaget. Något liknande vill jag ha på en mobil.

iPhone är väl en utmärkt lösning i så fall. Den har väl 2 simkortplatser, eller är jag ute och cyklar?
Citera
2008-05-03, 15:56
  #4
Medlem
Chantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockson
iPhone är väl en utmärkt lösning i så fall. Den har väl 2 simkortplatser, eller är jag ute och cyklar?

Nä, bara kopian CECT P168 och då kan du inte ha båda aktiva utan du måste starta om telefonen för att switcha simkort.
Citera
2008-05-03, 17:27
  #5
Medlem
Fredrikb82s avatar
En iphone kommer det bli i vilket fall somhälst. Så en lösning runt denna vore bäst. Blir kanske VOIP + sim om det inte finns en bättre lösning.

Kan dock inte hitta en VOIP(SIP) leverantör som tar rimliga priser till mobiler.
Citera
2008-05-03, 17:29
  #6
Medlem
rumpa666s avatar
http://uneasysilence.com/archive/2008/04/13175/

2 nummer med iphone. Men både är inte aktiva samtidigt. Du måste själv växla mellan simkorten. Dock inte testat det själv.
Citera
2008-05-03, 18:45
  #7
Medlem
Onakas avatar
Hittade av en händelse både din tråd och denna mobil typ samtidigt..
Ser jävligt speciell ut men om man har 2 nummer så borde den vara ypperlig att ha..

http://www.wndtelecom.com/en/mobile/...dium=125square
Citera
2008-05-03, 18:55
  #8
Medlem
Spagh1is avatar
har för mig att telenor erbjuder denna tjänst til nåt av sina företags abonnemang, hittar inget om det nu men jag vet att det nämndes då jag jobbade inom telemarketing, ring telenor och hör med dom
Citera
2008-05-03, 19:13
  #9
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Hittade av en händelse både din tråd och denna mobil typ samtidigt..
Ser jävligt speciell ut men om man har 2 nummer så borde den vara ypperlig att ha..

http://www.wndtelecom.com/en/mobile/...dium=125square
Såg klart intressant ut, synd man e så knackig på engelska!
Citera
2008-05-03, 19:20
  #10
Medlem
Onakas avatar
Annars är det bara att köpa ett dubbelsimkort (är någon grej man sätter in sina simkort i och sedan får man välja när man startar mobilen kanske lite jobbigt att fippla med..)
eller kanske en tradera-kina-telefon som har 2 simplatser dock så är de nog också på engelska.. Men hur mycket engelska måste du kunna för att använda en telefon? Alla system är ju snarlika och kan du Nokia och SE så kan man alla andra mobiler (typ)...
Citera
2008-05-03, 20:16
  #11
Avstängd
Im Mclovins avatar
Va händer när man pratar på ena telefonnummret och får samtal på den andra?
Citera
2008-05-03, 20:52
  #12
Medlem
mossan_kylens avatar
Då fungerar det väl antagligen så att det piper i telefonen.
Om man då pratar i den privata telefonen så ber man personen på andra sidan luren att vänligen vänta då arbets telefonen ringer.
Man trycker typ #1 eller R1.
Har det på hemtelefonen. Fungerar skitbra!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback