Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det som man måste göra är att agera i yttrandefrihetens och tryckfrihetens namn. Vissa gör musik, andra demonstrerar medans vissa skriver krönikor. Det gäller att upplysa alla samhällsgrupper på något sätt.
Tja, etablerad media (dagstidningar, tv etc.) kan vi ju glömma, de har mer än en gång ställt sig bakom de förtryckande krafterna i vårt samhälle, glorifierat sk. "antifacister" med sin egen benämmning istället för den rätta "militanta extremister", nertystat brotten mot yttrandefriheten genom att ge dom en halvnotis istället för den löpsedel det förtjänar.
Uppmanar Flashbacks användare att inte ta lätt på yttrandefriheten, kräv den, konstant. Ifrågasätt beslut, tryck upp era åsikter och tejpa upp på gatan, skriv så mycket ni orkar på internet mm.
För att bevara vår yttrandefrihet måste vi alltid hålla debatten igång! Allt ska debatteras, inget ska bli absolut sanning. Hände verkligen förintelsen, borde inte pedofiler få samma rättigheter för sina preferenser som homosexuella (homofiler), är inte Måna Stalin en trevlig människa ändå, kan vi inte bara avskaffa lagen om "förargelseväckande beteende"?
Allt ska attackeras, allt ska ifrågasättas, varför? Jo för att det är min rättighet och ingen
kan hindra mig från att säga vad jag vill.
Kasta mig i fängelse, jag fortsätter tala, sätt mig i isolering, jag skriker högre, sy min mun, jag sprätter upp den, tvinga mig att svälja min tunga, jag skriver vad jag tycker, kapa mina lemmar, jag skriver med mitt blod som bläck och använder någon utstickande bit av mig som penna, stick ut mina ögon, jag driver dom till vansinne med de få ljud jag kan åstakomma, hugg mitt huvud, jag dör och bevisar bara att man måste döda en människa för att tysta den helt. Och ändå lever idén kvar eftersom jag måste uttrycka mig innan de kan göra något mot mig.