Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-01-31, 10:07
  #25
Medlem
deerhunters avatar
Om bilen inte ska gå att lacka sen så är det spikplanka eller liknande, och sen massa silikonspray över hela bilen efter det.

Omöjligt att lacka, även om man slipar bilen plåt-ren.
Citera
2018-04-17, 21:00
  #26
Medlem
Hummm..s avatar
Gör en jättebump med hänvisning till regel 0.02 ”Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.”.

Jag är ute efter samma sak, dvs att ”förstöra” (ta bort) lack så fort som möjligt. Är bromsvätska Dot 4 ett bra val eller finns det numer bättre ämnen som man kan köpa som privatperson på ex Biltema, Jula, etc.. Det är bara lacken jag är ute efter.

Om Dot 4 rekommenderas, hur snabbt verkar detta i så fall och vid vilken temperatur är den mest idealisk för ändamålet?
Citera
2018-04-17, 23:28
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Gör en jättebump med hänvisning till regel 0.02 ”Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.”.

Jag är ute efter samma sak, dvs att ”förstöra” (ta bort) lack så fort som möjligt. Är bromsvätska Dot 4 ett bra val eller finns det numer bättre ämnen som man kan köpa som privatperson på ex Biltema, Jula, etc.. Det är bara lacken jag är ute efter.

Om Dot 4 rekommenderas, hur snabbt verkar detta i så fall och vid vilken temperatur är den mest idealisk för ändamålet?

Man kan ju vara lite vågad och köra en googling på ”färgborttagning bil” och se vad man hittar....
Citera
2018-04-18, 09:57
  #28
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Man kan ju vara lite vågad och köra en googling på ”färgborttagning bil” och se vad man hittar....

Jo, och det har jag sökt på. Det jag efterfrågar är erfarenheter av vad som är bäst.. typ.

Samt
Citat:
Om Dot 4 rekommenderas, hur snabbt verkar detta i så fall och vid vilken temperatur är den mest idealisk för ändamålet?
__________________
Senast redigerad av Hummm.. 2018-04-18 kl. 10:45.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback