2008-04-29, 21:43
Medlem
Knarkomans avatar
Har också fått höra att benso at är 10 resor värre än heroin.
Speciellt då starka såna som xanor.
Därför kör jag alltid några veckors uppehåll mellan mina xanor "race".
Citera
2008-04-29, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Håller med helt och hållet.
Tänker aldrig försöka hoppa av ikto-ätandet efter det tappra försök jag utsatte mig själv för.
Fast jag ska inte klaga... Jag sympatiavtände egentligen bara eftersom min pojkvän samtidigt tvångavgiftades i häktet från ett långvarigt och tungt missbruk av sub, ikto och cola/tjack. Och jag höll som sagt bara ut tre dagar och knaprade dessutom tram under tiden, men det var ändå den värsta absen jag har känt...

Pojkvännens beskrivning av sin abs i häktet går inte av för hackor. Han var tydligen det värsta fallet häktespersonalen hade sett på år och dag och fick direkt dispens att trappa ner på stesolid av personalen när han drabbades av flera EP-anfall och var nära att stryka med. (Det var förrrsten någon snubbe som dog av sin horseavis i det häktet i samma veva, så jag antar att KKV inte ville upprepa det misstaget). Enligt grabben så var ikto-absen värst av de tre drogerna han var torsk på, om man nu kan rangordna pest och kolera.
Citera
2008-04-29, 22:35
Medlem
Eyeopeners avatar
Har haft avtändningar ifrån en massa olika prepatart, värst var faktiskt inte benso avtändningen utan hör och häpna min Ssri/snri behandling.

Gick på olika ssri och snri preparat i över 5år för sömnproblem, hadde efexor i slutet och la av helt efter att ha trappat av till 75mg. Min läkare sa att det inte skulle vara några problem att sluta med det och jag trodde det inte häller. Men hade extrema problem 3månader efter sista intaget.
Bland det värsta jag har varit med om, Typ en blandning av opiod/opiat, amfetamin och benso avtändning.

Kunde inte träffa mina bekanta dom första 2månaderna försökte jobba under avtändningen, men oftast blev det till att man sov bort flera dygn i sträck av ren utmattning (va inte kul att gå till jobbet dagarna efter när det brukade hända) Svettades, hade extrema serotinstötar i minst 3månader, sjuk ångest.
Kände mig extremt sjuk hela tiden, som att ha runt 40graders feber med en väldigt jobbig förkylning. Skakade extremt mycket hela tiden och frös.
Fick gråtattacker som bara kom direkt helt utan anledning. (kunde gråta på jobbet helt utan anledning och det var många nätter jag bara låg uppe å grät utan att veta om varför)

Sen när kännslorna började komma tillbaka var det ett helvete, lilla minsta lycka var extrem, som ett e-rus nästan och minsta lilla jobbiga händelse eller oro var också extrema, har tagit ett tag för att få tillbaks balansen men har fortfarande problem med det här. Har även fått jobbiga svettningar efter behandlingen som fortfarande inte har slutat.

Anledningen till att jag tyckte att denna avtändningen var den värsta är att läkarna sa att det inte skulle vara några problem alls med att sluta med nån form utav anti-depp behandling och jag trodde heller inte att det skulle vara några problem. Googla på Efexor withdrawals för mer information om liknande avtändningar som jag hadde (vilket verkar vara en mild gämfört med andras)

Det jag vill få sagt här att man inte skall underskatta anti-depressivas utsättningssymptom och att dom inte är så lätta som läkaren säger att sluta med dom. Dom skall tydligen vara helt ofarliga för kroppen enligt läkaren och inte ge några speciella biverkningar när man slutar (detta sa dom också om bensopreparat när det kom på marknaden).
Senast redigerad av Eyeopener 2008-04-29 kl. 22:45.
Citera
2008-04-29, 22:35
Medlem
N2O/THCs avatar
Jag är ingen expert på området, men det här verkar ta priset i mina ögon: http://www.flashback.org/showthread.php?t=331263

Sen är det ju givetvis mycket individuellt.
Citera
2008-04-29, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cannabinol
Fått utstå en benz AT då jag gick på fenazepam i en vecka i sträck non stop, var ingenting jämfört med metafetamin AT, uppe 3 dygn.

Alkohol har jag inte känns av någon at än fast jag druckit mkt. Kan vara från person till person.

bakfylla = avtändning
Citera
2008-04-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N2O/THC
Jag är ingen expert på området, men det här verkar ta priset i mina ögon: http://www.flashback.org/showthread.php?t=331263

Sen är det ju givetvis mycket individuellt.

Låter mest som nån ovanlig allergisk reaktion, inte en AT riktigt.
Citera
2008-04-29, 22:48
Medlem
Jonas_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeopener
Har haft avtändningar ifrån en massa olika prepatart, värst var faktiskt inte benso avtändningen utan hör och häpna min Ssri/snri behandling.

Gick på olika ssri och snri preparat i över 5år för sömnproblem, hadde efexor i slutet och la av helt efter att ha trappat av till 75mg. Min läkare sa att det inte skulle vara några problem att sluta med det och jag trodde det inte häller. Men hade extrema problem 3månader efter sista intaget.
Bland det värsta jag har varit med om, Typ en blandning av opiod/opiat, amfetamin och benso avtändning.

Kunde inte träffa mina bekanta dom första 2månaderna försökte jobba under avtändningen, men oftast blev det till att man sov bort flera dygn i sträck av ren utmattning (va inte kul att gå till jobbet dagarna efter när det brukade hända) Svettades, hade extrema serotinstötar i minst 3månader, sjuk ångest.
Kände mig extremt sjuk hela tiden, som att ha runt 40graders feber med en väldigt jobbig förkylning. Skakade extremt mycket hela tiden och frös.
Fick gråtattacker som bara kom direkt helt utan anledning. (kunde gråta på jobbet helt utan anledning och det var många nätter jag bara låg uppe å grät utan att veta om varför)

Sen när kännslorna började komma tillbaka var det ett helvete, lilla minsta lycka var extrem, som ett e-rus nästan och minsta lilla jobbiga händelse eller oro var också extrema, har tagit ett tag för att få tillbaks balansen men har fortfarande problem med det här. Har även fått jobbiga svettningar efter behandlingen som fortfarande inte har slutat.

Anledningen till att jag tyckte att denna avtändningen var den värsta är att läkarna sa att det inte skulle vara några problem alls med att sluta med nån form utav anti-depp behandling och jag trodde heller inte att det skulle vara några problem. Googla på Efexor withdrawals för mer information om liknande avtändningar som jag hadde (vilket verkar vara en mild gämfört med andras)

Det jag vill få sagt här att man inte skall underskatta anti-depressivas utsättningssymptom och att dom inte är så lätta som läkaren säger att sluta med dom. Dom skall tydligen vara helt ofarliga för kroppen enligt läkaren och inte ge några speciella biverkningar när man slutar (detta sa dom också om bensopreparat när det kom på marknaden).

fan vad jobbigt då. det var ju en rätt otippad substans må jag säga:P

mvh
Citera
2008-04-29, 22:57
Medlem
Eyeopeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas_
fan vad jobbigt då. det var ju en rätt otippad substans må jag säga:P

mvh

Precis, trodde aldrig att jag skulle få några problem eller speciella biverkningar med att sluta med ssri och snri behandling.
Speciellt jobbigt var det psykiskt när alla kännslor om vad som har hänt under åren då jag gick på den här behandlingen kom på en gång, alla lyckliga händelser som man inte brytt sig ett dugg om och alla tragiska händelser där dödsfall av nära och kära har varit inblandat och där man heller inte brytt sig ett skvatt om det förens efter behandlingen.
Citera
2008-04-29, 23:27
Medlem
Dolcontinas avatar
Jag har ju bara mått dåligt pga Opioider då så jag har inget att jämföra med.

Men... Jag är tydligen extremt mottaglig för Opi har jag lärt mig genom att hänga på FB. Och jag får tydligen extremt sjuka abstinenser av så lite.

Den värsta jag haft var iaf på Citodon. Jag har käkat det i ca 9 år nu. Minns inte när jag fick just den här absen, men det var innan jag hade lärt mig att jag måste trappa ned INNAN tabletterna tar slut. Jag hade då legat på 8 tabletter/dag typ... Det är alltså en dos man får ligga på. Men man ska nog inte ligga på den då länge som jag hade gjort då. Jag är dessutom extremt underviktig & liten i övrigt.

Hur som... Jag tvärslutade när jag låg på 6/dag och blev dösjuk. Jag hade feber, ont i leder, ont i musklerna, ont i skinnet, huvudvärk, "växtvärk" i inte bara benen utan överallt. Jag kräks som satan & blir jättedålig i magen. Konstant springande... Försöker jag dricka lite vatten så måste jag springa på toa direkt. Psykiskt då... ja, jag ville dö. Jag var sängliggande i... jag vet inte hur länge. Jag kan knappt gå under mina abstinenser... Får kämpa som satan för att ta mig till toa bara.

Vid ett tillfälle under den här absen betedde jag mig riktigt konstigt. Jag brukar börja yra, eller iaf halvyra, under mina abstinenser... Och den här gången blev det extremt. Jag minns att jag låg & gungade i sängen... ihopkrupen. Jag gnydde & höll på... Jag hade en dubbelsäng men för tillfället hade jag bara en madrass så det var ett hål bredvid mig då... Sedan kom själva sängramen.

Plötsligt så fick jag för lite syre tyckte jag. Jag trodde att jag var en trädrot under vattenytan... & jag kände att jag måste ta mig upp för att få luft. Jag fick klättra igenom en massa rötter ifrån ett stort träd som stod vid vattenkanten... Grejen var att jag klättrade verkligen... Fast på sängen. Jag kröp som under sänggaveln & så upp över fotgaveln & ned i hålet där madrassen skulle vara...

Tillslut så började jag fundera på vad jag höll på med egentligen... Då lade jag mig och gungade igen... grinade

Och det är inte den enda asjobbiga abs jag haft... på lite ynka Citodon Jag får jättelätt abstinens, krävs inte mycket alls. Jag vill INTE veta hur sjuk jag blir av att sluta med Sub faktiskt... Har tagit det dagligen länge nu, över ett halvår. Jag har haft slut lite då & då men jag har inte hunnit gå in i absen innan jag fått nytt faktiskt. En gång hann jag känna av det rejält faktiskt. Men den dagen fick jag nytt... Men ujuj... jag vill inte veta
Citera
2008-04-29, 23:46
Bannlyst
Benso at:n var inte att leka med
http://www.flashback.org/showpost.p...postcount=1978
http://www.flashback.org/showpost.p...postcount=2048
värre än heroin tydligen enligt: www.beroende.nu.

Sen håller jag med eyeopener om efexoren. Slutade med den för ett par år sedan och var i stort sett inte människa på ett par månader.. nu har jag tyvärr börjat med efexorn igen på läkares inrådan.. (psyk är på väg att bli inkopplad också... i´m such a failure )
Citera
2008-04-30, 00:22
Medlem
bridge_mans avatar
stora mängder alkohol.. värsta som finns
Citera
2008-04-30, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av imovanish
bakfylla = avtändning

Jo visserligen, fast jag pratar inte om en vanlig hederlig bakfylla när jag tänker på avtändning på alkohol. Jag menar något värre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in