2009-06-08, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonftw
Viktigt är att man gör alla rörelser, speciellt "döda vinkel-titten", tydligt. Vrid nacken tydligt men inte överdrivet.

Vrid nacken till kvart i/kvart över, om ni förstår vad jag menar, det sa dom på VV när jag gjorde för mycket med huvudet.
Citera
2009-06-08, 09:46
Medlem
1 timme kvar till teoriprov, fan jag skiter knäck. Aldrig varit så här nervös
Citera
2009-06-08, 09:48
Medlem
BingaBangas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damskii
1 timme kvar till teoriprov, fan jag skiter knäck. Aldrig varit så här nervös
Inga problem Så länge du har pluggat kommer det gå problemfritt.
Citera
2009-06-08, 12:03
Medlem
Aussie89s avatar
Klarade uppkörningen i Uppsala

YES YES YES YES YES

Nu har jag körkort! Jag är således en av de 48% som klarade uppkörningen i Uppsala på första försöket. Jag fick en rättvis äldre man med ett strängt utseende, vilket gjorde mig lite nervös i början men det släppte när jag insåg att det var en bra inspektör jag hade fått!

Vi körde ut från vägverket, körde landsväg, motorväg, påfart, efter skyltar till mål, backa runt hörn, en del i centrum och sedan tillbaka och parkera. Jag är lycklig att det inte blev mer avancerat än så. Jag kan inte riktigt fatta det. Nu har jag lappen

Eftersom att min ensamstående mor inte har körkort eller bil har det blivit 36 lektioner på körskola, och 10 timmar privat med en väns pappa. Hela kalaset gick på 19 k.

Jag har körkort
Citera
2009-06-08, 12:09
Medlem
pompomlitos avatar
Tjena

Halloj! Nu har jag åkt runt med farsan ett tag och känner mig relativt säker på alla grunder och att åka på landsväg, tätort. Men har dock aldrig kört inne i stan nu till frågan: Tycker ni att jag ska ta en 3 veckor lång intensivkurs med 30 lektioner eller 10 lektioner + teori? Kostnaden är ingen fara jag vill bara ha mitt körkort fort och lätt!

MVH pompom
Citera
2009-06-08, 12:11
Medlem
pompomlitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aussie89
YES YES YES YES YES

Nu har jag körkort! Jag är således en av de 48% som klarade uppkörningen i Uppsala på första försöket. Jag fick en rättvis äldre man med ett strängt utseende, vilket gjorde mig lite nervös i början men det släppte när jag insåg att det var en bra inspektör jag hade fått!

Vi körde ut från vägverket, körde landsväg, motorväg, påfart, efter skyltar till mål, backa runt hörn, en del i centrum och sedan tillbaka och parkera. Jag är lycklig att det inte blev mer avancerat än så. Jag kan inte riktigt fatta det. Nu har jag lappen

Eftersom att min ensamstående mor inte har körkort eller bil har det blivit 36 lektioner på körskola, och 10 timmar privat med en väns pappa. Hela kalaset gick på 19 k.

Jag har körkort

GRATTIS

Längtar inte nådigt nu asså!
Citera
2009-06-08, 12:26
Medlem
Satte teorin med 58 rätt, kändes förjävla bra.

Jag tycker du ska gå intensivkursen och sen uppkörning+teori direkt på det så det är någorlunda fräscht i skallen
Citera
2009-06-08, 12:30
Medlem
FSGLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aussie89
YES YES YES YES YES

Jag har körkort

Grattis! Jag har själv uppkörning i Uppsala om några veckor...
Var fick du köra? Hur lång tid tog det? Säkerhetskontroll?
Citera
2009-06-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitzerl
Vad är gröna pluppar för något?

Och när man pluggar teori på körskolorna med deras pärmar eller datorer eller vad de har, kostar det någonting att göra det?

Alltså, man har A B C F Repetering och sluttest. När man inte har gjort dem har dom en gul cirkel i mitten. Men när man klarar dem blir cirkel grön, det va så jag menade men gröna pluppar.

Om du är inbetald på körskolan får du använda pärmar/datorerna hur mycket du vill.
Citera
2009-06-08, 14:08
Medlem
DoDaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake bite
Alltså, man har A B C F Repetering och sluttest. När man inte har gjort dem har dom en gul cirkel i mitten. Men när man klarar dem blir cirkel grön, det va så jag menade men gröna pluppar.

Om du är inbetald på körskolan får du använda pärmar/datorerna hur mycket du vill.

För att förtydliga så är det ett datorprogram. Det är lite olika bilskola till bilskola, på min så behövde man ha fyra "gröna pluppar", dvs fyra avklarade prov. Och på din skola var det sex.

De har ofta en högre gräns än vad normalt är. Min skola har gränsen på 63 av 70 rätt. Skrivningen hos VV har 52. Det är för att bilskolan ska vara säker på att just du kan. För är det så att du inte kan så får bilskolan skit för det. Om de bara skickar dit elever som kuggar alla prov. Det är därför skolan måste se att du klarar av, annars avbokar de.
Bokar du proven privat så är det inte sånt här. Endast för att bilskolorna inte ska få skit.
Citera
2009-06-08, 14:30
Medlem
Cryxs avatar
Hade teori och uppkörning idag. Teorin klarade jag, fick 1 över godkänt :P. Uppkörningen gick dock inte lika bra. Skulle köra in på en huvudled från en vanlig väg, så kommer det en bil på huvudleden, jag väjar då såklart men han stannar av nån anledning, typ för att va schysst eller nåt. Så jag tar för mig och kör, men så fick man tydligen inte göra. - Första kuggmomentet.

Sen var det ett annat moment vid nåt speciellt buss-styrt trafikljus, jag kommer nerifrån och ska svänga vänster. Jag sitter och väntar ganska länge för att trafikljuset skulle tändas till grönt, men så fungerar det tydligen inte vid sådant typ av trafikljus, utan jag skulle köra när det va släckt och när jag hade fri väg, så jag stod där mitt i vägen och hindrade trafiken bakom då, för att jag väntade på grönt... Surt.

Annars körde jag bra. Får ta nya tag, oroar mig bara att jag inte ska få nån tid förrän långt fram, sen gruvar man sig igen, satans skit.
Citera
2009-06-08, 14:39
Medlem
holys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Hade teori och uppkörning idag. Teorin klarade jag, fick 1 över godkänt :P. Uppkörningen gick dock inte lika bra. Skulle köra in på en huvudled från en vanlig väg, så kommer det en bil på huvudleden, jag väjar då såklart men han stannar av nån anledning, typ för att va schysst eller nåt. Så jag tar för mig och kör, men så fick man tydligen inte göra. - Första kuggmomentet.

Sen var det ett annat moment vid nåt speciellt buss-styrt trafikljus, jag kommer nerifrån och ska svänga vänster. Jag sitter och väntar ganska länge för att trafikljuset skulle tändas till grönt, men så fungerar det tydligen inte vid sådant typ av trafikljus, utan jag skulle köra när det va släckt och när jag hade fri väg, så jag stod där mitt i vägen och hindrade trafiken bakom då, för att jag väntade på grönt... Surt.

Annars körde jag bra. Får ta nya tag, oroar mig bara att jag inte ska få nån tid förrän långt fram, sen gruvar man sig igen, satans skit.

Du verkar betydligt mindre deprimerad än mig över att ha kuggat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in