Citat:
Ursprungligen postat av pepsox
Det kan vara ganska vanskligt att köpa däck på nätet. Precis som du nämner så kan däck ha samma beteckning men vara avsedda för helt olika marknader. Jag har hört talas om däck som säljs via onlinebutiker på nätet som egentligen är avsedda för den asiatiska marknaden. Beteckningen på däcken var densamma som på de däcken som säljs i Sverige men gummiblandningen var helt annorlunda.
Menar du att det är tveksamt att köpa däck på nätet rent allmänt eller menar du att köpa däck just från Tyskland, Europas största land med en befolkning på över 80 miljoner invånare o med över 50 miljoner bilar rullande på landets vägar??? Sajten jag länkade till...
http://www.idealo.de/preisvergleich/...gory/7733.html
...vänder ju sig till Tysklands egen befolkning o jag tror att tyskarna själva hade opponerat sig kraftigt om de beställt från 1.000-tals tyska näthandlare som är listade på denna sajt o fått lågprisdäck avsedda för Asien o Kina!!!
Du (ni) kanske själva har intressen i däckmarknaden o ser era miljonvinster ev tyna bort när svenskarna upptäcker att de kan köpa samma däck till löjligt låga priser i bl a Tyskland istället för att köpa dom till ockerpriser i Sverige???