2011-05-05, 23:59
Medlem
rammzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixt Gårdon
Angående LD så var han 32 år 1986. Var han verkligen gift med 19-åringen?

Har du mer info angående mordet, det har jag totalt missat eftersom jag har flyttat från ön.

Ja, du har ett PM med lite mer bakgrund som jag inte vill ge här dels för att undvika att röja min person och dels för att den inte är jätterelevant eller fastslagen för tråden.
Citera
2011-05-06, 05:34
Medlem
rammzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theGlimmerTwins
Din Padda!

Ja, det var kanske lite.. Ja. Men crack? På Hemse? Liam Norberg?

Nej, men nu har jag tänkt lite på min formulering och grejen är den att jag har lite myter och anekdoter om mordet, men det är allt.

MJs bror tog livet av sig i samma veva, det var en riktig soppa det där. LD hade visst varit ute och supit och MJ fick tag i honom och hotade med att gå ifrån honom om han inte kom hem. Så LD kom hem och sköt henne.

Men det tog inte riktigt slut än. MJs bror tog livet av sig i samma veva och enligt legenden så åkte LD hem till en kamrat han träffat på kronis för att fira sin nyvunna frihet. Det hela slutade med att de skulle ut och åka och körde på något sätt in i en bergvägg varpå båda dog, bara dagarna efter att LD hade avtjänat sitt straff.

Jag har viss blodslig anknytning till LD om än på långt håll så jag har hört de här historierna mycket. Då det hela inträffade visste jag inte detta dock.
Senast redigerad av rammzi 2011-05-06 kl. 05:40.
Citera
2011-05-07, 19:36
Medlem
Bodde på Hemse under glada 80-90 talet, och har för mig att det va ett mord i lägenhetsområdet jag bodde i då. Ihjälslagen med en stekpanna eller en sax, kommer ej ihåg riktigt. Det finns ju en viss T*m*s på byn, sliten som skit och har nog pundat iaf 90% av sitt liv. Han sägs ha gjort det har jag något svagt minne av, men var så liten då det hände...
Citera
2011-05-09, 09:58
Medlem
rammzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahmen
Bodde på Hemse under glada 80-90 talet, och har för mig att det va ett mord i lägenhetsområdet jag bodde i då. Ihjälslagen med en stekpanna eller en sax, kommer ej ihåg riktigt. Det finns ju en viss T*m*s på byn, sliten som skit och har nog pundat iaf 90% av sitt liv. Han sägs ha gjort det har jag något svagt minne av, men var så liten då det hände...

Du menar han som cyklar överallt? Tja, han verkar ju harmlös, men galen, man vet aldrig. Men jag tycker jag borde ha hört det i sådana fall, låter långsökt.

Saxen låter rimligt. Enligt legenden så gick det till såhär, och jag VET inte detta men såhär har jag hört.

Mördaren blev inlåst i en garderob av sin bror under ett amfetaminrus. Han satt där länge och blev nog lite knepig av ensamheten, drogerna och sina inneboende demoner får man tro.
När han sedan släpptes ut så mördade han sin bror, skar av hans penis och ringde sedan polisen.

Tycker att det låter som en helt otrolig historia själv men någon kanske kan dementera den?
Citera
2011-05-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammzi
Du menar han som cyklar överallt? Tja, han verkar ju harmlös, men galen, man vet aldrig. Men jag tycker jag borde ha hört det i sådana fall, låter långsökt.

Saxen låter rimligt. Enligt legenden så gick det till såhär, och jag VET inte detta men såhär har jag hört.

Mördaren blev inlåst i en garderob av sin bror under ett amfetaminrus. Han satt där länge och blev nog lite knepig av ensamheten, drogerna och sina inneboende demoner får man tro.
När han sedan släpptes ut så mördade han sin bror, skar av hans penis och ringde sedan polisen.

Tycker att det låter som en helt otrolig historia själv men någon kanske kan dementera den?

Nej nej inte cykeltomas, han är harmlös men har ett satans humör. Nej de här e en annan som inte syns så mycket.
Hmm, jag har hört något liknande faktiskt.
Jag vet en från Hemse som gjorde så mot sin bror, men det va för ca 8 år sedan och mordet skedde i Sthlm.
Ska ta reda på mer om det som skedde på hemse, någon borde komma ihåg.
Citera
2011-05-10, 09:43
Medlem
rammzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahmen
Nej nej inte cykeltomas, han är harmlös men har ett satans humör. Nej de här e en annan som inte syns så mycket.
Hmm, jag har hört något liknande faktiskt.
Jag vet en från Hemse som gjorde så mot sin bror, men det va för ca 8 år sedan och mordet skedde i Sthlm.
Ska ta reda på mer om det som skedde på hemse, någon borde komma ihåg.

Ah ett korn av sanning, det gör det hela intressant. Ser fram mot din redogörelse
Citera
2011-05-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ah ett korn av sanning, det gör det hela intressant. Ser fram mot din redogörelse
Haha..sluta peka ut oskyldiga luffare-ring till polisen eller nåt ist o fråga-jag har suttit många år dock var jag ej här 85-95 men känner (alla) mördare de senast 15 åren på den här jävla ön rätt väl.
Citera
2011-05-11, 05:35
Medlem
rammzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theGlimmerTwins
Haha..sluta peka ut oskyldiga luffare-ring till polisen eller nåt ist o fråga-jag har suttit många år dock var jag ej här 85-95 men känner (alla) mördare de senast 15 åren på den här jävla ön rätt väl.

Din trådhistorik talar om att du antingen knarkat med Björn Borg, suttit både hit och dit och är en evigt sinande källa på kunskap.

Eller vill du bara hävda dig? Nu är det här en diskussionstråd. Vi diskuterar. Kan du inte tillföra tycker jag du ska starta "theGlimmerTwins diskuterar sig själv-tråd". Ingen bryr sig.

Så, skedde det ett mord i Hemse vid nämnd tidpunk och i sådana fall, under vilka omständigheter?
Senast redigerad av rammzi 2011-05-11 kl. 05:43.
Citera
2011-05-11, 10:19
Medlem
I spoilern hittar ni alla mord på Gotland från 1950 fram till 97. Texten är från NKK 1998.

Citera
2011-05-11, 14:06
Medlem
rammzis avatar
Stort tack till Johnson88 som klargjorde det hela
Citera
2011-05-12, 00:14
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
I spoilern hittar ni alla mord på Gotland från 1950 fram till 97. Texten är från NKK 1998.

Intressant, tack. På släktforskarnas hemsida Rötter finns en förteckning över avrättade på Gotland. Där går det att få fram en hyfsat exakt lista över bland annat gotländska mord/dråp från 1607 till 1863. Jag har redigerat lite i deras lista eftersom man före 1800-talet kunde bli av med skallen för stöld, tidelag och hor.

Finns förmodligen fler dråp där den dömde benådats. (Mordbrand i listan innebär verkligen att någon avlidit i branden.) År och datum avser när avrättningen verkställdes, inte när brottet begicks.
Senast redigerad av Roback 2011-05-12 kl. 00:19.
Citera
2011-05-12, 04:56
Medlem
Citat:
Din trådhistorik talar om att du antingen knarkat med Björn Borg, suttit både hit och dit och är en evigt sinande källa på kunskap.

Eller vill du bara hävda dig? Nu är det här en diskussionstråd. Vi diskuterar. Kan du inte tillföra tycker jag du ska starta "theGlimmerTwins diskuterar sig själv-tråd". Ingen bryr sig.

Så, skedde det ett mord i Hemse vid nämnd tidpunk och i sådana fall, under vilka omständigheter?
Nu har du listan så nu kan du öppna chipspåsen din fettsäck! Som kuriosa kan jag tillägga i listan att nån John*y Nord*n blev skjuten av Polis i Hemse (70-80tal) avled senare -räknas väl som mord oxå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in