Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-07, 15:22
  #145
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
snygg är man på utsidan, söt på insidan, sexig till sättet och vacker är en fråga om stolthet

Från -08.
Men det där var fan i mig det bästa jag läst på länge.
Citera
2017-06-18, 19:34
  #146
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
sexig är inte så kul det är nästan som att vara slampig.
söt är min vanligaste jag fått höra.... tror det är pågrund av mina kinder...sen har jag stora ögon också....

Sexig i mina ögon för mig som gillar dom av er det motsatta könet som har vackra fötter. Kan betyda att en tjej bara har på sig högklackat eller sandaler på sommaren och visar sin upp sin fötter. Så att anses vara sexig behöver inte nödvändigtvis alltid vara något negativt .

Ja du låter som en typisk söt tjej på det du beskriver
__________________
Senast redigerad av Vargfar 2017-06-18 kl. 19:37.
Citera
2017-06-18, 19:38
  #147
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Varför blandar många ihop alla dessa egenskaper när de beskriver en tjej eller kille?
Själv tycker jag det är en jäkla skillnad på en söt tjej vs vacker vs sexig eller snygg tjej.

Det är också väldigt sällan man ser en tjej som har alla ovan nämnda egenskaper. Angelina Jolie exempelvis är väl bland de få som går under alla de egenskaperna.
Angelina Jolie är gravt överskattad, tycker inte alls att hon ser speciellt märkvärdig ut.
Citera
2017-06-18, 23:46
  #148
Avstängd
Vacker är ju mycket bättre än snygg, söt och sexig. Då hon är något där emellan enligt mig.
Citera
2017-06-19, 13:00
  #149
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Sexig i mina ögon för mig som gillar dom av er det motsatta könet som har vackra fötter. Kan betyda att en tjej bara har på sig högklackat eller sandaler på sommaren och visar sin upp sin fötter. Så att anses vara sexig behöver inte nödvändigtvis alltid vara något negativt .

Ja du låter som en typisk söt tjej på det du beskriver

Okej
Tack.
Har fått höra så många gånger hur ful jag är, och blivit mobbad för det. Ful näsa, fula tänder, att jag är tjock...och lite annat. Så det känns konstigt att många har sagt nu att jag är snygg.
Citera
2017-06-19, 18:22
  #150
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Okej
Tack.
Har fått höra så många gånger hur ful jag är, och blivit mobbad för det. Ful näsa, fula tänder, att jag är tjock...och lite annat. Så det känns konstigt att många har sagt nu att jag är snygg.

Varsågod

Jag förstår. Vad tråkigt. Var det under skol och gymnasietiden du vart mobbad eller för ditt utseende? För många unga personer i den åldern har tyvärr inget bättre för sig än att mobba andra för sitt utseende för att dom själva mår dåligt eller helt enkelt är avundsjuka.

Av din beskrivning av dig själv låter det som du ser bra ut i alla fall. Häng inte upp dig på såna där gamla minnen annoyma Flashbacksnygging
Citera
2017-06-20, 10:53
  #151
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Varsågod

Jag förstår. Vad tråkigt. Var det under skol och gymnasietiden du vart mobbad eller för ditt utseende? För många unga personer i den åldern har tyvärr inget bättre för sig än att mobba andra för sitt utseende för att dom själva mår dåligt eller helt enkelt är avundsjuka.

Av din beskrivning av dig själv låter det som du ser bra ut i alla fall. Häng inte upp dig på såna där gamla minnen annoyma Flashbacksnygging
bryr mig inte så mkt, jag är inte så ytlig. men är väl kul att se bra ut också. men många säger det är bara utseende som betyder något på kvinnor.
Citera
2017-06-22, 20:57
  #152
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
bryr mig inte så mkt, jag är inte så ytlig. men är väl kul att se bra ut också. men många säger det är bara utseende som betyder något på kvinnor.

Jag tror man måste skilja på vad personen eller personerna i fråga är ute efter när talar om krav på utseendet både hos män och kvinnor. Är det ett seriöst förhållande så tenderar man oftast att gå efter mer än bara utseendet. Även om utseendet spelar en viss roll så klart efter som det är det första man ser hos en person. Är man ute efter något mindre seriöst relation så tenderar utseendet att spela den största rollen så klart

Sedan är det klart att det alltid finns ytliga personer hos båda könen som bara går efter utseendet. Jag har själv haft en hel del såna manliga kompisar genom åren
__________________
Senast redigerad av Vargfar 2017-06-22 kl. 21:01.
Citera
2017-06-23, 11:39
  #153
Avstängd
moluskens avatar
En söt tjej vill man typ ligga med och mysa med, en sexig tjej vill man ligga med och umgås med. Men en vacker tjej vill göra allt med, ligga, prata, umgås, mysa och titta på.
Citera
2017-06-25, 20:03
  #154
Medlem
agentmulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molusken
En söt tjej vill man typ ligga med och mysa med, en sexig tjej vill man ligga med och umgås med. Men en vacker tjej vill göra allt med, ligga, prata, umgås, mysa och titta på.

Varför vill du umgås med en tjej bara för att hon är vacker? Konstigt. Skulle hellre välja att umgås med en tjej för hon vart intelligent, smart, kreativ osv. Lite knäppt att värdera tjejer med olika klasser av utseende som måttstock.

Skulle säga såhär:
De flesta tjejer är sköna att mysa med
Kurviga tjejer är extra sköna att ligga med
Smarta att umgås med
Söta att ta hand om och har som flickvänner
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback