Citat:
Ursprungligen postat av
tjaboooo
Gjort en liten sammanfattning på dom böter man får om man kör för fort.
Hittar ni fel eller nåt som saknas så bara hojta till.
Enklare fall av fortkörning, hur man kommer undan och andra enklare frågor skall tas i denna tråden.
Mer avancerade fall går bra att tas i separat tråd.
Jag ska säga stort tack till den blonda polismannen som stoppade mig i backen upp mot Bällstavägen efter Bällstabron när jag var på väg hem i min nytvättade bil. Nu ikväll. Det var jag som luktade äpple i hela bilen.
Jag gasade på hela vägen genom fucking Sundbyberg i 40 på 30 pga fuck fulla Sundbybergsbor gissa om man har låsta dörrar. Såg inte snuten bakom mig i backen och gasade upp till 40 efter rödljuset varpå de slog på blåljuset.
Han frågade normala frågor och kollade körkortet och sen frågade han om jag fattade varför han stannade mig och jag sa nej. Jag tror att om jag hade sagt ja där hade jag fått problem med honom. Men jag låtsades korkad för han är snut i Stockholm och jag är bilförare i Stockholm.
Så han sa att OK du gasade på lite jag fattar att man vill när det är tomma vägar men du får hålla ner farten och sen fick jag åka. Han frågade också "och annars är det bra" två gånger och jag gav ögonkontakt och sa ja båda gångerna.
Det är så det funkar här där jag bor. Jag vet inte riktigt om folk ska snacka skit om Stockholm egentligen för folk här är för j-vla bra och snuten om han känner igen sig får gärna stoppa mig fler gånger. Jag är gift men ah. Får jag muta konstapeln med en donut?
Det är bra poliskår tänkte jag mest säga. Det var jag som gjorde fel. Medvetet. Jag ville hem. Han fattade nog att jag fattade men ah va-fn. Bra snut.
Precis ingenting var kränkande eller konstigt. Bara respekt hela vägen.