2008-04-28, 18:43
Medlem
Hej jag har en mac som skärmen har dött på, och jag undrade om man kan rädda det som finns på hddn på något sätt ? tror att den startar men man ser inget. den är litekass för att moderkortet är lite trasigt för ett sladdsnav
Citera
2008-04-28, 18:48
Medlem
sommarlovs avatar
Kan du koppla in extern skärm?
Eller.
Plocka ur hårddisken och lägg i en USB-vagga och anslut till annan dator.
Citera
2008-04-28, 18:53
Medlem
hmm det var en idè. skärmen vet jag inte om det funkar efter som moderkortet inte funkar redigt
Citera
2008-05-07, 09:30
Medlem
Vad för usb-vagga ska man inhandla till en sån hdd för att det ska funka?
Citera
2008-05-07, 09:42
Medlem
Mr Andersons avatar
Kan du inte testa att ansluta den bärbara till en annan mac med en firewirekabel? Koppla in kabeln, starta om den trasiga iBooken och håll nere t-knappen under hela uppstartprocessen. Med lite tur kommer hårddsiken upp med en firewiresymbol på den fungerande macen. Lycka till!
Citera
2008-05-07, 09:48
Medlem
tack tack men för en lite mer långvarig lösning så skulle jag velat ha den som en extern hdd. har en massa skolarbeten och forskningsmaterial på som skulle behövas snart innnan skolan slutade
Citera
2008-05-07, 11:16
Medlem
Mr Andersons avatar
När min hårddisk i iBooken kraschade köpte jag ett sådant chassi:

http://www.itsajten.com/productview....d1756b89&c=900

Jag lyckades att rädda innehållet tack vare chassit (innan hårddisken helt gav upp och jag köpte en ny). Det funkade utmärkt för det låga priset.
Citera
2008-05-07, 11:46
Medlem
tack tack det lät väldigt billigt med det betyder ju kanske inte att det är dåligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in