Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-04-15, 01:30
  #1
Medlem
AlienBillys avatar
Blev lite rörigt i andra trådar om Engla med vad folk vill göra med AE, så jag startar denna.

Peronligen tycker jag att han borde placeras i en 2x2 meter betong cell, helt utan mänsklig kontakt resten av sitt naturliga liv, endast på vatten och bröd.
Ha en klocka med bara sekundvisare och en bild laminerad på väggen av sina offer.

Vad tycker ni ?
Dödsstraff ?
Mentalvård ?
Fängelse ?
2008-04-15, 01:32
  #2
Medlem
Vill du ha känslosvar eller svar som baseras på liknande fall och vad som är troligast i det här fallet sett till vad vi vet?

Av trådstarten att döma så gissar jag på känslosvar.
2008-04-15, 01:33
  #3
Medlem
AlienBillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vill du ha känslosvar eller svar som baseras på liknande fall och vad som är troligast i det här fallet sett till vad vi vet?

Av trådstarten att döma så gissar jag på känslosvar.

Ja, det blir väl vilket som, borde är ju mer vad man själv tycker subjektivt än tror...
2008-04-15, 01:34
  #4
Avstängd
Roger Perssons avatar
Bragdguldet?

// Roger P.
2008-04-15, 01:36
  #5
Avstängd
Fireflys avatar
Hjärnan säger:
Klart att han ska få en schysst rättegång,
och en rättspsykiatrisk utvärdering.
Sen ska han sitta av ett låångt straff.

Hjärtat säger:
Klä ut honom i turban och superklistra på svart skägg.
Skicka honom till Guantanamo Bay med fejkade terroristplaner på fickan.
Eftersom ingen kommer levande från Guantanamo så antar jag att det är en utav helvetets platser på jorden.
Han skulle få tillbringa de fortsatta åren av sitt liv i en hönsbur utan väggar, bakbunden och med ögonbindel samt diverse tortyr...
2008-04-15, 01:37
  #6
Medlem
buffalos avatar
25 år utan möjlighet till villkorlig frigivning. När han kommer ut är han så gammal att den enda han kan skada är sig själv.
2008-04-15, 01:38
  #7
Medlem
cynthias avatar
Troligen vård några år för att sedan kunna flytta ut i samhället under en ny identitet.

Silbersky borde kunna fixa det.
2008-04-15, 01:39
  #8
Medlem
AlienBillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Troligen vård några år för att sedan kunna flytta ut i samhället under en ny identitet.

Tragiskt nog så är det nog närmast sanningen, var en kille i göteborg för några år sen (jag har ingen källa på detta) som dräpte en vakt, fick rättspsykiatrisk vård, frisk förklarades efter TRE DAGAR, och gick ut och mördade igen ....
2008-04-15, 01:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Bragdguldet?

// Roger P.
För evangelistamatchen menar du? Tja kanske det. Men de brukar väl inte vara så pigga på att dela ut retroaktiva pris om jag har förstått det rätt?
2008-04-15, 01:43
  #10
Medlem
ksvs avatar
Hur straffar man en psykiskt störd/sjuk person?
Bör man straffa alls om störningen är riktigt svår?

Oavsett vilket, bör han frihetsberövas resten av sitt liv. Inte främst som straff, utan för att skydda omvärlden.
Av samma anledning som att man förmodligen aldrig kommer släpper ut Thomas Quick.
2008-04-15, 01:43
  #11
Medlem
Skjut sönder hans knäskålar och stick ut hans ögon. Han ska inte dö, han ska leva ett långt, långt smärtsamt liv. Desto mer han får lida - desto bättre.

Toskala
2008-04-15, 01:45
  #12
Avstängd
Randall Flaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlienBilly
Ha en klocka med bara sekundvisare och en bild laminerad på väggen av sina offer.
Så kan kan runka sig till döds menar du?
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback