Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-16, 17:28
  #589
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedDonut
Jag är lite intresserad av att köpa en penna från Tactile Turn i solid brons eller mässing. Någon som har erfarenhet av dem? De ser ut att ha fått väldigt bra reviews på pennbloggar och liknande.

http://www.sawyerstreet.se/products/...spenna-i-brons

Generellt sett har dessa 'tactical pens' en stor nackdel, det är att de på sina håll betraktas som vapen även om en svensk kling&klang knappast gör det... en del rekar en vanlig kraftig penna i stål istället.
Citera
2016-03-16, 21:13
  #590
Medlem
RetardedDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Generellt sett har dessa 'tactical pens' en stor nackdel, det är att de på sina håll betraktas som vapen även om en svensk kling&klang knappast gör det... en del rekar en vanlig kraftig penna i stål istället.

Jag håller med dig angående tactical pens. Dock är detta ingen sådan. Tillverkaren råkar bara ha ett namn som påminner om det ordet. Tactile betyder taktil och det taktila sinnet är känseln. Det syftar förmodligen på att skrivkänslan i pennan är väldigt bra. Just den här modellen ska också ha ett väldigt bra grepp p g a sina väldigt fina räfflor där man håller fingertopparna vilket också kan vara en orsak till namnet. Men en tactical pen är det alltså inte Googla på nätet på tactile turn shaker så kommer du se att det är nördar som kommenterar skrivkänslan, inte machos som diskuterar attackförmågan hos den
Citera
2016-03-19, 09:56
  #591
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedDonut
Det syftar förmodligen på att skrivkänslan i pennan är väldigt bra.

Jag är lite skeptisk, dels verkar den ganska tung, mina tyngsta ligger runt 35-40g och denna är nästan dubbelt så tung, dels anger de inte ens vilken patron som sitter i den, vilken får mig tro att de vill kränga en flashig penna utan att bry sig om detaljer. Sedan får man ganska mycket för en tusing hos märken som cross eller parker...
Citera
2016-05-01, 17:07
  #592
Medlem
LolaMontezs avatar
Jag använder mig nu av en Ballograf Temus svart kulpenna och en Epoca P Luxe svart stiftpenna. Jag har tråkigt nog inte hunnit använda dom så mycket än men det kommer.
Citera
2017-01-29, 20:06
  #593
Medlem
Merwinnas avatar
Jag har en Parker Arrow Centennial, med spets i rent guld. Fick den i present för 25 år sedan, föll direkt (hade inte använt reservoarpenna tidigare), och har sedan dess använt den varje dag. Den har följt med mig på alla mina resor. Och den fungerar lika bra än. En helt fantastisk pryl, helt enkelt! Jag kan inte förstå varför folk envisas med sina kulspetspennor, som är så mycket tyngre att skriva med och ger så mycket fulare handstil?

Jag äger också en billigare reservoarpenna - Cross - i stål, den har jag alltid rött bläck i.
Citera
2017-11-17, 13:04
  #594
Medlem
Hej. Har fått i uppdrag att köpa en penna i present till en kollega, skulle vilja få tips på en bra klassiker för runt tusenlappen.
Citera
2017-11-17, 20:29
  #595
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greven_plast
Hej. Har fått i uppdrag att köpa en penna i present till en kollega, skulle vilja få tips på en bra klassiker för runt tusenlappen.

Beror nog på var du bor. I Stockholm kan du gå till NK och titta på Pelikan. Ser ut som en penna av den här sorten ska göra.

Det finns även en affär, jag inte varit inne i, på Hornsgatan mellan Zinkensdamm och Mariatorget.

Du hittar säkert något i dessa. Bor du utanför kanske någon annan kan hjälpa.
Citera
2017-11-17, 21:21
  #596
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Beror nog på var du bor. I Stockholm kan du gå till NK och titta på Pelikan. Ser ut som en penna av den här sorten ska göra.

Det finns även en affär, jag inte varit inne i, på Hornsgatan mellan Zinkensdamm och Mariatorget.

Du hittar säkert något i dessa. Bor du utanför kanske någon annan kan hjälpa.

Pen Store i Stockholm, de finns även på nätet:

https://www.penstore.se/

De har bra utbud, och allt har funkat bra när jag har handlat därifrån.
Citera
2017-11-20, 23:18
  #597
Medlem
Arne Perssons avatar
Skaffade idag en riktigt fin Caran d’Ache. Valde en Leman roller pen Black Ebony. Sitter perfekt i handen.
Citera
2017-11-20, 23:24
  #598
Medlem
flaskborstes avatar
Till vardags kär jag Bic.. dom vanliga blå som alltid funkar.. I fickan på kavajen.. Pilot oftast..Stål hela pennan.. Haft en i Snart 20 år nu som alltid finns till hands..
Citera
2017-11-20, 23:40
  #599
Medlem
morrunges avatar
Älskar pennor och har alltid olika favoriter. Just nu är jag väldigt förtjust i en kalligrafipenna från Niji.
Citera
2021-10-21, 12:45
  #600
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag använder Ballograf Epoca och diverse reklampennor de gånger som jag behöver en penna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback