2008-04-30, 20:17
Medlem
Fernet77s avatar
Hej på er

Hur zoomar man i Windows XP?
Citera
2008-04-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet77
Hej på er

Hur zoomar man i Windows XP?

Vad menar du? Zooma vad?
Citera
2008-04-30, 20:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Start -> Program -> Tillbehör -> Hjälpmedel

Kör du annars med Firefox som browser så finns det Image Zoom på deras hemsida.
Citera
2008-04-30, 20:43
Medlem
Fernet77s avatar
Förstora vad som helst som befinner sig under pekarn. Om till exempel en text är lite liten så kan man bara zooma in området där texten befinner sig. Det är grymt smidigt. OSX har den funktionen inbyggd. Tänkte om det finns ett tilläggsprogram till XP som låter mig göra det.
Citera
2008-04-30, 21:09
Medlem
merlin2s avatar
zoomtext är kanske något för dig då.
Citera
2008-04-30, 22:19
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Förstora vad som helst som befinner sig under pekarn. Om till exempel en text är lite liten så kan man bara zooma in området där texten befinner sig. Det är grymt smidigt. OSX har den funktionen inbyggd. Tänkte om det finns ett tilläggsprogram till XP som låter mig göra det.
Finns inbyggt i XP i alla fall

Så här öppnar du Skärmförstoraren. Klicka på Start, peka på Alla program, peka på Tillbehör, peka på Hjälpmedel och klicka sedan på Skärmförstoraren.

Ställ in storlek på fönstret och välj förstoringsgrad och vad som skall följas (text, mus m.m)
Citera
2008-04-30, 22:29
Medlem
Fernet77s avatar
Tack för tipsen om skärmförstoraren. Tyvärr var den rätt så oanvändbart handikappad då den bara förstorade i en seperat ruta.

Jag hittade en video på youtube som visar hur jag vill att det ska fungera.
http://youtube.com/watch?v=yWQhBnpFEpg
Citera
2008-05-01, 00:18
Medlem
unikums avatar
Jag kan tipsa om besök hos optikern annars. Det är en snubbe som kollar synen på dig och kan föreslå lösning på problemet (glasögon, linser, operation).
Citera
2008-05-01, 00:26
Bannlyst
Citat:
Tack för tipsen om skärmförstoraren. Tyvärr var den rätt så oanvändbart handikappad då den bara förstorade i en seperat ruta.

Du kan förstora rutan.
Citera
2008-05-01, 07:52
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:

Jag hittade en video på youtube som visar hur jag vill att det ska fungera.
http://youtube.com/watch?v=yWQhBnpFEpg
Det beror på vad du vill uppnå. Jag använder skärmförstoraren ofta då jag redigerar bilder på pixelnivå så slipper jag att förstora o förminska bilden i Photoshop hela tiden.

Annars finns 100 tals andra varianter bara att leta på Google tills du hittar en som passar dig http://www.google.se/search?hl=sv&sa...agnify&spell=1 Ditt sätt att Zooma finns även inbyggt i flera av MS möss o tangentbord med separata knappar, bara att leta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in