Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-04-27, 01:11
  #1
Medlem
Hej

En liten fundering.

Dom danska tecknarna som gjorde mohamed bilderna fick ett pris på sina huvuden. Tror det var 30 000 per person. Varför har ingen klipt dom?

Det finns många desperata personer. Eller är det bara tomma löften och när det är dags så backar uppdragsgivaren eller inte betalar. Har för mig att dom har satt skot pengar på några mer.
Citera
2008-04-27, 01:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zero_Cool
Hej

En liten fundering.

Dom danska tecknarna som gjorde mohamed bilderna fick ett pris på sina huvuden. Tror det var 30 000 per person. Varför har ingen klipt dom?

Det finns många desperata personer. Eller är det bara tomma löften och när det är dags så backar uppdragsgivaren eller inte betalar. Har för mig att dom har satt skot pengar på några mer.
Ja, kanske inte dem lättaste personerna o klippa
Citera
2008-04-27, 01:41
  #3
Medlem
CXTs avatar
Var det inte utlovat typ 100 000 dollaz till den som tog ihjäl lars vilks? 150 000 om man bringade hans avhuggna huvud till ze towelheads
Citera
2008-04-27, 13:33
  #4
Medlem
Ingen professionell kontrakt mördare tar ett kontrakt under 200 000 kr. Och till och med det är lågt.
Citera
2008-04-27, 13:59
  #5
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejk
Ingen professionell kontrakt mördare tar ett kontrakt under 200 000 kr. Och till och med det är lågt.

Känns bra att kompetensen finns på Flashback.

Du har inte en jävla aning om vad ett mord kostar generellt.

I Bogota är det högst troligt betydligt billigare.
Citera
2008-04-27, 14:36
  #6
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejk
Ingen professionell kontrakt mördare tar ett kontrakt under 200 000 kr. Och till och med det är lågt.

Det behöver väl inte vara något proffs, räcker med en karazee sand nigguh som ska ha lite tur
Citera
2008-04-27, 17:29
  #7
Medlem
Streetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejk
Ingen professionell kontrakt mördare tar ett kontrakt under 200 000 kr. Och till och med det är lågt.

Njae, måste säga emot dig här. Man kan inte sätta någon gräns utan det handlar om hur mycket jobb, vad det är för person m.m som spelar in.

Det kan kosta dig 25 000 hos ett proffs som gör det fint och lämnar inget som kan binda dig till det och sen kan det kosta ännu mer.
Citera
2008-04-28, 00:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Känns bra att kompetensen finns på Flashback.

Du har inte en jävla aning om vad ett mord kostar generellt.

I Bogota är det högst troligt betydligt billigare.

Har inte så stor koll på Bogota och Colombia rent generellt. Men med tanke på att man kan få en "proffesionell" mördare att begå ett mord för 10 000 sek i Nairobi så stödjer jag din teori.
Citera
2008-04-28, 01:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Känns bra att kompetensen finns på Flashback.

Du har inte en jävla aning om vad ett mord kostar generellt.

I Bogota är det högst troligt betydligt billigare.


Du kan få ett mord till priset av en kyckling i Somalien men det är inte aktuellt då jag klart och tydligt skrev; professionell.
Alltså en person med topp mentalitet, topp fysik, en elitist som inte lämnar några spår efter sig m.m. Priset varierar beroende på riskfaktorn, sociala och politiska omständigheter, svårighetsgrad och även andra faktorer. 200 000 kr är billigt för att anlita ett proffs, att ta mindre betalt är amatöraktigt. Som sagt så finns det säkert folk som kan göra jobbet för småpengar, men oftast får klienten exakt vad dom betalar för.
Flera skäl till att 200 000 är minimum är bl.a att man ska ha råd att anlita en erfaren advokat ifall nåt går snett, och för det andra så vill 'proffset' inte ta allt för många uppdrag på sig, mer cash för varje uppdrag, mindre uppdrag, mindre knas.
Citera
2008-04-28, 12:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shejk
200 000 kr är billigt för att anlita ett proffs, att ta mindre betalt är amatöraktigt. Som sagt så finns det säkert folk som kan göra jobbet för småpengar, men oftast får klienten exakt vad dom betalar för.
Flera skäl till att 200 000 är minimum är bl.a att man ska ha råd att anlita en erfaren advokat ifall nåt går snett, och för det andra så vill 'proffset' inte ta allt för många uppdrag på sig, mer cash för varje uppdrag, mindre uppdrag, mindre knas.

Helt rätt. Jag kan tänka mig att det finns några lite billigare varianter (beroende på vem målet är), men det är säkert fler som tar mer än 200 000 än de som tar mindre.
Citera
2008-04-28, 14:48
  #11
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejk
Du kan få ett mord till priset av en kyckling i Somalien men det är inte aktuellt då jag klart och tydligt skrev; professionell.
Alltså en person med topp mentalitet, topp fysik, en elitist som inte lämnar några spår efter sig m.m. Priset varierar beroende på riskfaktorn, sociala och politiska omständigheter, svårighetsgrad och även andra faktorer. 200 000 kr är billigt för att anlita ett proffs, att ta mindre betalt är amatöraktigt. Som sagt så finns det säkert folk som kan göra jobbet för småpengar, men oftast får klienten exakt vad dom betalar för.
Flera skäl till att 200 000 är minimum är bl.a att man ska ha råd att anlita en erfaren advokat ifall nåt går snett, och för det andra så vill 'proffset' inte ta allt för många uppdrag på sig, mer cash för varje uppdrag, mindre uppdrag, mindre knas.


I exempelvis Colombia finns det högst troligt mängder med torpeder
som lever på att ta folk av daga (professionella). Att taxan skulle vara
200 k i snitt är inte så troligt.

Om man vill hyra ett proffs i Europa eller USA är nog 200 k mer rimligt
även om jag tro att det går att få "yrkesskickligt" folk för betydligt
lägre summor.
Citera
2008-04-28, 15:27
  #12
Medlem
Jag känner en dum jävel som heter Håkan som gladeligan plockar någon jävel för en kvarting skåne. Inte lär han tjalla på dig heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback