2013-03-04, 16:21
Medlem
janssonkarls avatar
Jahopp då var första bötern gjord... sviniga pengar...
Citera
2013-03-04, 16:28
Medlem
grimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Jahopp då var första bötern gjord... sviniga pengar...
Vad gjorde du? Har du sagt A får du säga B. Seså, bikta sig nu
Vad som än hände så har du väl lärt dig nåt hoppas jag.
Citera
2013-03-04, 16:37
Medlem
När ska man börja accelerera och när ska man bromsa in vid en hastighetsskylt? Behöver hjälp. Tack för svar!
Citera
2013-03-04, 16:55
Medlem
Fru.Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertNestaMarley
1. Den brukar sitta till vänster om ratten, liksom bakom. Den lilla ratten till vänster om den stora styrratten.

http://www.my-gti.com/wp-content/uploads/vw_gt_05.jpg

Jag kan ha fel men jag tror parkeringsljus är den längst upp.

2. En bra bild som förklarar allting.

http://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2505853..._147255874.jpg
okej tack för svar, men angående parkeringsljuset är det det som är på alltså den där lilla ovala symbolen?eller är det den som sitter brevid, 1 hack till höger?
Citera
2013-03-04, 17:04
Medlem
janssonkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimar
Vad gjorde du? Har du sagt A får du säga B. Seså, bikta sig nu
Vad som än hände så har du väl lärt dig nåt hoppas jag.

05 "i en vägkorsning eller inom ett avstånd av 10 m från korsande körbanas närmaste ytterkant" med tillägget 3m. Böteslappen på 700kr är från Polismyndigheten.

Sura pengar nu när det är studentkryssning i helgen dock så hade båda min föräldrar också parkerat där... liksom 10 meter ledigt centralt i stan vem hade inte parkerat där.. hade lärt mig en läxa även om jag fått 100 kr i böter så 700 sög sen tankade jag för 500 imorse hela studenbidraget + lite til...
Citera
2013-03-04, 17:08
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
När ska man börja accelerera och när ska man bromsa in vid en hastighetsskylt? Behöver hjälp. Tack för svar!
Jag fick lära mig att planera körningen och att hastigheten ska vara anpassad då du når skylten. Trafikläraren talade om för mig att släppa på gasen en bit innan och bara låta bilen rulla, eventuellt bromsa lätt innan om man inte uppnått rätt hastighet.

När det kommer ett par 80-skyltar efter en 50-sträcka, så är det väl bara gasa när man är sidledes med skyltarna.
Citera
2013-03-04, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Jag fick lära mig att planera körningen och att hastigheten ska vara anpassad då du når skylten. Trafikläraren talade om för mig att släppa på gasen en bit innan och bara låta bilen rulla, eventuellt bromsa lätt innan om man inte uppnått rätt hastighet.

När det kommer ett par 80-skyltar efter en 50-sträcka, så är det väl bara gasa när man är sidledes med skyltarna.
Tack! Kändes lite osäkert hur man skulle göra då man aldrig hör något om detta.
Citera
2013-03-04, 19:11
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Tack! Kändes lite osäkert hur man skulle göra då man aldrig hör något om detta.
Så svårt är det väl inte att lista ut det? Skylten betyder ju förbud att överstiga angiven hastighet. Om du då kör på en 50väg och ser en 70skylt betyder det ju att 50 gäller fram till den nya skylten. Inte 20 meter före, inte 20 meter efter, utan vid skylten. Sen är det upp till dig att på ett trafiksäkert och miljövänligt sätt lösa problemet.
Citera
2013-03-04, 19:22
Medlem
RobertNestaMarleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru.Lindholm
okej tack för svar, men angående parkeringsljuset är det det som är på alltså den där lilla ovala symbolen?eller är det den som sitter brevid, 1 hack till höger?

Förlåt men jag är inte riktigt säker haha, du får nog fråga någon annan så jag inte ger dig felaktig information.
Citera
2013-03-04, 19:28
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertNestaMarley
Förlåt men jag är inte riktigt säker haha, du får nog fråga någon annan så jag inte ger dig felaktig information.
Stämmer bra.
Är man osäker så tittar man i instruktionsboken. Det är inte fel och det är inte fult att göra det. Samma sak med spolarvätska och liknande. Det har ingen betydelse för bedömningen av aspiranten.
Citera
2013-03-04, 21:04
Medlem
Säg att man kör i 4ans växel och närmar sig ett rött ljus , man växlar då ner från 4an->3an->2an. Undrar bara , kan man bromsa lite mjukt och samtidigt växla neråt utan att tillföra gas? Alltså går det att inte möta med lite gas som man brukar när man växlar uppåt? (Helt enkelt växla ner utan gas?)..
Citera
2013-03-04, 21:15
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldibalo
Säg att man kör i 4ans växel och närmar sig ett rött ljus , man växlar då ner från 4an->3an->2an. Undrar bara , kan man bromsa lite mjukt och samtidigt växla neråt utan att tillföra gas? Alltså går det att inte möta med lite gas som man brukar när man växlar uppåt? (Helt enkelt växla ner utan gas?)..
Gasa när du ska öka farten. Varför vill du gasa när du ska bromsa? Du bromsar väl inte lite lätt när du vill öka farten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in