2008-04-15, 19:51
Medlem
Ang Engla-fallet har jag kommit att fundera på hur en 10-åring bäst skulle kunna försvara sig mot en fullvuxen man som på sikt tänker döda en, och om flyktmöjlighet och tillhygge saknas. Det jag har kommit på hittils är att det vore att rekommendera att spela handlingsförlammad/livrädd och när tillfälle ges bita så hårt man kan mot halspulsådern. Detta eftersom det torde vara enda sättet för en 10 åring utan tillhygge att på ett tillslag dödligt skada en fullvuxen man.
Citera
2008-04-15, 20:07
Medlem
arbetarklasss avatar
Spark mot pung,smalben, men förutom det så har dom tyvärr inte mycket till chans....är det i någon slags bebyggelse så hade jag sagt till min unge o kuta som en idiot o skrika utav bara helvete...
Citera
2008-04-15, 20:26
Medlem
buffalos avatar
Jag tror inte det är så mycket ett barn kan göra utöver att springa.
En vuxen man som bestämt sig för något är för ett barn mycket svår att stoppa,
och såvida det inte är en kort sträcka till folk så tror jag inte ens att springa hjälper.
Citera
2008-04-15, 20:32
Medlem
cynthias avatar
Krafsa mot ögonen.
Citera
2008-04-15, 20:37
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Krafsa mot ögonen.
Men räcker ett litet barn upp till ögonen på en medellång man?
Citera
2008-04-15, 21:14
Medlem
En rejäl bitning eller något mot pungen. Sedan är fråga om ungen hinner springa ifrån en vuxen person och vad som kommer att hända med ungen efter denne har retat upp/skadat personen.
Citera
2008-04-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-O.M
Ang Engla-fallet har jag kommit att fundera på hur en 10-åring bäst skulle kunna försvara sig mot en fullvuxen man som på sikt tänker döda en, och om flyktmöjlighet och tillhygge saknas. Det jag har kommit på hittils är att det vore att rekommendera att spela handlingsförlammad/livrädd och när tillfälle ges bita så hårt man kan mot halspulsådern. Detta eftersom det torde vara enda sättet för en 10 åring utan tillhygge att på ett tillslag dödligt skada en fullvuxen man.

Det jag funderar på då det gäller Engla - hade "fotografen med sällskap" kunnat höra ett ev HÖGT barnskrik om hon kunnat skrika? Eller var det så att AE fick tag på flickan innan hon ens hann skrika, sparka, slå?

Annars är väl; Sparka på pungen, smalben, bita och skrika alternativ 1. Har han fått tag på barnet så borde de kunna nå att sätta in fingrarna i ögonen.

I fallet Engla så borde väl Engla kunnat springa ifrån AE då han inte direkt ser smidig och vältränad ut. Det är därför jag tror att han antingen lurat in henne i bilen eller tagit henne bakifrån innan hon hann reagera...

Var cykeln som var gömd "oskadad" eller kan han ha prejat henne av vägen med mer eller mindre våld?
Citera
2008-04-15, 22:25
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Det jag funderar på då det gäller Engla - hade "fotografen med sällskap" kunnat höra ett ev HÖGT barnskrik om hon kunnat skrika? Eller var det så att AE fick tag på flickan innan hon ens hann skrika, sparka, slå?

Annars är väl; Sparka på pungen, smalben, bita och skrika alternativ 1. Har han fått tag på barnet så borde de kunna nå att sätta in fingrarna i ögonen.

I fallet Engla så borde väl Engla kunnat springa ifrån AE då han inte direkt ser smidig och vältränad ut. Det är därför jag tror att han antingen lurat in henne i bilen eller tagit henne bakifrån innan hon hann reagera...

Var cykeln som var gömd "oskadad" eller kan han ha prejat henne av vägen med mer eller mindre våld?
Jag tror inte att han prejade henne av vägen. Han ville nog ha sitt offer i gott skick...
Citera
2008-04-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Jag tror inte att han prejade henne av vägen. Han ville nog ha sitt offer i gott skick...

Perspektivet att han itne riktigt prejade henne, men tvingade henne till diket och gå av cykeln är kanske itne orimligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in