Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-22, 14:07
Medlem
Nu är det så att jag skall lämna pisseprov inom tre dagar

Jag intog idag kl 10:30 4 *50 mg kodein perduretas (tuggade) samt 2 codein effergal (30 mg kodein 500mg paracetamol i varje tablett) och undrar nu hur länge detta kommer synas i urinprovet???

please help!!!
Citera
2008-04-22, 14:20
Bannlyst
beroende på vad det är för urinprov så förhoppningsvis inte alls.

Men vad vet jag.
Citera
2008-04-22, 14:29
Medlem
Ett Hunds avatar
Det här hör hemma i Drogakuten. Flyttas!

Opiater och andra opioider > Drogakuten

Förresten så bör du sätta bättre topic nästa gång, det där duger verkligen inte.

/Mod
Citera
2008-04-23, 15:55
Medlem
booses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingeling

Jag intog idag kl 10:30 4 *50 mg kodein perduretas (tuggade) samt 2 codein effergal (30 mg kodein 500mg paracetamol i varje tablett) och undrar nu hur länge detta kommer synas i urinprovet???

please help!!!
´Ja, det kommer att synas.
Citera
2008-04-23, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plingeling

please help!!!

Japp du e screwed
Citera
2008-04-23, 17:45
Medlem
styler88s avatar
be en kompis som är ren pissa i en mugg åt dig, och hoppas på att du ej har bevakat pissprov.
Citera
2008-05-01, 04:21
Medlem
Lite sent att svara kanske, men är ändå nyfiken på hur du gick?

Opiater sitter nu inte i så fasligt länge, så det kan faktiskt ha gått bra. Får hoppas på det för din skull i alla fall. I annat fall kunde du ju ha garderat dig med att tala om att du nån dag innan fått någon karta Citodon el. Pancod av en vän för att du hade ont i huvudet eller liknande. Eller så kunde du sagt att du hostat och fått cocilana av din gamla faster :-)

Så länge dom inte skickat in skiten på analys så borde det inte varit några problem i så fall, och det gör dom vanligtvis inte om det inte rör sig om något väldigt viktigt. Skulle dom fö ha gjort det, så är det ändå möjligt att du skulle kunna klara dig på "Citodon", av den enkla orsaken att dosen du ätit (200mg Kodein från 4st Perduretas, samt 60mg Kodein från de två Citodon-kopiorna - dvs. totalt 260mg) faktiskt är ungefär vad maxdosen ligger på ifall du fått tex Citodon utskrivet (max föreskriven dos Citodon är 2 x 8st dagligen, vilket resulterar i 240mg Kodein på bara en dag).

Nu vet jag visserligen inte om de kan se skillnad på Kodeinfosfathemihydrat (som Citodon innehåller) och Kodeinfosfat (som Perduretas innehåller, och som inte finns i något godkänt läkemedel i Sverige) vid en eventuell analys - men så petnoga kanske dom inte är

Nåja. Hur gick det då?
Citera
2008-05-01, 14:44
Medlem
Har faktiskt inte fått något svar ännu

Lämnade pisseprov nummer två nyligen så man kan bara hålla tummarna.

Fan va korkad man är som fortsätter käka skiten när man fått denna möjligheten till hjälp som faktiskt kostar samhället pengar...

Där ser man vad starkt beoendet är......
Citera
2008-05-03, 17:51
Medlem
Kodeinet metaboliseras ju till morfin, och det är detta som syns. Rimligtvis 2-4 dagar som för morfin.
Citera
2008-05-03, 17:55
Medlem
Aahas avatar
Vadå inte fått nå svar än? Det ska man väl ändå få på plats. Jag brukar stå brevid när de testar.
Citera
2008-05-03, 17:57
Medlem
Aahas avatar
Oops, var visst en gammal tråd.. jaja shit the same
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in