Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-27, 06:33
  #433
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Troligen för att bokförsäljningen toppat och Google betalt honom en bra slant för att lägga upp den.
Ligger ju i Googles intresse att hålla programeringsintresset uppe för sin rekrytering skulle jag tro.
Vissa företag är ju mer framsynta än andra.

Microsoft släpper ju gratis programeringsverktyg de med.
Lite stympade men med lite modifierande och kompletterande tools och libs från tredjeparts leverantörer och egna grejer funkar det smidigt IMHO.

Mmm, ligger nåt i det. Jag fuck juj nåt MAUA Micrisift Academmic User Account där allt kostade 0$
Citera
2012-06-27, 12:12
  #434
Medlem
engis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
C++ direkt vill jag minnas var helt ok.

Instämmer, mycket bra bok om du frågar mig!
Citera
2012-06-27, 12:24
  #435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromKorea
Någon som besitter en bra up-to-date bok av C++ (Objektorienterad programmering) - Har läst Programmering A, inriktning C++ och vill gärna fortsätta på det spåret, dock med objektorienterad programmering istället.


Hej hej, jag har c++ direktboken om du vill ha den, om inte så får nån annan här i tråden som vill börja koda få den
Citera
2012-06-27, 15:35
  #436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyw
Hej hej, jag har c++ direktboken om du vill ha den, om inte så får nån annan här i tråden som vill börja koda få den
Skulle jättegärna ta emot den!
Citera
2012-06-27, 15:42
  #437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromKorea
Skulle jättegärna ta emot den!

yes yes P.Ma address så slänger jag den på Posten om du inte bor nära Varberg
Citera
2012-06-27, 16:54
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyw
yes yes P.Ma address så slänger jag den på Posten om du inte bor nära Varberg
Done&done
Citera
2012-07-02, 12:35
  #439
Medlem
Adobes avatar
Jag har tänkt lära mig flera programmeringsspråk med syftet att det ska leda till att skaffa/få jobb samt möjligtvis till att skapa bra bots och fusk till några simpla spel och kanske smarta och bra program.

Har förut kunskaper inom VB och VB .net, men inte så jätte mycket mer än grunder

Vet inte ännu riktigt skillnaden på C och C++, men iaf något av dom är jag ändå intresserad av att försöka lära mig.

Har ni tips på vart jag ska börja?
Hittills just nu håller jag även på lära mig XHTML, CSS och snart börja med Javascript.

Använder mig just nu av denna killes tutorials
http://www.youtube.com/user/thenewboston

Men osäker hur mycket han verkligen lär ut, hur mycket av språket osv som finns.
Antar även att det finns många tutorials om språk på Lynda.com som man kan tanka ner.


Men iaf skulle vara bra att höra hur ni lärt er C/C++ ? Vilken lär bli bästa vägen?
Jag föredrar video tutorials framför böcker, aldrig riktigt gillat att läsa i skolan och haft svårt för det. Lärt mig alltid mest genom att se på filmer osv.
Citera
2012-07-02, 12:51
  #440
Medlem
jonthe12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Jag har tänkt lära mig flera programmeringsspråk med syftet att det ska leda till att skaffa/få jobb samt möjligtvis till att skapa bra bots och fusk till några simpla spel och kanske smarta och bra program.

Har förut kunskaper inom VB och VB .net, men inte så jätte mycket mer än grunder

Vet inte ännu riktigt skillnaden på C och C++, men iaf något av dom är jag ändå intresserad av att försöka lära mig.

Har ni tips på vart jag ska börja?
Hittills just nu håller jag även på lära mig XHTML, CSS och snart börja med Javascript.

Använder mig just nu av denna killes tutorials
http://www.youtube.com/user/thenewboston

Men osäker hur mycket han verkligen lär ut, hur mycket av språket osv som finns.
Antar även att det finns många tutorials om språk på Lynda.com som man kan tanka ner.


Men iaf skulle vara bra att höra hur ni lärt er C/C++ ? Vilken lär bli bästa vägen?
Jag föredrar video tutorials framför böcker, aldrig riktigt gillat att läsa i skolan och haft svårt för det. Lärt mig alltid mest genom att se på filmer osv.

Har inte så mycket mer att säga än att du bör välja C++ över C och att du kommer missa mycket genom att bara kolla på videos. Videos säger ofta hur du ska göra istället för att förklara hur saker funkar och när det kommer saker som minneshantering vill du förstå det, annars blir det jobbigt i längden.
Citera
2012-07-02, 13:07
  #441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Jag har tänkt lära mig flera programmeringsspråk med syftet att det ska leda till att skaffa/få jobb samt möjligtvis till att skapa bra bots och fusk till några simpla spel och kanske smarta och bra program.

Har förut kunskaper inom VB och VB .net, men inte så jätte mycket mer än grunder

Vet inte ännu riktigt skillnaden på C och C++, men iaf något av dom är jag ändå intresserad av att försöka lära mig.

Har ni tips på vart jag ska börja?
Hittills just nu håller jag även på lära mig XHTML, CSS och snart börja med Javascript.

Använder mig just nu av denna killes tutorials
http://www.youtube.com/user/thenewboston

Men osäker hur mycket han verkligen lär ut, hur mycket av språket osv som finns.
Antar även att det finns många tutorials om språk på Lynda.com som man kan tanka ner.


Men iaf skulle vara bra att höra hur ni lärt er C/C++ ? Vilken lär bli bästa vägen?
Jag föredrar video tutorials framför böcker, aldrig riktigt gillat att läsa i skolan och haft svårt för det. Lärt mig alltid mest genom att se på filmer osv.

jag har kikat på denna killes videos och han går igenom alla grunder i c++, http://www.youtube.com/watch?v=ahFONPNt3vY
Helt okej men som med allt annat så måste man själva skapa lite program för att verkligen lära sig. thenewboston har jag sett ett par med och det är väl inge fel på honom heller. ta från flera källor är alltid en bra idé så varför inte se båda .
finns även videos från stanford, http://www.youtube.com/watch?v=Ps8jOj7diA0 , som är rätt bra.

lycka till med kodandet
Citera
2012-07-23, 16:41
  #442
Medlem
Jag ska precis börja programmera med C++ och undrar vilka kompilatorer som är bra och nybörjarvänliga?
Citera
2012-07-23, 17:11
  #443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmius
Jag ska precis börja programmera med C++ och undrar vilka kompilatorer som är bra och nybörjarvänliga?
Visual express C++, eller visual studio om du har det tillgängligt gratis.
Citera
2012-07-23, 17:47
  #444
Medlem
BerusadeNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trellen
Visual express C++, eller visual studio om du har det tillgängligt gratis.
Jag hoppas du skojar, codeblocks is the shit 2012.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback