• 1
  • 2
2008-04-20, 22:14
Medlem
Idag när jag skulle göra mig lite mat så kollade kjag lite närmare på en av köttbullarna och ve o fasa! En -plastbit-, liten blå plast bit.. Det var andra gången jag fick en i mina köttbular..
Inget farligt men ändå..
Någon annan som har fått en liten bit i sina köttbullar?

Ska kolla imorgon om jag kan få någon bra bild på det..

Testade o söka utan någe vidare lycka.
Senast redigerad av Lunkis 2008-04-20 kl. 22:21.
Citera
2008-04-20, 22:17
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkis
Idag när jag skulle göra mig lite mat så kollade kjag lite närmare på en av köttbullarna och ve o fasa! En -plastbit-, liten blå plast bit..
Inget farligt men ändå..

Jag har aldrig råkat ut för någon mystisk materia i deras köttbullar men däremot så var min kusin med om att deras köttbullar var fulla med vita maskar. När de ringde företaget så var de väldigt angelägna om att tysta ner det hela. Har verkligen haft svårt för köttbullar sedan dess.
Citera
2008-04-20, 22:19
Medlem
Benflisor har man råkat ut för...
men plast?
Citera
2008-04-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Jag har aldrig råkat ut för någon mystisk materia i deras köttbullar men däremot så var min kusin med om att deras köttbullar var fulla med vita maskar. När de ringde företaget så var de väldigt angelägna om att tysta ner det hela. Har verkligen haft svårt för köttbullar sedan dess.

Urgh... Blev plötsligt väldigt glav över att det bara var en plastbit

Men att det har hänt 2ggr på ganska kort tid... Hmm..
Citera
2008-04-20, 22:20
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkis
Idag när jag skulle göra mig lite mat så kollade kjag lite närmare på en av köttbullarna och ve o fasa! En -plastbit-, liten blå plast bit..
Inget farligt men ändå..

Mamma scans menar du? (Utan apostrof eller vad det skall föreställa. Vad gör den där?)
Citera
2008-04-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hr.Johansson
Mamma scans menar du? (Utan apostrof eller vad det skall föreställa. Vad gör den där?)

Haha, jadu vet inte rikitgt... Fick bara för mig att den skulle vara där

Så, fixade det nu
Citera
2008-04-20, 22:42
Medlem
klybans avatar
Är det bara jag här som aldrig någonsin köpt mamma scans eller liknande köttbullar?

Har dock ätit dom flera ggr hos andra.

Tjejen hon köpte mamma scans var och varannan vecka till hon träffade mig, nu får hon mina istället
Citera
2008-04-20, 23:51
Medlem
De är inte ens svårt eller tar lång tid så vafan gör man mammascan köttbullar om har pengar att köpa köttfärs för?

Ta en näve havegryn (äger ju brödsmulor tbh) och smula sönder den me handflatorna, i med lite peppar o salt sen i med önskad mängd köttfärs och fyll på med havegryn om du vill sen är de bara att blanda,rulla och steka.

Tar ju typ 5min att fixa hemmagjorda mycke godare.
Citera
2008-04-21, 08:04
Medlem
klybans avatar
Kan i viss mån förstå att man använder sig av mamma scans och liknande.
För dom som inte kan laga mat och framför allt inte tiden att rulla köttbullar för det tar minsann inte 2min att göra.

Men jag skulle aldrig göra det, nu när jag tänker på det så är jag stolt att jag aldrig köpt mamma scans.

Men nått som jag tycker är ännu värre är dom som köper färdiga hamburgare, och oftas köper dom den dåliga kvaliteten som är helt oätbar.
Sambon var hos farsan sin(ny pansionerad, hans fru jobbade) och fick dessa hamburgare och tyckte dom var så jävla äckliga att hon kunde inte äta dom.
Och var tvungen och säga till honom att sånna ger du inte mig och våra barn igen, låter som jag skämt bort henne

Hamburgare här pratar vi om enkelt att göra.
Recept: ta lite köttfärs lägg i ena handen PANG men andra handen, i stekpannan, krydda och salta och stek klart.
Och har man inte köttfärs jämt då kan man göra enligt receptet men man slutar innan "i stekpannan" momentet, och då istället förpackar väl sina hamburgare som man tar ut vid tillfälle när man behöver dom.
Citera
2008-04-21, 08:11
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
tiden att rulla köttbullar för det tar minsann inte 2min att göra.

Har man riktigt bråttom så kan man spritsa ut färsen.

~Paul~
Citera
2008-04-21, 08:32
Medlem
Man kan även mikra mamma scans eller motsvarande märkens köttbullar för extra snabbt och lat resultat. Inte det godaste direkt.. men är man hungrig så
Citera
2008-04-21, 08:40
Medlem
Mondobabys avatar
Klyban ler lite roat när jag läser ditt inlägg om hamburgare.

Själv har jag en liten hamburgerpress, fixar färsen med kryddor och allt, lägger sen en kula(stor som en golfboll) i sargen och pressar med tillplattaren(väloljad)
Detta gör jag med fördel på smörpapper som sen kan klippas i lagom stora bitar för att frysas in separat, voila´bara att plocka fram vid behov.

Håller i övrigt med er, varför köpa färdiga bullar när det går minst lika snabbt att fixa egna och godare, varför inte göra en stor sats och frysa in dom färdigstekta.
Snabbt och smidigt att plocka fram vid behov.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in