Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-14, 01:11
  #34093
Medlem
aexps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battac
Lyckades få ned honom efter ca 15 försök med följande build:
http://eu.battle.net/d3/en/calculato...kQP!ZUX!cacZbc

Inledde med Spirit Walk till snett bakom honom, Army å Big bad Voodoo å spruta björnar på honom tills armyn är död. Sen kita runt honom från hörn till hörn. Viktigt är att du ej går för långt ut från gasen som han spottar på dig, bara precis så du inte blir skadad längre. Annars blir rummet fullt med gas för fort. Körde spirit walk så fort han gasade mig för att regga det HP som den hinner skada innan man är ute ur den. Tveka inte på att ta potion heller. Döda addsen så fort som möjligt också, de droppar ofta hp globe som kan rädda dig.

På detta vis borde du hinna döda honom innan hela rummet fylls med gas. Jag klarade det precis med sämre stats. Hade 28k dps, 30k hp, ca 650 all res. Körde med templarn, tror det kvittar egentligen eftersom han stendog typ direkt efter spawn hela tiden.


Tackar ska prova det, fick rummet fullt med gas ruskigt snabbt och då var det kört fick bara ner honom till 75%.....
2012-07-14, 01:22
  #34094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aexp
Tackar ska prova det, fick rummet fullt med gas ruskigt snabbt och då var det kört fick bara ner honom till 75%.....
Har samma problem som du. Är på Ghom nu och få ner han till 70-75% men inte mer. Dör ganska fort, kör dock som wizard. Ska fan fixa han innan jag går och lägger mig inatt.

har 40 k damage, 31k hp, 650 res.
2012-07-14, 01:41
  #34095
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
Hur mycket MF har ni när ni hittar prylar som ÄR bra? Jag har 97% med full valor och hittar bajs.

Enligt Blizzard så ska man ha så mycket MF det går och då får du bättre saker. (enligt:http://eu.battle.net/d3/en/game/guid...ent#magic-find)


Using the above example, when your roll ‘misses’ a higher-level item quality, the item generator proceeds to the next lowest item quality in the chain (in this case, checking to see if you got a 6-affix rare, then checking for a 5-affix rare, and so on). Your magic find bonus applies to each roll. If the same monster has a 10% chance to drop a 5-affix rare item and you have 50% magic find, you now have a 15% chance to get a 5-affix rare item.

Jag har lite över 300% när jag farmar Act 1 och det ramlar in en del goa grejer. Maxar jag MF hamnar jag runt 350%, men då tar det så mycket längre tid att döda saker så det känns inte värt det. Uppgraderingar börjar dessutom bli rätt dyra.

Glöm inte att du får typ 30% av din followers magic find, så häng på honom lite grejer också.

Glöm inte att
2012-07-14, 02:26
  #34096
Medlem
Theberzerkers avatar
Klarar act1 inferno butcher runs utan problem, men jag har grymma problem med act2 på min barbar
Kör med 750dps 1h samt sköld.

Nuvarande stats:
14k dps
6373 armor
350 resist all
18% block
17% dodge
36k hp
552 Loh

Kör med en tankig build. 1:Overpower 2:Revenge 3:WotB 4:Earthquake samt Frenzy och Furious Charge.

Som passives har jag Ruthless, Nerves of Steel samt Weapons Master
Kör med Perfect gems rakt igenom. Tror ni det skulle göra stor skillnad ifall jag uppgradera alla gems eller är det inte där problemet ligger?

Skulle verkligen uppskatta alla tips jag kan få!
2012-07-14, 02:33
  #34097
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
Klarar act1 inferno butcher runs utan problem, men jag har grymma problem med act2 på min barbar
Kör med 750dps 1h samt sköld.

Nuvarande stats:
14k dps
6373 armor
350 resist all
18% block
17% dodge
36k hp
552 Loh

Kör med en tankig build. 1:Overpower 2:Revenge 3:WotB 4:Earthquake samt Frenzy och Furious Charge.

Som passives har jag Ruthless, Nerves of Steel samt Weapons Master
Kör med Perfect gems rakt igenom. Tror ni det skulle göra stor skillnad ifall jag uppgradera alla gems eller är det inte där problemet ligger?

Skulle verkligen uppskatta alla tips jag kan få!

Mer AR och LoH måste du nog ha.
2012-07-14, 02:46
  #34098
Medlem
Lejdbanans avatar
Jag förstår inte hur ni klarar er på inferno med sån låg DPS som 14K. Jag kör med 25K wizard och tar en evighet att slakta ett monster ändå. Ett elitepack ska vi inte ens diskutera hur jävligt jag har det med. visserligen har jag ganska låg HP på 16K och ca 500 LoH bara. Om jag ökar det och sänker min DPS bör jag klara mig bättre med andra ord?

Eller vad säger ni?
2012-07-14, 03:06
  #34099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejdbanan
Jag förstår inte hur ni klarar er på inferno med sån låg DPS som 14K. Jag kör med 25K wizard och tar en evighet att slakta ett monster ändå. Ett elitepack ska vi inte ens diskutera hur jävligt jag har det med. visserligen har jag ganska låg HP på 16K och ca 500 LoH bara. Om jag ökar det och sänker min DPS bör jag klara mig bättre med andra ord?

Eller vad säger ni?


kirra 300 allress 20k hp så kommer dina dps räcka bra....
2012-07-14, 03:22
  #34100
Medlem
Lejdbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
kirra 300 allress 20k hp så kommer dina dps räcka bra....

Tack för snabbt svar. har upp mot 300 allress redan. Så då är jag väll inte helt ute och cyklar då.
2012-07-14, 03:24
  #34101
Medlem
Theberzerkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Mer AR och LoH måste du nog ha.

När du säger AR menar du Armor eller AllRes då?
2012-07-14, 03:33
  #34102
Medlem
Flammbars avatar
Tjena.
Tänkte fråga om någon kunde hjälpa mig med vad mitt sämsta item är/vad jag behöver uppgradera samt om det är några stats jag borde satsa på. Kör barbar kan börja farma act3 men dör en del där då jag är ganska dps-inriktad så jag kommer nog forsätta farma act2 som jag bara springer igenom utan deaths.

Hade lite kul i gimp för att få fram en bild på gear/stats, dessa stats är med warcry och battle rage:
http://img842.imageshack.us/img842/3821/klar2.png

Kortfattat:
61k dps
~900 all res
1130 psys res
7700 armor, med enchantress
37k life

Hade 75k life tidigare med långt mindre dps och mindre all res. Skulle nog inte vara fel med lite mer vitality kanske. Mina bracers ser inte mycket ut för världen men en upgrade med +1% crit och kanske 20 str går på 10 miljoner, vet inte om det är något att köra på ändå.

Kör denna build, förslag på ändringar där med är självklart välkomna :
http://eu.battle.net/d3/en/calculato...PSR!Zeb!acaZcb
2012-07-14, 03:34
  #34103
Medlem
zarchasms avatar
Till alla Hardcore lirare, och er andra pvp intresserade också. Checka detta;

http://www.youtube.com/watch?v=Tjd6w...0&feature=plcp

Gillar ni idén? Läs mer och skriv på här;

http://www.ipetitions.com/petition/d...hardcorearena/
2012-07-14, 03:46
  #34104
Medlem
diicenbergs avatar
Jag hittade tidigare idag en ganska mysig bracer till Cold-monk, fast tråkigt nog hade den dock ingen vitality. Någon aning om vad den kan vara värd?

Supreme Bindings
Armor: 251
Dex: 155
Int: 98
Cold res: 51
All res: 71

Ilvl: 63

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback