Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-11, 00:36
  #13
Medlem
Astral.explorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Momus
Karta?
Jag blev genast väldigt intresserad.
Och funderar på att redan imorgon ta mig en tur, om det inte ligger mer än 10 mil bort.
Behöver något att fotografera och snaska på.

Ne har ingen karta, men du åker upp förbi bymarken på Kortebovägen förbi netto o lampladan där så kommer du snart te en rondell, i den tar du höger fortsätter ner så ser du ett rätt stort gult trevåningshus på höger sida.. du går in på baksidan av de..
Citera
2009-01-15, 00:30
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Momus
Karta?
Jag blev genast väldigt intresserad.
Och funderar på att redan imorgon ta mig en tur, om det inte ligger mer än 10 mil bort.
Behöver något att fotografera och snaska på.


hehe, ja bor precis jämte där. "Hus nr 16" som vi som bor där brukar kalla de är ett gammalt psyksjukhus. Några av barnen som dog där ligger begravda på kyrkogården jämte.
Det tar 5min att åka dit från centrum. Huset ligger 50m från strandskolan på området vilhemsro. Det är ett stort gult hus så du lär inte missa de.
Vid rondellen vid jet tar du höger in på ebba ramsays väg. Sen åker du bara ca 1 min o då ser du huset på höger sida.
Har gått runt o skojat i de huset sen ja va typ 12 o har hittat sjukjournaler o massa
Citera
2015-05-12, 12:40
  #15
Medlem
Huset i på 152:an mellan skillingaryd och hillestorp då? Folk säger att luckor öppnas och glas krossas i huset o att man hör tydligt utanför?

Huset utanför Habo kyrka då? Övergivet sen 70-talet...

Falks grav alltid färska blommor...

hus 16 är tyvärr rivet...

vad finns det mer någon som vet???

mer info om huset i strömsbergsskogen?
Citera
2015-05-15, 21:23
  #16
Medlem
Drumedarens avatar
Gamla bruket uppe på petersberg sägs ju vara hemsökt.
Har inte mer info än så, men har varit där flertal gånger och visst fan är det läskigt att vistas därinne på nätterna.
Citera
2015-08-06, 00:14
  #17
Medlem
CodeCrews avatar
Ingen som vet om det finns fler ställe än dessa?
Citera
2015-08-15, 12:38
  #18
Medlem
wormshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0rken
Som rubriken lyder.. vet nån om några hemsökta platser i Jönköping? Hur kommer man till Falks grav?

Har hört att det ska finnas ett ödehus mellan Nässjö och Eksjö som är hemsökt efter att en pappa dödade sin familj och sen sig själv. Har dock inga källor på det då en bekant pratat om det och visat bilder. På hennes bilder syns en manlig gestalt tydligt.

Har inte varit där själv.
Citera
2015-08-17, 21:28
  #19
Medlem
Miss_Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolthuskvarna036
Huset i på 152:an mellan skillingaryd och hillestorp då? Folk säger att luckor öppnas och glas krossas i huset o att man hör tydligt utanför?

Huset utanför Habo kyrka då? Övergivet sen 70-talet...

Falks grav alltid färska blommor...

hus 16 är tyvärr rivet...

vad finns det mer någon som vet???

mer info om huset i strömsbergsskogen?

Huset mellan Skillingaryd - Hillerstorp är inte hemsökt.
Citera
2016-11-14, 23:09
  #20
Medlem
Xemnass avatar
Söker tips på hemsökta byggnader/hus/fabriker i närheten av Gislaved/Gnosjö/Värnamo.
Alla svar uppskattas. Helt en radie inom 50-100km! (Jkpg t. ex dvs)
Citera
2017-02-01, 08:30
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Croopy
Om du vet vart Ljungarum ligger så finns det ett hus där i strömsbergsskogen, det är en Herrgård där, stort vitt hus är det. Där sägs det spöka, kände en som bodde där innan, hennes mamma om jag nu minns rätt hade sätt Greven som byggde huset sitta i en gungstol. Kommer inte ihåg så mycket, dock är det inte allmänt, utan det bor familjer där.

Är det strömsbergs herrgård du menar?
Citera
2017-02-15, 22:02
  #22
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim Hibbins
På Attarsgården lär ju pigan Hedda gå igen.

http://tinyurl.com/88atst
http://tinyurl.com/8slvny

Attarp ja. Där en ung flicka sades ha slukats av berget Finns många historier om det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback