2008-04-23, 13:32
Medlem
Hej,

Har sömnproblem och har sedan ett tag tillbaka skaffat mina sömntabletter själv. Har kört med stilnoct, imovane, propavan, cb, spice m.m.

Har nu tänkt att gå till läkarn och be om recept istället då det känns smidigare. Kan jag säga till läkarn som det är, dvs att jag har beställt min egen sömnmedicin och vet ju bäst själv vilka som funkar bäst på mig? Eller lär jag göra som de flesta verkar göra; få propavan först, klaga på trötthet dagen efter, sedan få imovane och klaga på järnsmak och sedan få stilnoct osv.. om jag nu vill ha det. Vill egentligejn variera mig då jag tycker det funkar bäst. Frågan är alltså, kan jag säga som det är utan att läkarn ser det som att jag vill flumma på tabletterna lr så? (så är inte fallet då jag har sömnproblem)

En till fråga; vill gärna variera mig med sömnmedicinen.. röka några bloss cb nån kväll ibland för att sova också. Då jag sover riktigt bra på cb och spice i måttliga mängder. Hur många dagar i veckan rekkomenderas att jagh kör cb för sömn för att variera mig mot tabletterna? en lr två dagar hade jag tänkt. Låter det bra tro?

MVH
Citera
2008-04-23, 13:41
Medlem
Gå aldrig till en läkare och rent ut be om att få narkotikaklassade preparat. Det får upp deras ögon och öron direkt och du får gå hem med endast lergigan. Gå istället dit och säg att du testat propavan och lergigan te.x och gå hem med theralen som du blir bakfull av på morgonen, klaga på det och sedan kanske du får imovane eller stilnoct.

Men snälla, gå inte dit och be om att få dessa preparat. Det är som att gräva sin egen grav, om nu inte läkaren är riktigt schysst.
Citera
2008-04-23, 14:42
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Boka tid hos en läkare och förklara din situation, hur du vaknar man nätterna eller tar timmar att somna in. Om säger så du menar det så kommer du säkert få propovan fick jag dock har jag smnproblem, så det va inte lättare än så.
Citera
2008-04-23, 15:02
Medlem
okej. så jag ska säga so mdet är bara och att jag testat propavan och blir tött och sover hyfsatpå den, men blir ofta seg dagen efter. Kan även säg att jag har svårt att somna in ibland.. för det har jag.

rekommendationer på det med cb/spice rökning för att sova då? 1-2 dagar i veckan kanske är lagom?

iofs, om jag får propavan så är de ju inte så farligt att ta det varje dag då den inte är så beroendeframkallande vad jag fattat..
Citera
2008-05-08, 14:43
Medlem
PixieSagas avatar
jag har haft svår sömnproblem länge nu och jag har testat en del som propavan, stilnoct o sånt men det funkade inget vidare, visserligen var det ganska svaga som jag hade fått av min morsa.

Tillslut gick iaf jag ner till psyk här i stan och sa att jag ville ha något att sova på och jag fick völ prova nå liknande fast på recepot men nu har jag haft lergigan några år och jag tycker dom är hgelt okej, dock ska jag väl ta 1-2 st bara men jag brukar köra med 4 st och då sover jag oftast en hel natt, iaf om jag har tur och inte har ätit nå mycket på dagen.
Nu ska jag prova atarax som tydligen ska vara liknande så får väl se, skulle ju egentligen vilja ha något som nockar mig totalt på kvällarna men samtidigt måste jag vara pigg på morgonen, sjukt drygt.

men visst tusan kan du ringa läkaren o säga som du skriver men lägg fram det lite snyggt iaf. Jag gjorde ju det och det funkade för mig sen om dom ser mig som en missbrukare eller inte skiter jag i, jag vill bara kunna sova ordentligt o slippa all skit som blir av att jag inte får sova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in