Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-24, 21:41
  #1
Avstängd
zexonoriis avatar
Nån som vet om tunnlarna på umedalen går ihop med dom på sjukhuset och univertsitet??
Citera
2008-04-24, 21:50
  #2
Medlem
Wendigos avatar
Nej, dessvärre inte. Det skulle vara lite väl långa tunnlar då, dessutom skulle de gå under centrala stan / E4:an och rasrisken där får väl bedömas som rätt stor, speciellt på vår / höst.
Citera
2008-04-28, 16:29
  #3
Medlem
Såvitt jag vet finns ingen speciell tunnel mellan gamla mentalsjukhuset på Umedalen och NUS. Om det finns tunnel däremellan är det antinge för avlopp eller fjärrvärme.
Citera
2012-03-01, 20:54
  #4
Medlem
Det finns kulvertar som går från sjukhuset till umedalen, de går förbi alla gamla kommunala byggnader och användes förrut då de var öppna av uteliggare som gick ändå från sjukhuset till umedalen då det fanns riktiga rum där under marken, det är samma system som de kulverterna som går mellan ålidhem universitetet och sjukhuset. De används än i viss utsträckning men pga asbestosrisk har de stängts ner för några år sedan.
Citera
2012-03-01, 21:45
  #5
Medlem
Den bumpen var inte att leka med Synar dock att det är/var möjligt att gå i kulvertar från NUS till Umedalen. Möjligtvis medelst ålning och krälning men det var nog knappast enklare än att promenera i gatuplan. Man jag vill gärna bli överbevisad i frågan då det skulle vara ruggigt coolt.
Citera
2012-03-02, 13:58
  #6
Medlem
kolymas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mugn
Det finns kulvertar som går från sjukhuset till umedalen, de går förbi alla gamla kommunala byggnader och användes förrut då de var öppna av uteliggare som gick ändå från sjukhuset till umedalen då det fanns riktiga rum där under marken, det är samma system som de kulverterna som går mellan ålidhem universitetet och sjukhuset. De används än i viss utsträckning men pga asbestosrisk har de stängts ner för några år sedan.

Nej det gör det inte, det är bara en skröna. Det finns kulvertar som förbinder vissa byggnader inom det gamla Umedalsområdet. Det finns kulvertar som förbinder byggnaderna på NUS + Universitetet.

Det finns en värmekulvet med ingång i Hamrinsberget som sträcker sej mot Mariehem och Ålidhem.

Vad menar du med "riktiga rum"?
Citera
2012-03-04, 20:03
  #7
Medlem
Vill höja ett varningens finger för kulvertarna på Umedalen.
Finns FETT mycket aspest där. Gick in en bit för en tid sedan med gick direkt ut igen. Säger aldrig mer går jag in där!
Citera
2012-04-19, 17:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Vill höja ett varningens finger för kulvertarna på Umedalen.
Finns FETT mycket aspest där. Gick in en bit för en tid sedan med gick direkt ut igen. Säger aldrig mer går jag in där!

Hur tog du dig ner? Såvida jag vet har dom ju låst luckan som var precis vid Tandläkaren, finns det andra vägar ner?
Citera
2015-03-25, 21:59
  #9
Medlem
raksoes avatar
jag var där nyss med ett gäng polare, vi har varit där ett antal gånger den här veckan. vi bröt upp ett fönster med en kofot och det gick bra, det var ganska många ståldörrar där nere men de gick även att få upp med kofoten, vi var alltså under BUP men ikväll när vi var där så kom två snubbar som jobbar där och ringde snuten så de kom och nu har de mig och mina polare i registret, mina föräldrar vart riktigt sura på mig också för snuten ringde min morsa, det här är 100% sant, jag lovar! men ifall ni ska ner där så gå inte det alltför ofta om ni bryter upp dörrarna eller nåt, för de har förmodligen märkt att dörrarna var sönder och kom tillbaka för att titta, bryt inte heller upp larmade dörrar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback