Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-25, 23:20
  #25993
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Ja det får du, ligg bara i höger körfält.
Ja efter den heldragna linjen får han byta till höger körfält. Om han får köra där från början bestäms av information tidigare.
Citera
2014-07-25, 23:29
  #25994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oRuse
Självutvärderande ju. Plugga in på kapitlen som rör säkerhet så fixar du det till nästa gång

Är det värt att köpa detta http://15739.str.se/E-handel/?art=138166 30 str tester...

Använder mig utav http://www.korkortsteori.se/?gclid=C...FYLFcgodPFMAGQ

Men fått höra att strs är riktigt bra tester... Bör man köpa dem? några tips o råd..
Citera
2014-07-26, 14:51
  #25995
Medlem
Jagvetfaktistintes avatar
Klarade nyss körkortet på 6e uppkörnings försöket, på teorin fick jag först 50p sedan 57p. Den hade förövrigt gått ut imorgon haha!

Jag tog 25 körlektioner.

Måste säga att hela körkorts systemet är dåligt, jag blev godkänd idag fast jag gjorde större tabbar än jag gjort innan och dom gångerna blivit underkänd. Jävligt tragiskt att folk ska behöva gå igenom ett test på över 1200kr+ och sen hänger allt på tillfälligheter och vem man får köra med. Jag är garanterat inte bättre nu på att köra bil än vad jag var vid det första uppkörnings tillfället.
Citera
2014-07-26, 17:55
  #25996
Medlem
Fråga gällande teoriprovet

Jag undrar en sak, jag kör med automatbil och tänker ta körkortet för automat. Kommer jag få löjliga frågor om manuell bil på teorin? Alltså jag har varken något intresse eller bryr mig om hur man startar/stannar med en manuell bil, jag ska fan inte köra den bilen så jag bryr mig inte om man drar upp handbromsen först eller man måste ha både fötterna på pedalerna. Hur man växlar upp och vilka steg man måste göra?

Kommer det sådana frågor i teorin?
Citera
2014-07-26, 17:58
  #25997
Medlem
Är du för efterbliven för att kunna hantera en manuell växellåda och måste ta körkort för automat så får du nog enkla frågor.
Citera
2014-07-26, 18:00
  #25998
Avstängd
man kan ju alltid hoppas ts.
Citera
2014-07-26, 18:01
  #25999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluto456
Jag undrar en sak, jag kör med automatbil och tänker ta körkortet för automat. Kommer jag få löjliga frågor om manuell bil på teorin? Alltså jag har varken något intresse eller bryr mig om hur man startar/stannar med en manuell bil, jag ska fan inte köra den bilen så jag bryr mig inte om man drar upp handbromsen först eller man måste ha både fötterna på pedalerna. Hur man växlar upp och vilka steg man måste göra?

Kommer det sådana frågor i teorin?

Nej.
Citera
2014-07-26, 18:12
  #26000
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Nej.

Tack!
Citera
2014-07-26, 18:26
  #26001
Medlem
p0kerfac3s avatar
PC program för körkortsteori

Försöker få lite virtuella hjälpmedel såsom PC spel/program som ett komplement till att mala Körkortsboken.
PB har ju TEO och Bonniers men dessa är gamla, men är dem fortfarande aktuella?
Vill inte sitta å nöta in gammal information.. Men så mycket kan väl inte ha förändrats, alltså det som är basic?
Citera
2014-07-26, 18:37
  #26002
Medlem
http://korkortonline.se/ (199kr en månad. dock är teorin gratis, endast teorifrågorna som kostar.)

--
http://www.bonnierstrafikskola.se/ (uppdateras varje år kostar dock lite finns 30 dagar 149kr. 60 dagar 249kr. 90 dagar 299kr)

Bonniers 2011 från piratebay funkar ju också. Inte mkt som förändrats säkert.

sök Bonniers Trafikskola 2011 Makan747 på google


--

Är du registrerad i någon trafikskola så for man la böcker och gratis STR tester? idk
__________________
Senast redigerad av Floz 2014-07-26 kl. 18:42.
Citera
2014-07-26, 18:47
  #26003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Nej.

kommer det någonsin frågor om växlar/växellådor ?
Citera
2014-07-26, 19:11
  #26004
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluto456
Jag undrar en sak, jag kör med automatbil och tänker ta körkortet för automat. Kommer jag få löjliga frågor om manuell bil på teorin? Alltså jag har varken något intresse eller bryr mig om hur man startar/stannar med en manuell bil, jag ska fan inte köra den bilen så jag bryr mig inte om man drar upp handbromsen först eller man måste ha både fötterna på pedalerna. Hur man växlar upp och vilka steg man måste göra?

Kommer det sådana frågor i teorin?

Jag vet inte om du är för snål eller dum eller båda eftersom du ska ta körkort med automat men det kommer du nog ångra ganska grovt efter ett kort tag oavsett vilket.

Men nej, självklart får du inga frågor om "manuell bil" ( ) när du ska ta körkort på automat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback