Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-18, 14:26
  #1
Medlem
Jag går för närvarnade sista året på kommunal gymnasiekola och hade tänkt söka till universitet. Ska jag då kryssa i "Jag kompletterar med handlingar från pågående studier: svenskt slutbetyg från gymnasiet/komvux, folkhögskoleintyg, intyg över behörighetsgivande basårsutbildning, övrigt senast den 19/6" på den tredje delen av anmälan, eller skickas betygen automatiskt till antagningsnämnden (vilket jag har hört)? Ska jag kryssa i det även om de nu skickas automatiskt?
Tack på förhand
2008-04-18, 14:29
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackfield
Jag går för närvarnade sista året på kommunal gymnasiekola och hade tänkt söka till universitet. Ska jag då kryssa i "Jag kompletterar med handlingar från pågående studier: svenskt slutbetyg från gymnasiet/komvux, folkhögskoleintyg, intyg över behörighetsgivande basårsutbildning, övrigt senast den 19/6" på den tredje delen av anmälan, eller skickas betygen automatiskt till antagningsnämnden (vilket jag har hört)? Ska jag kryssa i det även om de nu skickas automatiskt?
Tack på förhand
ja, kryssa i
2008-04-18, 16:53
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blackfield
Jag går för närvarnade sista året på kommunal gymnasiekola och hade tänkt söka till universitet. Ska jag då kryssa i "Jag kompletterar med handlingar från pågående studier: svenskt slutbetyg från gymnasiet/komvux, folkhögskoleintyg, intyg över behörighetsgivande basårsutbildning, övrigt senast den 19/6" på den tredje delen av anmälan, eller skickas betygen automatiskt till antagningsnämnden (vilket jag har hört)? Ska jag kryssa i det även om de nu skickas automatiskt?
Tack på förhand

Nej det ska du _INTE_ göra.
Då förväntar de sig att du skickar, vilket du inte ska göra och då gäller inte din ansökan.

Din skola skickar automatisk för de är med i databasen.
2008-04-18, 17:43
  #4
Medlem
muminss avatar
Ja du skall INTE INTE INTE kryssa i. Det görs precis som ovan nämnt automatiskt.
2008-04-18, 18:38
  #5
Medlem
Arains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumins
Ja du skall INTE INTE INTE kryssa i. Det görs precis som ovan nämnt automatiskt.

Det spelar väll egentligen ingen roll om han kryssar eller inte, känns bara onödigt då allt skickas in automatiskt från gymnasiet.
2008-04-19, 11:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asrider
ja, kryssa i
förlåt
2008-04-19, 12:55
  #7
Medlem
Kuggarns avatar
Det får räcka med trådar om detta. Låser. /Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback