Citat:
Ursprungligen postat av C-O.M
Ang Engla-fallet har jag kommit att fundera på hur en 10-åring bäst skulle kunna försvara sig mot en fullvuxen man som på sikt tänker döda en, och om flyktmöjlighet och tillhygge saknas. Det jag har kommit på hittils är att det vore att rekommendera att spela handlingsförlammad/livrädd och när tillfälle ges bita så hårt man kan mot halspulsådern. Detta eftersom det torde vara enda sättet för en 10 åring utan tillhygge att på ett tillslag dödligt skada en fullvuxen man.
Det jag funderar på då det gäller Engla - hade "fotografen med sällskap" kunnat höra ett ev HÖGT barnskrik om hon kunnat skrika? Eller var det så att AE fick tag på flickan innan hon ens hann skrika, sparka, slå?
Annars är väl; Sparka på pungen, smalben, bita och skrika alternativ 1. Har han fått tag på barnet så borde de kunna nå att sätta in fingrarna i ögonen.
I fallet Engla så borde väl Engla kunnat springa ifrån AE då han inte direkt ser smidig och vältränad ut. Det är därför jag tror att han antingen lurat in henne i bilen eller tagit henne bakifrån innan hon hann reagera...
Var cykeln som var gömd "oskadad" eller kan han ha prejat henne av vägen med mer eller mindre våld?