Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-17, 16:26
  #2497
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nog för att du bara trollar men läs lite om vad han gjorde med Engla framförallt. Finns det något värre brott? Det är inte några snatterier det handlar om. Varje normal människa skulle helst vilja se honom död, tror ingen skulle sörja utom kanske du då.

När Ulf Ohlsson hängde sig så blev jag faktiskt väldigt glad, Eklund är i samma kategori. Odjur.


Jag trollar inte, tror dessutom det är emot flashbacks regler att komma med sådana påstående om att någon trollar, så lägg av med det eller så kan det få konsekvenser.

Jag vet mycket väl vad han gjorde mot Engla, men att han ska straffas livet ut och sen i sitt efterliv (om det nu finns något sådant) är bara helt sjukt att man kan tycka det.

Han har begått hemska handlingar ja, och han har genomlidit straffet, live and let go kallas det och det bör du ta lärdom av.
Citera
2015-01-17, 16:38
  #2498
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Jag trollar inte, tror dessutom det är emot flashbacks regler att komma med sådana påstående om att någon trollar, så lägg av med det eller så kan det få konsekvenser.

Jag vet mycket väl vad han gjorde mot Engla, men att han ska straffas livet ut och sen i sitt efterliv (om det nu finns något sådant) är bara helt sjukt att man kan tycka det.

Han har begått hemska handlingar ja, och han har genomlidit straffet, live and let go kallas det och det bör du ta lärdom av.

Med din syn på straff så kan inte mitt bli just någonting alls, snarare en gräddtårta.

Han har inte genomlidit något straff alls, utan gör det fortfarande och man sonar aldrig sitt brott hos anhöriga bara rättsligt. Jo, han får gärna brinna för alltid tillsammans med alla som mördat för sitt höga nöjes skull. Dödsstraff för otvivelaktigt bevisade dubbelmördare skulle också vara ett steg i rätt riktning, det är att sätta offren framför gärningsmännen.
Live and let go? Det är roligt när folk som ser sig själva som humana, vilket jag tror att du gör, inte kan sätta sig in i drabbade personers situation.
Citera
2015-01-17, 19:08
  #2499
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Jag trollar inte, tror dessutom det är emot flashbacks regler att komma med sådana påstående om att någon trollar, så lägg av med det eller så kan det få konsekvenser.

Jag vet mycket väl vad han gjorde mot Engla, men att han ska straffas livet ut och sen i sitt efterliv (om det nu finns något sådant) är bara helt sjukt att man kan tycka det.

Han har begått hemska handlingar ja, och han har genomlidit straffet, live and let go kallas det och det bör du ta lärdom av.

Jag tror det är fullt OK att påstå här finns troll på forumet. Vilket givetvis beror på vad aktuell person skriver. Du har en åsikt som knappast någon delar. Jo, givetvis AE.

On T.
Jag är inte den som önskar livet av folk men vad gäller AE så är det verkligen gränsfall!
Varför? Jo, han inser inte vad han gjort. Han tar inte till sej det de försöker få honom att förstå i de psykiska behandlingsplanerna som han fått delta i.
Han tycker bara synd om sej själv och har önskemål som andra inte drömmer om att framföra.

För mej får han gärna maffiga, stora burgare och pizza varje vecka. Bara dom INTE släpper ut honom! Och detta gäller hans LIVSTID.

För vad skulle hända om han kommer ut? Jo, då han tycker att han har rätten att bestämma över livet för andra så fortsätter han givetvis våldta och mörda. Det är hans rättighet och inget han ens ångrar, inte ens att ta livet av ett barn.
Så vad då? Hon sparkade honom!

Ulf Olsson var medveten över vad han gjort. Brotten i sej lika grymma. Sådana man aldrig glömmer.
Vad gäller samtliga anhöriga lever de med sorgen resten av sina liv.

Men det gör inte AE. Hans känslor är endast egoistiska.
Han kommer att få stryk fler gånger när han sitter inne där - jag kommer inte att sörja. Tvärtom!

Min absoluta åsikt är att barn och andra ska skyddas mot sådana individer som inte själva inser vad som är rätt och fel.
(kalla mej troll eller precis vad du vill!)
__________________
Senast redigerad av Rompetroll 2015-01-17 kl. 19:50.
Citera
2015-01-18, 00:05
  #2500
Medlem
SwedishMilkmaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Med din syn på straff så kan inte mitt bli just någonting alls, snarare en gräddtårta.

Han har inte genomlidit något straff alls, utan gör det fortfarande och man sonar aldrig sitt brott hos anhöriga bara rättsligt. Jo, han får gärna brinna för alltid tillsammans med alla som mördat för sitt höga nöjes skull. Dödsstraff för otvivelaktigt bevisade dubbelmördare skulle också vara ett steg i rätt riktning, det är att sätta offren framför gärningsmännen.
Live and let go? Det är roligt när folk som ser sig själva som humana, vilket jag tror att du gör, inte kan sätta sig in i drabbade personers situation.

Håller fullt med i allt. Jag kan aldrig förstå hur man kan tycka att någon har sonat sitt brott när det gäller mord, det går inte. Man har inte bara tagit någons liv utan tagit den personen från alla de som älskade den. Engla kommer aldrig få växa upp, aldrig bli förälskad, få barn.. hon fick inget liv, utan det togs ifrån henne för vad exakt? För att ett värdelöst svin ville få våldta och sen gjorde sig av med henne som skräp.

Hennes familj förlorade henne och resten av deras liv kommer att vara präglade av detta, förlusten av en älskad är inget som magiskt försvinner bara för att gärningsmannen har avtjänat sitt så kallade straff. Undrar hur de mår när de läser att Eklund vill få till sig lite ersättningsporr? Det finns inget hos Eklund som någonsin kan få mig att frammana minsta sympati. Han är en mördare och en våldtäktsmän och när han kommer ut så kommer han fortfarande att vara det. Att ha suttit i fängelse kommer inte att ta bort det.
Citera
2015-01-19, 14:36
  #2501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Jag trollar inte, tror dessutom det är emot flashbacks regler att komma med sådana påstående om att någon trollar, så lägg av med det eller så kan det få konsekvenser.

Jag vet mycket väl vad han gjorde mot Engla, men att han ska straffas livet ut och sen i sitt efterliv (om det nu finns något sådant) är bara helt sjukt att man kan tycka det.

Han har begått hemska handlingar ja, och han har genomlidit straffet, live and let go kallas det och det bör du ta lärdom av.
På vilket sett menar du att han har genomlidit straffet? Tycker du verkligen att han ska vara fri att gå nu?

Trots att alla undersökningar har visat på att han med stor sannolikhet kommer återgå till samma typ av brottslighet, vill du ha hans framtida offer på ditt hjärta?

En brottsling av den här typen skall endast släppas ut om man är helt säker på att han har rehabiliterats men Eklund har inte ens försökt låtsas som att han har det så det är helt sjukt att säga att det är dags att släppa honom.

Det handlar alltså inte i första hand om att straffa honom, det handlar om att hålla honom borta från framtida offer.
Citera
2015-01-19, 16:56
  #2502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Han ska lida hela sitt efterliv för att ha gjort några enstaka brott?
Ok.
Vissa människor har förverkat sin rätt att leva bland andra människor. Jag förespråkar inte dödsstraff, men däremot anser jag att han bör stanna i fängelse tills den dag han inte längre kan utgöra någon fara för övriga samhället. T.ex. skulle han kunna få släppas ut vid sin 80-års dag eller den dagen då han är för skröplig för att kunna vara en fara för någon annan.

Man skall komma ihåg att fängelse inte bara är ett sätt att "omprogrammera" en människa genom diverse behandlingsprogram, utan även ett sätt att skydda övriga befolkningen från den personen.

Hade han stannat vid Pernilla-fallet så hade det varit en sak. Då hade livstidsstraff med frigivning efter ca 25 år varit OK. Men i och med att han inte lärde sig något av Pernillamordet utan därefter dödade (och förmodligen sexuellt utnyttjade) ett barn, ja då har han definitivt förverkat sin rätt att vara bland andra.

Inget i hans uppträdande tyder på att han har förstått vad han har gjort. Han verkar mest bekymrad över att han inte får köra lastbil, och att han inte har några roliga personer att umgås med på fängelset.

För Anders handlar allt bara om Anders.
Citera
2015-01-21, 15:47
  #2503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Jag trollar inte, tror dessutom det är emot flashbacks regler att komma med sådana påstående om att någon trollar, så lägg av med det eller så kan det få konsekvenser.

Jag vet mycket väl vad han gjorde mot Engla, men att han ska straffas livet ut och sen i sitt efterliv (om det nu finns något sådant) är bara helt sjukt att man kan tycka det.

Han har begått hemska handlingar ja, och han har genomlidit straffet, live and let go kallas det och det bör du ta lärdom av.

Sorry men när det gäller denna slusk så... Nä, jag känner ingen empati med honom.
Citera
2015-01-21, 18:06
  #2504
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Vissa människor har förverkat sin rätt att leva bland andra människor. Jag förespråkar inte dödsstraff, men däremot anser jag att han bör stanna i fängelse tills den dag han inte längre kan utgöra någon fara för övriga samhället. T.ex. skulle han kunna få släppas ut vid sin 80-års dag eller den dagen då han är för skröplig för att kunna vara en fara för någon annan.

Man skall komma ihåg att fängelse inte bara är ett sätt att "omprogrammera" en människa genom diverse behandlingsprogram, utan även ett sätt att skydda övriga befolkningen från den personen
.

Hade han stannat vid Pernilla-fallet så hade det varit en sak. Då hade livstidsstraff med frigivning efter ca 25 år varit OK. Men i och med att han inte lärde sig något av Pernillamordet utan därefter dödade (och förmodligen sexuellt utnyttjade) ett barn, ja då har han definitivt förverkat sin rätt att vara bland andra.

Inget i hans uppträdande tyder på att han har förstått vad han har gjort. Han verkar mest bekymrad över att han inte får köra lastbil, och att han inte har några roliga personer att umgås med på fängelset.

För Anders handlar allt bara om Anders.


(min markering förstås)

Min tanke var att en 80-åring också kan skada andra. Inte minst barn som är aningslösa och inte kan skydda sej.
Jag vill ändra på den aktuella meningen att han kan få gå ut och fira sin 80-årsdag med vårdare och äta sin pizza utanför murarna.
Och glöm inte att, som DivJunk skriver, murarna även finns till för att skydda omgivningen. Inte som straff enbart.
Likväl som att Anders E skyddas mot de som finns här utanför.
Han kan nog inte förstå det riktigt. Det finns nog många som skulle vilja slå lite på honom - utan vakter strax intill.
Citera
2015-01-23, 14:34
  #2505
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Eklund hade böckerna om våldtäkt – i veckor
Citat:
Två dagar innan julafton, sex veckor efter att Anders Eklund fick sina saker, genomfördes en så kallad visitation av hans bostadsrum och fyra böcker, ”Blondie”, ”Den lilla fången – berättelsen om en förlorad barndom”, ”Flickan och skulden - en bok om samhällets syn på våldtäkt” och ”Skamfläck”, upptäcktes och plockades omedelbart ut från rummet.
Samtliga böcker handlar om unga flickor som utsätts för våldtäkter. I en av dem våldtas en sjuårig flicka av en lastbilschaufför.
Citera
2015-01-23, 15:07
  #2506
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det framgår att Eklund har det tråkigt, och att varken folket eller det intellektuella tidsfördrivet håller måttet för Eklunds kräsna preferenser. Intressant.

Har Eklund tillgång till nätet och Flashback?

Vad är det han i övrigt har tillgång till att läsa, beträffande böcker, tidskrifter och dagstidningar?

Vilka TV kanaler får han titta på?

Kanske Eklund bedriver studier om likasinnade, är han inskriven på någon utbildning?

Motionerar han, och gör han överhuvudtaget något för att bränna fett?

Det där är en intressant fråga! Den salige Ulf Nilsson hade ju en egen blogg http://ulfolsson.bloggsida.se/1/epilog

Hade jag varit Eklund hade jag lätt gett mig in i diskussionen om mig själv, vad har man att
förlora på det liksom förutom att få en jäkla massa uppmärksamhet!? Förvisso en hel del
fördömanden men trots allt feedback.
Citera
2015-01-23, 15:27
  #2507
Medlem
IIIDraculs avatar
Varken eklund eller nån annan fånge i Sverige har tillgång till internet eller mobiltelefon.
Citera
2015-01-23, 15:29
  #2508
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Varken eklund eller nån annan fånge i Sverige har tillgång till internet eller mobiltelefon.

Hur bloggade Ulf Olsson? Via ombud?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback